Jungkook menatap bulan yg menerangi sel penjaranya. Dlm diam dia mngukir snyuman. Rntai besi di tngn dn kdua2 kakinya ditatap.
Xlama lagi dia akan kembali. Dan dia xkan duduk diam. Dia akn mncari jimin. X kira mcm mana pun. Dia inginkan khidupan lamanya. Bersama2 jimin. Hnya jimin.
--
Jimin melompat2 dngn gmbira. Dia seronok dpt tngok dunia kembali selepas setahun mnutup mata."Kau nieyh..mcm budk2 tau.. Haih.."
Jimin gelak kcil. Dia berlari ke kedai serbaneka. Aiskrim black hojicha dicarinya.
"Kau nak aiskrim x suga?" tnya jimin. Suga geleng. Jimin trus berjalan ke kaunter pmbayaran.
Untk apa? Untk byr laa xkan untk makan ahahahahahahahahahah.
----
Jimin golek2 kt depan suga. Bosan cenggini laa."Kau ni..aq tau laa bosan. Xyah gedek sngt. Aq buat jimin golek kang x sia2 idop." suga jeling jimin. Ey klau leh goreng da lama goreng. Rimas fuh!
Jimin bngun lalu duduk di sbelah suga.
"Erm..kau xbosan ke? Dri tdi tngok tv je."
Suga geleng. Jimin muncung. Dia maen ngn rmbut suga.
"Erm rmbut kau bau strawberri..bole makan x?" tnya jimin nesen. Suga pndng jimin.
"No. Rmbut aq special untk future wife aq je. Kopetau. Da lah syuh." suga tolak jimin jaub dripadanya. Jimin muncung. Dia bngun lalu mngatur lngkah ke pintu.
"Aq gi jalan2 jam.. Nnti lagi stengah jam aq balik. Bye."
Tnpa mnunggu blasan suga,jimin trus mmbuka pintu lalu berjalan mnuju ke kedai serbaneka.
Bersambung...
YOU ARE READING
ᗪᗴᐯIᒪ
Romansaʷʰᵉⁿ ˢⁱ ᵖˢʸᶜʰᵒ ᶜⁱⁿᵗᵃᵏᵃⁿ ᵏᵃᵘ ;-; . . . . . ᶜᵒᵛᵉʳ ᵇʸ ʰʳˡᵉʸʸʸᵠᵘᵉˣⁿ. ⁱ ᵈᵒ ⁿᵒᵗ ᵒʷⁿ ᵗʰⁱˢ ᵖʰᵒᵗᵒ. ᵖʰᵒᵗᵒ ᵇʸ ᵖⁱⁿᵗᵉʳᵉˢᵗ. . . . ᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉ✓