Bab 11

838 3 0
                                    

Januari 2018

     "Kau tengok eh, Zul tu takkan dapat sentuh Ain sikit pun" seorang lelaki yang hanya berseluar jeans biru ketat tanpa berbaju sedang meyakinkan rakan-rakannya yang lain. Mereka sedang membentuk satu bulatan di tengah-tengah koridor aras empat bersebelahan bilik 1401, rutin setiap kali pulang daripada kelas mereka di ladang.

     "Ye doh, aku nampak haritu dia lepak dengan Ain kat medan, lepastu dua-dua naik kereta then aku tak tahu dorang gi mana" Din memberitahu lelaki itu.

     "Sama ah, haritu masa aku tengah tunggu bas kat Melaka Sentral, aku nampak gak Zul lepak dengan Ain" sambung Juki.

     "Aku rasa kalau makin biar, silap hari bulan Ain sangkut bai dengan mamat tu, melepas kau nanti Mujib" giliran Farid meniup api dalam hati Mujib yang semakin marak.

     "Kau rilek je, dia langgar aku, dia nak tengok aku punya gila macam mana eh, sabajap. Tahu la aku nak settle Zul tu" Mujib berdiri, rokok di tangan diketis ke lantai. Dia memandang satu persatu wajah rakan-rakannya.

     "Kalau aku tak dapat Ain, takde sape boleh dapat dia." Mujib bersuara keras, terasa panas hatinya saat itu. Matanya terjegil menandakan kemarahan di jiwa sedang membara. Dia meninggalkan semua yang ada di situ lalu melangkah masuk ke dalam biliknya sambil mendengus deras.

     Din, Juki dan Farid berpandangan sesama sendiri. Mereka mula risau akan tindakan seterusnya daripada Mujib. Siapa tidak kenal lelaki botak itu? Kaki pukul, hati kering, salah seorang ahli kumpulan kongsi gelap yang digeruni di sebuah daerah nun jauh di selatan tanah air. Mereka yang berani cari pasal dengannya pasti tidak akan hidup tenang.

     Farid menunduk buat beberapa detik sebelum dia menggelengkan kepala memandang dua orang rakannya yang lain.

     "Ni hari Jasin banyak tenang kan?" soal Farid.

     Juki dengan tidak semena-mena bingkas berdiri, ditepuk-tepuk perlahan bahagian punggung seluarnya untuk membersihkan debu yang melekat. Kemudian dia berjalan melintasi Farid, dicapai bahu rakannya itu, badan dibongkokkan sedikit sebelum dia merapatkan mulutnya ke telinga Farid.

     "Kau tengok nanti Mujib dah start pangkah budak Zul tu, Jasin ni kiamat" ketara kerisauan yang dipamerkan oleh Juki. Bahu Farid ditepuk beberapa kali sebelum dia juga hilang menerobos ke pintu bilik, meninggalkan hanya Farid dan Din berdua di koridor tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 03 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

☆ Musafir Kasih, Layar Percintaan ☆Where stories live. Discover now