Ik loop door een donker steegje, denkend waar ik heen kan. Het is zo stil hier. Overal waar ik ben, mijn geest is stil... Nooit eten, nooit een goeie slaapplek, nooit drinken, nooit geluk. Bijna wel iedereen heeft geluk, maar ik ben iemand die de meeste pech heeft, ik heb 2 keer kanker overleefd, op straat, ik had geen geld voor een ziekenhuis. Dit ben ik, de zwerver Roos...
Ik zie een bankje. Ik haal mij schouders op en loop erheen. Ik ga zitten en zet mijn bekertje neer, misschien als er iemand langsloopt geeft die me nog wat. Ik ga liggen met mijn hoofd op de harde leuning, ik geef een piepkreuntje. Gaapend val ik in slaap.
-
Ik word wakker en moet mezelf even herinneren waar ik ben. Als ik het weer weet sta ik op van het bankje en kijk in het bekertje wat ik gisteravond had neergezet. 'Er ligt wat in!!' Roep ik blij. Ik kiep het bekertje leeg in mijn hand: 5,50. 'Wow dat is superveel!' Gil ik van blijdschap. Trots doe ik het weer terug in het bekertje. (Teminste, trots kan ik niet zijn want ik heb er niks voor gedaan.) Opeens springt er een andere zwerver vanachter een boom en pakt zo het bekertje. Hystirisch sta ik op en ren hem achterna. 'GEEF TERUG JIJ!' Hijgend en puffend hou ik het niet bij. Ik zie hem omkijken en vlug steek ik mijn middelvinger op. 'SUKKEL.' Roep ik nog. Hijgend haal ik mijn handen door me haar. Opeens stromen de tranen over mijn wangen. 'Waarom kan ik niet gelukkig leven?! Waarom zit altijd wel wat mij in de weg?! Wat doe ik fout?! Iemand vertel het me dan!!' Ik zak op me knieën en voel opeens een hand op mijn schouder. Ik wil me omdraaien maar dan word alles zwart..
-
Ik word wakker in een donker kamertje. Ik zit vastgebonden op een stoel, en kan enkel mijn voeten bewegen. Ik hoor de kamerdeur piepend opengaan. Ik zie fel licht de kamer binnenschijnen. Ik kijk om me heen en zie massa's spinnewebben. Dan zie ik de kamerdeur piepend opengaan. Er staat een man in de deur opening. (zwart pak) Hij loopt naar me toe. 'W-w-waar ben i-ik?' Vraag ik angstig. 'Stt' antwoord de stem. Dan word alles weer zwart..
-
Deze keer word ik wakker met een zak op mijn hoofd. Ik haal hem er voorzichtig af en kijk om me heen. Ik zit in een put, waar ik niet uit kan. Ik pink een traan weg en roep zo hard als ik kan: 'HELP ASJEBLIEFT!' Alleen komt er niks uit. Ik kuch. Ik heb echt drinken nodig, zo ga ik dood! Bovenaan de put zie ik iemand lopen.. het masker kijkt me gruwelijk aan en haalt iets vanacht zijn rug. Mijn ogen worden groot..
Heeyy mensen, ik ben heel onzeker van dit verhaal, ik wilde er graag een beginnen, willen jullie asjeblieft zeggen wat je er van vind? ben benieuwd ;$, xx Mij
JE LEEST
Stalker.
Mystery / ThrillerDit verhaal gaat over een zwerver Roos. Totdat ze een dag rondloopt en een hand op haar schouder voelt. Ze heeft een stalkerr. ;$ Komt ze ooit nog van hem/haar af? Wie schuilt er achter het masker??