Auguszus. 29.
Reggel izgatottan keltem ki az ágyamból. Ma megyünk a gólyatáborba! Nagyon várom már. Felvettem az előre kikészített ruhámat, és lebattyogtam a lépcsőn
Lent anyu kortyolgatta a tejeskávéját, apu meg újságog olvasott.
- Apu. Elvinnél?
- Persze, kincsem! - állt fel a kanapéról, és felvette a kocsikulcsot.
Kivittem a bőröndöm a házból, és a kistáskámmal a vállamon vártam aput. Kijött, kinyitotta a kocsit, betette a bőröndöm, és már mentünk is. Amikor odaértem, apa elhajtott, és persze kettőt dudált. Mindig ezt csinálja, már nem vörösödöm el.
- ÉN IS SZERETLEK! - ordítottam utána, mire kiintegetett az ablakon. Odamentem egy negyvenes éveiben járó férfihez.
- Jónapot, Rentai Renáta vagyok! - mondtam magabiztosan.
- Szia! 9.b, a hangosabbik csapat. - mosolygott rám, én meg megköszöntem, és mentem is. Mikor odaértem, végigmértem a csapatot. Volt egy hipi lány, egy raszta fiú, egy telefonálós fiú, egy japán telefonozós fiú, egy csendesfiú, egy egyenes hajú lány, és két rocker, plusz egy fiú, akinek egy francia barett sapka volt a fején. Odamentem, és megálltam köztük. Mosolyogva néztem, ahogy a beszélgetés abbamarad, a szempárok rámszegeződnek, és döbbent tekinteteket tudhatok magamon.
- Hát akkor... sziasztok! - nevettem el magam.
- Vííííí! - ocsúdott fel először a hippi lány, és egyenesen a karjaimba vetette magát - még egy lány! Azt hittem csak mi ketten leszünk. - mutatott a másik lányra, aki mosolyogva méregetett.
- Csak három lány van? - kérdeztem hitetlenkedve, mire a hippi vadul bólogatott, csak úgy rázta a hullámos tincseit. - Okkké... szóval, én Rentai Renáta vagyok, 14 éves, deszkázon, és versenyszerűen RG-zek. Ennyi elég is rólam, ti kik vagytok? - néztem körbe.
- Én Virág vagyok, hippi, szeretem a színes dolgokat, és a cuki kisállatokat. - ecsetelte Virág.
- És Szatmáry Kinga vagyok, és a Szociológiával foglalkozom. Hétvégenként karitatív munkákat vállalok az idősek otthonában, és gyerekeket táboroztatok. - mondta Kinga, az egyenes hajú lány.
- Én Gábor vagyok - szólalt mev a csendes srác.
- Én Andris vagyok, ő meg itt Robi - ütötte (?) meg az egyik rocker a másik fejét, mire az csak röhögött.
- Én Dave vagyok, minden internetes oldalon elérhető vagyok, itt vannak a dolgok, amivel fglalkozom - mutatott rá egy kártyára Dave, amit belenyomott a kezembe.
- Sziasztok! - sétált hozzánk egy izmos srác, aki teljes kiőrlésű kekszet evett. Zsolti vagyok! Tud valaki jól számolni? - kérdezte, mire Dave fontoskodva odalépett hozzá, és egy elegáns mozdulattal kikapta a zsebéből a telefonját.
-Igen?
- Itt ez mennyi? - nézett rá Zsolti. Ők elszórakoztak ezzel, én meg visszafordultam a többiekhez, akik folytatták a beszámolót magukról.
- Én Ricsi vagyok, és én is deszkázom - bólintott a raszta.
- Én Matsuda Okitsugu vagyok, japán, de csak Macu. - montda a japán srác, egy pillanatra felnézve a telójából.
- Sziasztok, én Japues vagyok, francia, éa nem tudok magyarul annyira sokat - beszélt Japues enyhe akcentussal.
- Mi csak Zsáknak hívjuk - legyintett Ricsi. Hát oké.
- Mindenki itt van? - kérdezte a férfi, akitől az imént az úteligazítást kértem - egyébként én leszek az ofőtök az elkövetkezendő négy évben. Engem Haller Endrének hívnak.
- Tanár bá!
- Igen, Richárd?
- Cortez még nincs itt
- Bizony, ez így van. Bár úgy látom, most jön - nézett maga mögé az ofő, mire mindenki odanézett. És akkor megláttam őt. Laza léptekkel közeledett felénk. Sötétbarna haján megcsillant a nap fénye. Nagyon jól nézett ki. Farmed sort, fehér póló, torna cipő és a táskája bolt rajta, így húzta maga után a bőröndjét. Mikof odaérthozzánl, bemutatkozott.
- Antai-Kelemen Ádám vagyok, de csak Cortez. Deszkázom - mondta. Mi is bemutatkoztunk, és felszálltunk a buszra. Én Virággal ültem egy négyes ülésben, hozzánk társul még Ricsi és Cortez, aminek nagyon örültem. Én ültem Cortez mellett, velem szemben Virág, és mellette Ricsi. Egész úton nagyon sokat nevettünk, irtó jól éreztem magam.
