Jungkook brjalan dngn tenang. Org skeliling dh pndang dia. Mana x ya dia bru je 'mendarat' .
"Woi!" Suara taehyung kdngaran. Jungkook sgera brlari. Dia main lnggar je org. Kesah apa.
Lupa aku nk gitau. Jungkook pkai mask joker. So yup taehyung xdpt kesan muka sapa.
Taehyung pndng skeliling. Dia dh hilng jejak. Lelaki itu sngt pntas. Taehyung trus mncari lelaki itu.
Jungkook mnjeling taehyung skilas sbelum brjalan mndahuluinya. Dia smpat curi baju tdi. Sbb tu taehyung x prasaan.
Gelak kcil trlepas. Lawak tngok gelagat taehyung yg trcari2 dimana dirinya.
"Bodoh!" Jungkook brjalan dngn tenang. Mninggalkan taehyung yg msih trcari2.
Jungkook pakai balik mask dia lepas dia rasa dia dh jauh dripada taehyung. Dia nk truskan plannya.
Bru slangkah kakinya mlngkah,kdngrn suara yg mmberhentikan lngkhnya.
Jungkook pusing keblakng. Wjh mrh taehyung menghiasi wjhnya.
"Hentikan krja gila kau." Arah taehyung.
"Kerja gila? Kerja apa?" Tnya jungkook smbil silang tngnnya. Dia mngatur lngkah mndekati taehyung.
"Jngn dekat! Atau aku tembak kau." Taehyung bagi amaran. Tpi Jungkook sikit pun x takut.
"Tembaklah. Aku serahkn diri aku kt kau hritu xnak.then bunuh aku." Kata jungkook. Taehyung diam.
"Tahan aku..aku bagi kau peluang."
"Dia ada depan kau."
"Aku rasa dia tengah minum arak..dia ada sbelah kau."
Taehyung dh ingt. Matanya mmndng kmbali wjh bertopeng tu.
"Kau..jungkook kan?" Teka taehyung.
"Hmm? Aku x sukalah org pnggil aku jungkook.. just call me devil." Kata jungkook smbil gelak kcil.
"Apa motif kau hah?!" Tengking taehyung.
"Motif aku? Aku just nk isi msa lapang aku je.. slh ke? Smua org ada msa lapang kan? Kau pun msti ada." Kata jungkook dngn tenang.
"Kau gila!" Taehyung ingin menembak jungkook tpi jungkook lebih cpt brtindak. Dia mngunci kdua2 tngn taehyung.
"Nice try. Tpi x brapa nice." Sindir jungkook kmudian dia mngacukan pistol di kepala taehyung.
"Kau xkan brani." Suara taehyung bergetar.
"Eh aku berani ok? Klau x aku bnuh org." Kata jungkook.
Bang!
Taehyung bukk matanya. Dia mnyntuh dahinya prlahan. Tiada lngsung kesan tembakan. Dia cek bhagian lain. Tiada kesan juga.
Suasana snyap. Taehyung hairan. Mcm mana jungkook boleh hilng? Dlm beberapa saat je. Kepalanya pnuh dngn tnda tnya.
"Dia hilng."
Bersambung..
YOU ARE READING
ᗪᗴᐯIᒪ
Storie d'amoreʷʰᵉⁿ ˢⁱ ᵖˢʸᶜʰᵒ ᶜⁱⁿᵗᵃᵏᵃⁿ ᵏᵃᵘ ;-; . . . . . ᶜᵒᵛᵉʳ ᵇʸ ʰʳˡᵉʸʸʸᵠᵘᵉˣⁿ. ⁱ ᵈᵒ ⁿᵒᵗ ᵒʷⁿ ᵗʰⁱˢ ᵖʰᵒᵗᵒ. ᵖʰᵒᵗᵒ ᵇʸ ᵖⁱⁿᵗᵉʳᵉˢᵗ. . . . ᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉ✓