Aslı bu haftasonunu bizim evde geçirecekti. Ben de eğlencemize eğlence katacağını düşünerek Emir'i davet ettim.
"Alo, Emir?"
"Efendim Derin?"
"Şey diyecektim, bizim eve gelsene."
Kahkahası telefondan boğuk çıkıyordu."Ne?"
"Kardeşini de getir."
"Ama neden?"
"Aslı da burada. Eğleniriz."
"Okey, geliyoruz."
Yarım saat sonra Emir kardeşi Miray'la geldi. Ellerinde cips poşetleri vardı.
Cipsleri hazırlayıp filmi taktık. Ve izlemeye başladık.
Aslı ve Miray ikili koltuğa gömülmüşlerdi. Biz de Emir'le üçlü koltuğa yumulmuştuk.
Göz ucuyla Emir'e baktım. O da bana bakıyordu.
Fısıltıyla, "Ne bakıyosun be?" diye sordum. "Film burada değil orada."
"Ama sen daha güzelsin."
Utançla gülümsedim.
Film sonunda erkek ve kız ayrılmışlardı ve kız ölmüştü. Işıkları açtığımızda Miray ve Aslı'yı birbirine sarılmış salya sümük ağlarken gördük. Emir'le önce birbirimize, sonra Aslı ve Miray'a baktık. Kahkahalarla gülmeye başladık.
Miray, "Hee, siz tabii gülün. Adamlar orda ölüyor sizin yaptığınıza bak!" diye bağırdı.
Emir eline bir yastık geçirip kardesine fırlatti. Miray da ona karşılık olarak bi yastık fırlattı ama ona değil bana geldi. Böylece bir yastık savaşı başlatmış olduk.
İlk defa bir erkekle yastık savaşı yapıyordum ve kızlardan daha eğlenceli oldukları açık bir gerçekti.
Aslı, "Şişe çevirmece oynayalım mı?" diye sordu.
Birden heyecanlandım. "Bence iyi fikir."
Emir başta kabul etmedi ama üç kızla başa çıkamayacağını biliyordu. Kabul etti.
İlk çevirişimizde soru kısmı Aslı'ya, cevap kısmı Emir'e gelmişti. Asli, " Sınıfımızın en güzel kızı kim?" diue sordu.
Emir biraz panikledi. "Ö-öyle sorular sormak yok."
"Banane banane banane söylicen."
Sonra bir şey fısıldadı @ma ben duymadım.
Aslı en tiz sesiyle, "Neeyyy" diue sordu yleri uzatarak.
Emir, "Derin!" diye gürledi.
Gözgöze geldik. Utançtan kıpkırmızı olduğunu tahmin ettiğim yüzümü hemen kaçırdım.
Miray ve Aslı oooo gibi sesler çıkarmaya -pardon anırmaya- başladılar. Aslı'ya en tiksinç bakışımı attım ve sustu.
İkinci çevirişimizde soru kısmı bana, cevap kısmı Miray'a gelmişti.
"Eveeettt.. Şimdi söyle bakalım Miray, sevgilin var mı?"
Miray abisine korkak bir bakış atti. Ama yine de dürüst davranıp, "Evet, var." dedi.
Emir'in gözleri büyüdü. Bu soruyu sormamam gerektiğini şimdi anlıyordum.
"Ne dedin sen)?" diye bağırdı Emir.
Miray, "Ya abi valla aramızda bişey olmadı bak yemin ettim."
"Miraaaayyyy!"
Emir ayaga kalktı ve yastıkla Miray'ın kafasına vurmaya başladı. Miray da sessiz sessiz oturuyordu.
"Emir!" diye bağırdığımda durdu ve bana döndü. Devam ettim, "Sevgili olmaya böylesine karşı olduğunu bilmiyordum."
Miray'a korkunç bir bakış atıp bana döndü. "Sevgili olmaya karşı değilim, sadece o daha çok küçük."
"Miray onbeş yaşında bir lise öğrencisi. Sevgilisi olabilir, onun yaşında benim de sevgilim vardı."
Emir yerine oturdu ama gözleri hala Miray'daydı.
Sonraki çevirişimizde Miray bana soruyordu. "Şimdi yaktım çıranı" diye tısladı. "Söyle, sınıfınızdan biriyle çıksaydın, o kişi kim olurdu?"
"Şu oyun bir bitsin ben sana göstereceğim." dedim Miray'a. Ve "Emir" dedim. Bu sorusunun cevabıydı.
"Bence ikiniz de birbirinizden hoşlanıyorsunuz." dedi Miray.
Bu defa Emir'le ikimiz kalktık ve Miray'a yastıklarla saldırmaya başladık.
Gecenin sonunda Emir ve Miray'ı yolcu ettik ve Aslıyla ikimiz kaldık.
Aslı ciddi bir ses tonuyla, "Bana doğru cevap ver"dedi. "Sen Emir'i seviyor musun?"
Aslında hislerimden emin değildim. "Emin değilim"dedim sakince.
"Bence birbirinize çok yakışıyorsunuz."
"Valla mı lan?"
"Evet."
Emir çok yakışıklıydı, ama onun hakkında bu tarz yorumlar yapabilmem için henüz çok erkendi.