- Gyerekek, leszállás! - intett ag ofő, mire tizenkét gyerek egyszerre akart lejutni a buszról. Ennek az lett a következménye, hogy egyikőjük, asszem Ricsi, meglökött hátulról, én meg konkrétan kizuhantam a buszból. Rohamos sebességgel közeledtem a föld felé, amikof is egy kéz megtartott. Cortez állf velem a karjaiban, csak most vettem észre, hogy milyen gyönyörű kék szeme van, és hogy milyen helyes, és hogy igazából nagyon bepe vagyok esve, és... najó, elég lesz! Renáta uralkodj magadon! Miért érdekelnéd ezt a brutál helyes fiút éppen te? Huhhh... Gyengéden lerakott a földre, egy pillanatra sem megszakítva a szemkontaktusunkat. Így érkeztem meg Badacsoytomajra.
- Kö-köszönöm - dadogtam, mire ő gyengéden elmosolyodott, és bólintott.
- Szívesen - válaszolta.
- Gyerekek, nagyon jó a száll... mi van itt? Miért vagytok ennyire csöndben? - kapkodta a fejét a szállás felkutatásából visszatért Haller.
- Tanár bácsi, egy új románcnak lehetünk szemtanúi. - intette le Zsolti Hallert.
- Zsolt, egy kicsivel több tiszteletet - förmedt rá az ofő, aminek nem volt nagy eredménye. A többiek elkezdték kiszedni a bőröndöket. É is odahajoltam az enyémért, de gitártokkal a hátamon elég nehézkes volt behajolni a busz csomagterébe. Egyszer csak egy erős kar emelte meg a cuccom, és vette ki a buszból. Oldalra néztem, és Cortez állt mellettem. Hihetetlen, hogy egy fiú ilyen érzelmeket tud kiváltani belőlem, mint pl elvörösödés, pillangók a hasamban stb. Felálltam, és magam után húztam a bőröndöm. Én Kingával és Virággal kerültem egy szobába, természetesen. A fiúk szobájában együtt volt Cortez, Ricsi, Dave, Zsolti és Macu, a másik fiú szobában pedig a két rocker, Zsák, és Gábor. Bementünk a szobába, és lefoglaltuk az ágyat. Én az ablak melletti ágyat válsztottam, de pechemre Kinga is pont azt szemelte ki.
- Itt én alszom! - jelentette ki. - Renáta, menj át a másikhoz!
- Csak Reni! - mosolyogtam rá - és én itt alszom.
- Renáta! Most azonnal átteszed a cuccod, vagy én teszlek át! És ag nem lesz ilyen mulatságos! - fenyegetett.
- Figyelj, meg lehet ezt oldani bunyó nélkül is, jó? Áthúzzuk az ágyadat az ablak alá, T alakban leszünk hárman. Én leszek középen, te merőlegesen az én ágyamra, virág meg ugyanígy, csak a jobb oldalamon. Mindenki jó jár, jó?
- Jó a probléma megoldó képességed, Reni! Tetszik a stílusod! VIRÁG! Segíts nekünk! - kiáltotta Kinga.
- Oki - ugrált ide, és együtt tologattuk az ágyakat. Végül tökéletesen berendezkedtünk, és kipakoltuk a ruháinkat.
- Gyertek, ebéd van! - dugta be a fejét Ricsi az ajtón.
- Oki, megyünk! - válaszolta Virág. Kimentünk az ajtón, és ag ebédlőig meg sem álltunk. Leültem egy padra, mellét Virág, elém meg Kinga ült. Egyszer csak Cortez huppant le a másik oldalamfa, Virág mellé meg Ricsi ült, aminek a hippi lány nagyon örült.
Az ebéd végeztével felmentünk a szobánkba bepakolni, mert mentünk várostnézni. A partmelletti szállásról elindulva bejártuk Ábrahámhegyet, Révfülöpöt, és Balatonrendest. A pici községekben járva annyit nevettem, hogy fájt a hasam, és elfáradt az arcizmom. Zsolti nagyon vicces, Davet folyton oltogatta, és Cortez meg Ricsi csak rátett egy lapáttal a saját beszólásaikkal. Virággal nagyon jó kedvünk volt, és Kinga is elnevette magát néhányszor, tehát úgy összességében jól telt ag út. Dave nagyon sok képet csinált, van amikor Cortez a hátán cipel. Na azt majd elkérem Davetől. Mikor visszatértünk a szállásra, nevettünk, fáradtak és kimerültek voltunk, tele jóledvvel.
