9// werk

2.6K 45 0
                                    

Pov Luna Tyrell

'Nee ik wil dat je hier onmiddellijk weggaat.' hoor ik Riley boos roepen. Ik ga rechtop in bed zitten. 'Als je nu niet weggaat, bel ik de politie.' 'Ik wil haar zien.' zegt hij. Ik schrik even. Tyler. 'Ga weg.' Ik sta op uit bed en loop naar de woonkamer toe. 'Wat de hell. Ga weg Tyler.' 'Luna.' zegt hij en loopt op me af maar Riley springt algauw voor hem. 'Nee.' zegt ze. Ik zucht. 'Ga weg Tyler. We zijn klaar.' zeg ik. 'Ga maar naar dat rijke vriendje van je. Je slaapt je weg zeker naar de top.'

Ik bal mijn vuisten, duw Riley opzij en vlieg hem naar de hals. 'Zeg dat nog een keer en ik stop je in een kist met zes plankjes.' zeg ik boos. 'Ik heb zo hard gewerkt voor deze baan, de opleiding die ik heb gedaan en hoe mijn leven nu is. Dus zeg nooit maar dan ook nooit meer dat ik mijn weg naar de top slaap want ik zal je Tyler.' ga ik verder. Hij steekt zijn handen in de lucht. 'Goed.' zegt hij. Hij draait zich om en loopt het appartement uit.

'Girl je gaf hem er flink van langs.' 'Ja hij moet gewoon wegblijven.' Ik zucht. Ik loop terug naar mijn kamer en kleed me om. Ik doe een laagje make up op en trek mijn schoenen aan. 'Ik ga naar het werk. Ik heb geen zin in Tyler. Wie weet duikt hij nog wel vaker op en dat kan ik even niet aan. Je kan zeggen wat je wil maar ik ga.' zeg ik. Riley houd heel slim haar mond dicht. 'Zie je vanavond. Ik neem chinees mee voor avond eten.' zeg ik. 'Doe voorzichtig en als het niet meer gaat kom je naar huis, belooft?' 'Belooft.'

***

Ik loop het kantoor gebouw in. Ik zucht even en loop dan naar de lift waar ik het knopje indruk voor de verdieping van mijn kantoor. Als ik het belletje hoor loop ik de lift uit. Ik klop op de deur. 'Binnen.' hoor ik Easton zeggen. Ik loop het kantoor binnen. 'Luna?' Hij kijkt me verbaasd aan. 'Alsjeblieft niks zeggen.' mompel ik. Ik ga achter mijn bureau zitten. 'Luna ga naar huis.' zegt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Waarom niet?' Easton staat op uit zijn bureau stoel en loopt naar mijn bureau. Ik zucht. 'Tyler kwam bij me thuis. Ik ken hem langer dan vandaag en ik weet dat hij vandaag nog wel vaker langs zal komen. Ik wilde niet thuis zijn dus dan maar hier.' zeg ik.

'Goed dan, maar als je je niet goed voelt ga je naar huis.' zegt hij streng. Zijn ogen doorboren de mijne even en het lijkt alsof hij recht door me heen kan kijken. Ik begin te blozen en kijk even weg. 'Ja dat had ik Riley ook al belooft.' zeg ik. 'Goed. Ik zal Paige inlichten dat ze het minder druk gaat hebben. Zou je deze afspraken willen verzetten naar de datums die erbij staan?' Hij geeft me een lijst en ik knik. Ik pak de telefoon en draai de nummers. Ik verzet de meetings en werk daarna wat papierwerk weg.

Easton loopt naar binnen en dan weer naar buiten. Elke keer een meeting en dan weer een telefoontje. Hij is alleen maar druk met werk. Ik begin nu een klein beetje hoofdpijn te krijgen maar hier op het werk is het beter dan Tyler tegen komen als ik thuis ben. Ik sta op en zet een map weg. De deur gaat open en Easton komt binnen gelopen met Akeria. 'Hey.' zegt ze. Ze draagt een klerenhanger met een zak erom heen. 'Dit is je jurk voor morgen avond.' zegt Easton. Hij ritst de zak open en een prachtige rode jurk met glitters komt te voorschijn. Mijn mond valt even open.

'Ik kan toch ook gewoon een van mijn eigen jurken dragen?' 'Je mag deze dragen. De mensen die je morgen gaat ontmoeten zijn erg kieskeurig. Hang de jurk daar maar op Akeria en dan mag je gaan.' zegt Easton. Ik blijf stil. Akeria doet wat hij zegt en loopt daarna het kantoor uit. 'Easton dat is nergens voor nodig.' zeg ik. 'Jawel je moet er topfit uit zien voor die mensen en ik heb je mee gevraagd dus dat is mijn taak om daar voor te zorgen.'

Hij glimlacht even naar me en ik word helemaal warm van binnen. Wat doet deze man toch met me?

Working for him (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu