Koma (27)

1 0 0
                                    

Jeg kan ikke se, men jeg kan mærke og hører. Jeg kan mærke, at jeg ikke længere ligger på gruset. Som om jeg svæver, da der ikke er nogen, der bær mig eller noget.
Jeg kan høre Sebastians stemme, der siger, at vi skal væk herfra. Jeg an ikke kun hører hans stemme, men jeg kan hører noget I hans stemme. Jeg kan hører, at han er bange. Jeg kan hører sebastian og Anna løber og jeg kan mærke, at jeg svæver med dem. De løber, men ikke på grus længere.
,,vi kan ikke nå længere nu. Vi bliver skudt tilbage, hvis vi løber længere,'' siger Anna.
,,Okay,'' hører jeg Sebastian sige.
,,Vi kan gemme os her over en til vi finder ud af hvad vi skal gøre for at komme væk,'' siger sebastian efter lidt tid.
,,Kom. Vi sætter os her over og så laver jeg en kamuflerings-besværgelse,'' siger Sebastian og efter det mærker jeg, at jeg ligger på noget blødt. Jord og nogle blade og måske også nogen grene. Så måske ikke behageligt, men måske bedere end grus. Okay nej! Jeg tror ikke, at en hård skovbund er bedere at ligge på end grus.
,,vi er nødt til at gøre noget, Sebastian. Det går ikke, at Katrine er bevidstløs. Hun er min søster OG den stærkeste af os her. Hun har bare ikke lige lært hvordan man skal bruge sine kræfter endu. Og det kan vi helt sikkert ikke lære hende at bruge sine kræfter, hvis hun er bevidstløs,'' siger hun og jeg har løst til at svare hende. Jeg har løst til at åbne øjnene og sige tak til hende. Sige, at jeg også ser hende som en søster, men ligemeget med hvor mange kræfter jeg bruger på at åbne mine øjne , sker der INTET! Er jeg i koma, eller hvad?
,,Ehm, ja,'' siger Sebastian og der er en stilhed i lang tid.
,,ehm, ja,'' siger Anna med en dyb stemme. Hun prøver nok at efterligne Sebastian.
,,Sebastian! Hun er min søster og hun er i koma! Jeg vil hjælpe hende og du kan vælge og stå kigge flovt i hjørnet eller også hjælpe mig med at hjælpe hende,'' siger hun. Der er igen stilhed. Jeg ved ikke, hvor vi er og jeg kan ikke se dem, men jeg kan mærke, at det er en akavet stilhed.
,,Okay. Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig og hende. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvordan,'' sige han så.
,,Tror du, at jeg troede, at du gjorde det? Jeg ved godt, at du ikke er så klog som folk mener du er,'' siger Anna og jeg er ved at flække af grin men kan ikke. Det er faktisk ret irriterende! Hvis jeg er stærkest her kan jeg så ikke gører noget som at komme i kontakt med dem ved hjælp af mine tanker eller noget? Ej, jeg ved det ikke om jeg kan, og hvis jeg kan ved jeg ikke hvordan.
,,jeg har en løsning,'' siger Anna så efter VIRKELIG lang tid!
,,okay, hvad,'' spørg Sebastian,så.
,,Altså, da jeg var i menneskenes verden, var der mange bøger som de havde opdigtet ikke noget vigtig viden om, hvordan man vækker en fra koma, fx. Men de kunne godt lide at lave historier om andre verdener og magi. Nogen af dem er ikke helt ved siden af, men nogen af dem er også langt fra, men det ved menneskene jo ikke,'' hun skal til at sige mere kan jeg hører, men Sebastian afbryder hende.
,,okay. Kan du ikke komme til sagen,'' spørg han og jeg kan hører irritationen i hans stemme!
,,Jo jo. Jeg var lige ved at komme til den. Der er nemlig nogle bøger, hvor folk ender i en dyp søvn eller noget. Og der er selvfølgelig mange, der vågner med kærlighedskys og,'' hun når igen ikke at sige mere inden Sebastian afbryder hende IGEN!
,,vil du have, at jeg skal kysse Katrine, for jeg elsker hende altså ikke,''
,,Årååårrrrrhhh, nej Sebastian! Det vil jeg ikke, hvis du lader mig tale så kunne det være, at du ville forstå, hvor jeg vil hen med det her,'' siger hun og denne gang er det hende, der er irriteret. Nej,undskyld.... SUR. Jeg troede ikke, at Anastasia var en pige, der er sur. Jeg kan bare ikke forstille mig det.
,,så altså der er nogle, som bliver vækket ved, at der er en person, der kommer i kontakt med personen, der sover, på en eller anden måde. Måske ved, at den person også falder i en dyp søvn og kommer i kontakt med personen i drømmen de måske drømmer. Så jeg tænkt, at vi måske kan komme i kontakt med Katrine på samme måde. Bare ikke så et er farligt for os,'' siger hun. Det er sjovt, at hun siger det for det er præcis det jeg tænkte for lidt side.
Mærkeligt......

BlomsterkransenWhere stories live. Discover now