- Na, gyerekek! Vacsoráig két óra van! Szabadfoglalkozás - mondta Haller, és ezzel bevonult a szobájába. El is felejtettem mondani, hogy az a-sokkal vagyunk, csak külön mentünk kirándulni, és egymás mellett van a szállásunk, közös kerttel. Mi, a lányokkal bementünk a szobába, letusoltunk, és felvettünk fürdőruhát a sort és a pólónk alá. Kimentünk a fiúkhoz a partra, mert megbeszéltük, hogy üvegezünk. Persze jöttek velünk az a-sok, úgyhogy együtt felelsz vagy merszeztünk.
- Itt az üveg! - lóbáltam meg a Cola-s üveget amit külön erre a célra hoztam.
- Oké, gyertek ide - intett Ricsi. Leültünk egy körbe. Ricsi, Virág, én, Cortez, Edina, Kinga, Dave, Zsolti és még pár gyerek. Így voltunk körben, ilyen sorrendben.
- Én pörgetek először! - mondtam, és megpörgettem az üveget, ami Ricsinél állt meg.
- Merek! - előzte meg a kérdést.
- Okkkééé... akkor öleld meg Virágot - vontam vállat, mert feladat adásban nem vagyok valai jó, megoldásban meg annál inkább teljesítek szuperül. Miután Ricsi vonakodva ugyan, de teljesítette a feladatot, látszólag zavarban volt. Ez szuper! Már meg is van az osztály álompárja. Ricsi pörgetett, és Edinánál állt meg, aki éppen Cortezre mászott rá, így a fiú közelebb húzódottt hozzám, mire én hozásimultam Virághoz.
- F v m?
- Merek! - csattogtatta a rágóját.
- Ülj el C mellől - nézett rá Ricsi.
- És aki nem teljesít, az mit csinál - tette fel az amúgy teljesen egyértelnű kérdést.
- Az vetkőzik, cicus - nézett rá Andris, mire Edina unottan forgatta a szemét, és levette a pólóját, majd Cortaz karját ölelte át. Aki védekezésképp teljesen hozzámsimult, mivel nem mehettem arrébb, én is ott maradtam, egyik oldalon Virággal, másikon Cortezzel. Az érintekezésünktől bizsergett a bőröm, izzadt a tenyerem, és a pillangók ki akartak szabadulni a hasamból, szaporábban vettem a levegőt. Edina pörgetett, ami nálam állt meg.
- Merek...
- Ugorj a vízbe! - méregetett gonoszul.
- Peched van, libus! - vettem le a ruháimat, és egy jól irányzott hátraszaltóval érkeztem a vízbe. A tófenékről felrúgtam magam, és az osztályok csodálkozó tekintetével találtam magam szembe.
- Mivan? Ez csak egy hátraszaltó volt - vontam vállatt, és leültem Cortez és Virág közé. A fiú odanyújtotta nekem a kezét, amiben egy törülköző volt.
- Köszi - vettem el az anyagot, és megtörölköztem. Visszavettem a ruháimat, közben nem megfeletkezve arról az apró tényről, hogy közben mindenki engem figyel. Megpörgettem az üveget, Macunál állg meg.
- F v m?
- Merek, ez csak egyértelmű.
- Oké, akkor ülj bele az itt lévők közül a számodra legunpatikusabb lány ölébe, és a következő ember feladatteljesítésének a végéig maradj ott. - ezzel Macu beleült Edina (!!!) ölébe, aki erre vörös fejjel ordította, hogy szálljon le róla. Hát nem szállt. Macu pörgetése Ricsit találta meg, akinek az volt a feladata, hogy mivel felelt, mondja meg ki szerinte a legszebb lány a körből.
- Hát, Virág, és Ren - vakargatta meg a tarkóját - Talán Virág... - kicsit elpirult. De Virág is rendesen elvörösödött. Ricsi pörgetett, és az üveg szája Corteznél állt meg. Ricsi gonoszan elmosolyodott, összedörzsölte a kezét.
- F v m, C? - kérdezte Ricsi.
- Merek, nem vagyok gyáva - húzódott el mégjobban Edinától, aki a karját ölelgette és simogatta.
- Csókold meg Renit! - mosolygott önelégülten.
- MI??! - kérdeztük egyszerre Cortezzel.
- Tán vetkőzni akarsz?
- Jó, legyen - állt fel Cortez, és engem is felhúzott. Átkarolta a derekam, megfogta a kezem, közel húzott magához, és megcsókolt. Belevesztem a pillanatba._______________________________________
Nagyon sokat olvastam SzJG másképpeket, és úgy gondolom, én is elkezdek egyet, mert merítettem ihletet a többi irományból. Remélem tetszik, olvassátok egészséggel.
Johi
YOU ARE READING
SzJG másképp
RomanceCortez nyitott, jobban kimutatja az érzelmeit, Reni a menők csoportjához tartozik, és az ellentéte a könyvben szereplő lánynak. Deszkázik, gitározik, és maga után hódítja a suli fiúdiákjait. Neki csak Cortez kell ugyan, már a gólyatáborban szoros ka...