kapitel 16

57 3 0
                                    

"Idiot..." suckade Hanna. "Ni klarar visst inte av att förstå. Jag har inte mördat någon!"
Martin himlade med ögonen. Om dom bara fick det här på band så skulle hon åka in på livstid tänkte Martin, sedan sa han:
"Du kan erkänna i och med att du kommer hamna i fängelse i vilket fall"
"Jag har inte mördat någon!" nu började tårarna forsa ner för kinderna. "Jag har inte! Jag har inte!''
Martin gick fram till Jonas som stod i ett hörn.
''Jag vill förhöra Rikard'' viskade Martin till Jonas.
Jonas nickade och gjorde en gest med högerhanden. Strax efteråt öppnades dörren och två poliser förde Hanna till sin sell. Någon minut senare kom två poliser med Rikard har sitter med handklovar runt handlederna.
"Vad hände samma kväll som du mördade Olle?" frågade Martin.
"Varför fan ska jag berätta det för dig?" sa Rikard och höjde på ena ögonbrynet.
"Det finns något som heter strafflindring, smarthead" sa Martin.
"Okej såhär var det, jag var ute på sjön runt vid Rödberget. Jag känner att jag måste pissa. Så jag går iland vid campingstugan som då ägdes av den rika familjen Andersson. När jag kommer tillbaka från båten är motorn slängd i vattnet. Strax efteråt kommer Ivar och Robert till mig och säger att det var Olle som saboterat och att sprang mot stugan. Jag springer efter Olle och ser honom hoppa i sin båt. Jag lyckas komma upp på båten och slå ner honom, det var då jag märkte det... Jag hade dödat honom. Men i ögonvrån ser jag Ivar!

Mördarens hämdTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon