9. december 2019

47 7 6
                                    

Undervisningen går som smurt i dag. Nate driller stadig en smule, men han er begyndt at bløde en smule op, og jeg er nu også begyndt at blive en del bedre til at stå på ski. Nate siger, at han aldrig har haft en elev, der har lært så hurtigt, som jeg har lært. Det gør mig glad, at jeg kan imponere ham på et eller andet punkt, nu hvor han har ret nemt ved at finde ting, han kan drille mig med. Jeg daser hen og opdager ikke, at jeg kommer til at stirre på Nate. Han er nu også meget flot i sit skitøj, så jeg bebrejder ikke mig selv, vi er jo bare venner. Silvia og hendes små bitch venner kommer hen til mig og griner smørret af mig. Mit smil falmer, og jeg giver dem et dræberblik, da jeg retter min opmærksomhed mod dem.
„Tjekker du vores lærer ud? I ville nu være et sødt par. Du har sikkert allerede set ham uden alt det tøj?" siger hun, imens hun tygger på sit tyggegummi med åbenmund. Jeg sukker og himler med øjnene af dem, men de bliver ved.
„Det er dog forbudt, og vi burde melde dig til Alec" siger Luka, hendes veninde. Jeg tager en dyb indånding og får øjenkontakt med Silvia.
„Hør her lille pige, du er bare jaloux, fordi jeg har nogle gode venner og dine venner er nogle bitches" siger jeg hårdt. Hun kommer med en såret lyd og tager hånden op til sit hjerte.
„Så I knepper? Fuck det skal alle hører" griner hun ondt, og jeg kigger frastødt på hende.
„Nej vi gør da ej!" udbryder jeg og skal til at gå min vej.
„Hvor gammel er du egentlig? Du burde ikke engang kende til sådan nogle begreber." Hun snore sit tyggegummi rundt om sin pegefinger og giver mig elevatorblikket. Står jeg seriøst og lader en lille pige dømme mig?
„Jeg er 15, luder" siger hun, hvorefter de alle går deres vej. Silvia i front, og de andre piger luntende bag hende. Jeg klukker for mig selv, det er jo mean girls på højeste plan. Godt jeg ikke går på deres skole. Jeg ville ønske de blev kidnappet eller dræbt, gad vide om jeg kan komme i kontakt med den morder der. Jeg ryster på hovedet ad mig selv og bliver med et flov over mine tanker.

Timen slutter, og jeg er som den første inde i garderoben for at tage mit tøj af.
„Hey, er du okay?" råber Nate efter mig, jeg sukker og vælger at ignorere ham. Han løbe op til mig og går ved siden af mig uden at sige noget. Tavsheden tager overhånd, og jeg stopper op.
„Det er bare de der små piger, de vil ikke lade mig være" brokker jeg mig. Lige så snart ordene er ude, kan jeg fornemme, hvor barnlig jeg lyder.
„Undskyld, glem det" siger jeg og begynder at gå igen. Han lader mig heldigvis være og går over for at hjælpe nogle af de små børn. Jeg sukker og fokusere på mig selv. Jeg bad ham selv om at gå, hvorfor går det mig så så meget på, at han rent faktisk gik?

***

Duften af mandariner og pebernødder flyver i luften og byder mig velkommen hjem. Christmas love af Justin Bieber kører på fuldt drøn ud af højtalerne og gør mig i julestemning. Jeg tager mit overtøj af og går ind i køkkenet, hvor Eva og Carter står og bager småkager og skråler med på julesange. Jeg smiler og sætter mig ved bordet, hvor der dækket op og fyldt med alle mulige julegodter. Jeg har ikke rigtig været i julestemning endnu, men det her hjælper en del. Joseph kommer hen og sætter sig ved min side.
„Klar til adventshygge?" spørger han med et smil, hvorefter de andre skruer ned for musikken og sætter sig over til os.
„Vi har æbleskiver, pebernødder, brunkager, småkager, mandariner og pakkeleg" siger Eva glad og sender et fad med æbleskiver rundt. Jeg tager lidt af hvert over på min tallerken og begynder at proppe mig med julegodter. Min dag har ikke ligefrem været den bedste, og det her hjælper virkelig på det.
„Hvad har i så lavet i dag?" spørger jeg for at snakke om noget. Carter smiler til mig og stopper med at spise.
„Eva og jeg har været nede og købe alt muligt crap til pakkeleg, og så har vi bagt og lavet mad" svarer han med et kæmpe smil og retter sin opmærksomhed til Eva.
„Jeg har face timet med Joe" siger Riley med et fjernt smil. Lille pus, hun må nok savne ham som en sindssyg.
„Hey, hvad med at du inviterer ham herop, der er et ekstra værelse, det kan i dele" siger jeg stille. Hun kigger op på mig med lys i øjnene.
„God idé!" udbryder hun og begynder at spise videre. Mit blik lander på Joseph, hvor jeg hæver mine øjenbryn af ham.
„Jeg har ikke lavet så meget, bare hygget med nogle andre venner" siger han stille og propper hurtigt mere mad i munden, for at undgå flere spørgsmål.

„Pakkeleg!" råber Eva ogbegynder at tage alle vores tallerkner over i køkkenet, imens Carter finderpakker og terninger frem. Vi hjælper alle med at fordele pakkerne ud på helebordet, hvorefter vi lige hurtigt læser op på reglerne. Jeg har personligt ikkeselv spillet pakkeleg i flere år, det er ikke en tradition, vi har hjemme hosmig. Vi begynder at spille og hygger os med det resten af dagen, imens vispiser flere julegodter og griner.

FORFATTERNOTEDårligt og kort kapitel, I know, og jeg har ikke engang nogle undskyldninger

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

FORFATTERNOTE
Dårligt og kort kapitel, I know, og jeg har ikke engang nogle undskyldninger... sorry venner!
Jeg har volder travlt for tiden, eller også bruger jeg bare min tid på tik tok, mmmhhh, det finder vi vel aldrig ud af ahhaha... ej jeg er afhængig af tik tok, det er slemt..
Nok om det, jeg skal i seng, bye <3

Mistletoe, snow and tears || ✓Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