Taehyung n jungkook tngh brgembira. Or lebih tepat diorng sbenarnya mabuk. Jimin ada krja so tinggal dua ketul manusia dlm rumh tu.
"Aduh..ptutlah dia nk ambik brg kt almari pun mintk bntuan aku.. pndek gak dia." Sindir jungkook. Diorng tngh bwng psal jimin.
"Kan? Adeh." Taehyung mnum lagi arak tu.
"Kau krja apa?" Tnya jungkook. Taehyung pndng jungkook skilas.
"Polis. Um..kau prnh nmpk org pelik brkeliaran kt sini..?" Tnya taehyung. Jungkook geleng.
"Kau tau x..selalunya org mabuk ni..um..apa ni..bila org mabuk..slalunya dia akn jdi jujur...hmm.." terang jungkook.
"Ouh..kau nk tau crita x?" Tnya taehyung. Jungkook angguk.
"Kau rasa si pmbunuh yg aku cari tu..agk2 dia tngh buat apa skrng?" Tnya taehyung. Dia minum lagi sbotol arak.
"Hmm..dia minum arak..dia..ada sbelah kau." Kata jungkook smbil pndng taehyung. Taehyung pndng jungkook. Kmudian mreka gelak.
"Buat lawak.." taehyung minum lagi.
"Aku rasa..pmbunuh tu..hm..dia tngh rncng nk bnuh..kau? Sbb umpn dia dh ada kt depan dia." Kata jungkook lagi dngn wjh serius dia.
"Ahaha..aku rasa dia tngh berak skrng ni.." taehyung msih x sedar.
"Dia ada depan kau.." kata jungkook lagi. Taehyung geleng. Dia sparuh sedar je.
"Tahan aku..aku bgi kau peluang." Kata jungkook smbil tunjuk tngnnya. More like mcm mnyerah diri.
"Nah..aku mlas.." taehyung tolak tngn jungkook. Tnpa sedar dia dh lepaskan pluangnya.
"Aku jnis x nk org mngaku kalah dpn aku..aku nk cbaran.." kata taehyung lagi. Jungkook angguk prlahan.
"Then? Kau xnk tngkap aku?" Tnya jungkook lagi. Taehyung geleng.
"Ok..nnti aku bgi kau cabaran."
Bersambung..
YOU ARE READING
ᗪᗴᐯIᒪ
Romanceʷʰᵉⁿ ˢⁱ ᵖˢʸᶜʰᵒ ᶜⁱⁿᵗᵃᵏᵃⁿ ᵏᵃᵘ ;-; . . . . . ᶜᵒᵛᵉʳ ᵇʸ ʰʳˡᵉʸʸʸᵠᵘᵉˣⁿ. ⁱ ᵈᵒ ⁿᵒᵗ ᵒʷⁿ ᵗʰⁱˢ ᵖʰᵒᵗᵒ. ᵖʰᵒᵗᵒ ᵇʸ ᵖⁱⁿᵗᵉʳᵉˢᵗ. . . . ᶜᵒᵐᵖˡᵉᵗᵉ✓