Jimin and jungkook tngh breakfast. Suasana senyap. Dua2 x berani nk ckp.
Ttiba ada org tekan loceng rumh jimeng. Jimin nk bukk pintu tpi jungkook lari dulu. Jimin biar je.
Jungkook bukk pintu dngn wjh gmbira. Adakh pizza yg dia oder dh smpai? Sbb tu dia beria sngt nk bukk.
"Hy." Sapa taehyung. Jungkook diam.
"Hy.." blas jungkook smbil snyum.
"Uh- jimin ada x?" Tnya taehyung. Dia ada rasa curiga kt lelaki di hdapannya ini.
"Ouh ada. Mrilah masuk." Ajak jungkook smbil snyum. Taehyung angguk kmudian dia ikut jungkook gi ke dpur.
"Taehyung!! Kau buat apa sini?" Sapa jimin. Mereka brsalaman.
"Ouh..saja nk lepak dngn kau." Taehyung gelak kcil. Jungkook hnya prhati mereka brdua. Dia mlas nk cmpur msuk. Skrng ni dia nk pizza. I want pizza!!
"Tu sapa?" Tnya taehyung tpi dngn nada berbisik.
"Ouh..tu..pesakit aku..dia hilng ingatan jdi aku nk pulihkan ingatan dia.." terang jimin.
"Ouh nama dia?" Tnya taehyung. Jimin tunduk.
"Jeon jungkook. And you?" Ttiba jungkook brsuara. Taehyung kaku. Dia pndng wjh jimin. Ada mksud trsirat di wjhnya.
"Bukn ke dia.." taehyung hilng kata2. Jimin angguk.
"Umm..x pyhlah smbng psal ni lagi..aku nk smbung mkn." Jimin cuba lrikan diri. dia xnk taehyung lebih bnyak soal.
Ttiba bunyi loceng kdengaran. Jungkook ttiba happy semacam. Dia brlari ank ke arh pintu utama.
"Pizza!!!"
--
Jungkook memerhati shaja dua figura ini. Pelbagai soalan brmain di mindanya."Um.. kau amacam? Dh dpt tngkap pmbunuh tu?" Tnya jimin cuba buat suasana x trlalu sunyi.
"Hmm..x..dia licik sngt.. last aku nmpk dia kt bustop brdekatan lorong rumh kau. Yg tu pun kira2 sminggu lepas. Lepastu dia snyap. Mcm dia ada rncng stu plan." Terang taehyung tnpa sedar ada seseorng yg mndengar prbualan mreka.
Bersambung..
YOU ARE READING
ᗪᗴᐯIᒪ
Romanceʷʰᵉⁿ ˢⁱ ᵖˢʸᶜʰᵒ ᶜⁱⁿᵗᵃᵏᵃⁿ ᵏᵃᵘ ;-; . . . . . ᶜᵒᵛᵉʳ ᵇʸ ʰʳˡᵉʸʸʸᵠᵘᵉˣⁿ. ⁱ ᵈᵒ ⁿᵒᵗ ᵒʷⁿ ᵗʰⁱˢ ᵖʰᵒᵗᵒ. ᵖʰᵒᵗᵒ ᵇʸ ᵖⁱⁿᵗᵉʳᵉˢᵗ. . . . ᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉ✓