Vi sidder og spiser aftensmad. Det Henriette sagde før, da vi skulle samles var bare, at vi skulle tage godt i mod den nye pige Anastasia og bla, bla, bla. Der var nu nogle ting..... og det var, at hun var stum og, at det her var hendes fjerde børnehjem. Hun fik soveplads (kalder vi det) lige ved siden af mig. Det skal lige siges, at vi ligger i dobbeltsenge, som også er køjesenge. Så en dobbelt seng med to dobbeltsenge over.
Jeg ligger egentlig bare og høre musik lige nu. I stedet for at høre efter hvad Mette (en anden pædagog) læser op (nathistorie). Anastasia ligger ved siden af mig og kigger på sengen over os. Ligepludselig ligger hun en sedl i min hånd. Jeg bliver ret forskrækket og sætter mig op med et sæt. Jeg dunker hovedet op i sengen over mig. Og nu kommer det. Klara der råber op med et sæt ,,Katrine sparker mig,'' ååårrrrhhhhhhh jeg hader hende. Mig og Karla er en af de få der har boet her næsten hele livet!Mette ignorere det heldigvis og læser videre. Jeg kan se Karlas sure ansigt for mig.
Jeg tager sedlen ud af min hånd og folder den ud. Der stor: Hej. Har ikke fået fat i dit navn endnu, men jeg vil gerne være venner med dig. DIG! Det er mærkeligt at skrive det til dig, da jeg ikke har kominikeret med folk i snart tre år..... men jeg føler, at vi har et knyttet bånd sammen. Jeg føler, at vi..... har kendt hinanden før.
Og så stod der ikke mere.
Det er et ret mærkeligt brev at sende til en, når man ikke har kominikeret med andre i snart tre år. Eller er det bare mig?Mette er gået ud for længst og næsten alle sover. Grunden til, at jeg siger næsten er fordi, Anastasia og jeg stadig er vogne. Jeg går hen til min kommode og åbner den øverste skuffe, tager mit kladdehæfte og blyant, sætter mig ned i sengen, slår op på en side og begynder at skrive. Jeg skriver: Hej Anastasia. Jeg hedder Katrine. Vi kan da godt være venner....
Det er det eneste jeg skriver. Jeg hiver siden ud folder den sammen, er lige ved at lægge den i hendes hånd, men da jeg ser, at hun sover, går jeg over og lægger den på hendes kommode. Så lægger jeg mig over i seng og falder lige så stille i søvn....
YOU ARE READING
Blomsterkransen
FantasyKatrine er en almindelig pige, som har boet på børnehjem hele sit liv. En dag sker der bare et par ændringer i hendes liv. Vi taler ændringer som en anden verden end vores, med magi. Katrine lære at magi er fantastisk, men det er ikke sikkert, at al...