رواية/حكايه

20.8K 191 6
                                    

هنزل الحلقه الاولي النهارده ....عشان تتشجعو...
ومن هنا ليوم السبت ان شاء الله هشوف اراءكم ايه ‘واكملهاااا....
------
صلو ع النبي...
الحلقه الاولي...
رواية /حكاية.
-----
يعقوب سوليم...35 سنه فبعض الاحيان قاسي وناشف بس من.....!!!
.
حكاية محمود العيران... بنت جميله وهاديه 28 سنه بنت صاحب والد يعقوب وهتكون مساعده يعقوب الاولي فالشركه...بس هنعرف فالاحداث...
.
معاذ-اقرب حد لي يعقوب زي ايده اليمين فالشغل وفحياته الشخصيه...
سهر عزمي...زوجه يعقوب انانيه وخبيثه مبتحبش يعقوب وبتمثل عليه وهنعرف حكايتها مع الاحداث...
.
كريم الجملي ...ابن خاال يعقوب بيغير منو غيره جامده عنده شركه بيحاول بيها ينفس يعقوب ...رغم ان يعقوب بيحبه ومعتبره اخوه الصغير ...وكذلك كريم بيظهر ليه الحب والعكس صحيح؟؟؟ ..
هنعرف الباقي مع الاحداث
----
صحي يعقوب من النوم علي صوت دوشه فالاوضه وهو مش بيحب الدوشه الزياده خصوصاً وهو نايم...
يعقوب بضيق وجديه -يووووه يا سهر إيه الاغاني دي انتي مش شايفاني نايم؟
سهر بدلع -وفيها إيه لما أدلع واعاكس جوزي حبيبي عشان يصحي... يعني براحتي علي فكره ولا تحب اعاكسك واسكتك بطرقتي.
يعقوب رفع حاجبه-والله علي الصبح يعني كدهه.
سهر بغمزه-في اي وقت انا حره .
يعقوب-بتجي علي حتت ضعفي بس ماشي عشان عارفه اني بضعف معاكي بس ياجزمه.
سهر بضحكه وهيا بتقرب منو -بتحبني بقي قد ايه ياقلب الجزمه...
يعقوب-طبعاً بحبك أومال هحب مين لو مش بحبك انتي دانتي روحي وابعدي بقي بشفايفك دي بدل ما اتهور.
سهر باسته من شفايفه- اتهور وعور واعمل ما بدالك.
يعقوب انفجر من الضحك-اعوور!!!! لاء وسعت منك دي ...
سهر -ههههه ماشي ماشي يارخم المهم يابيبي مسالتنيش ايه سبب الاغاني .
يعقوب-عشان تصحيني وتقلقي منامي اكيد الهي يقلق منامك يابعيده هاتي بوسه يابت...
سهر- ههههه تؤ تؤ بعينك وبعدين مش عشان اقلق منامك وبس.
يعقوب بستغراب-اومال ايه سببها؟
سهر بصت لبطنهاا واخدت ايده حطتها علي بطنها...
سهر بغمزه-حاسس بي ايه.
يعقوب -حاسس بجوع واالله ما تقومي تحضرلي فطار.
سهر بتكشيره-تقصد انك رخم.
يعقوب بفرحه-اوعي يكون اللي فبالي ...
سهر -هههه حاجه زي كده احضني يلااا .
يعقوب بصدمه وفرحه-احضنك بس دانا هحضنك وابوس فيكي كمان...مش مصدق نفسي انا هبقي اب  معقوله يعقوب سوليم هيبقي اب....
.
يعقوب مسك ايديها باسهم وبص فعيونها...
يعقوب-سهر انا بحبك اوي بحبك لدرجه متتخيلهاش انتي خليتي حياتي كلها جنه انتي صحيتني علي احلي خبر فحياتي...
سهر بضحكه ومكر-طب هتجبلي ايه بقي عشان البيبي الحلو ده.
يعقوب-اي حاجه تشوري عليها وخدي بالك انا هدور علي واحده مكانك تشتغل معايا وانتي لازم ترتاحي...
سهر بصدمه -لاء انا عايزه انزل الشغل انت بتقول اي مش هقعد فالبيت انا مبحبش قعده البيت اساساً...
يعقوب-لاء ياحبيبتي ده ابن يعقوب سوليم اكبر رجل اعمال ...يعني لازم يجي وهو برنسس كده حافظي علي نفسك وارتاحي لحد ما تقومي بي السلامه وهعملك اللي انتي عاوزاه لحد عندك.
سهر حضنته-اخ منك لو مكنتش تحلف.
يعقوب رفع حاجبه-لاء محلفتش انا...
سهر خبطته في دراعه...هههه رخم.
يعقوب-المهم ارتاحي انتي بس ولو هتخرجي تخلي بالك من نفسك والعربيه والسواق تحت امرك اهم ماشي ياحبيبتي.
سهر بغمزه-علم وينفذ ياقلب شفايفي.
يعقوب -هههه سافله علي الصبح.
سهر قربت منوا- سافله معاك بس وقصر لا ممكن امنعك تنزل الشغل.
يعقوب-هههه لا وعلي ايه ابعدي ايديكي من علي رقبتي وسيبني في ناس بتاكل من ورايا هقوم اخد شاور وانزل الشغل والليل كله قصادك ومعاكي وخليه فيها شفايفك بقي واللي نفسك فيه...
سهر بغموض قامت حضنته-انا مش بحبك انا بعشقك وبعشق كل حته فيك...
يعقوب غمض عيونه وابتسم وحضنها -بحبك
--
فبيت محمود العيران...
محمود العيران كان بيكلم صالح سوليم فالموبايل...
محمود بضحك-والله ياصالح ياحبيبي احنا كلنا كويسين...انت عامل ايه واخبار يعقوب ايه؟
صالح-والله الحمدلله زي الفل بخير علي حسك اخبارك انت ومدام سميره ايه واخبار عروستنا الحلوه حكاية عامله ايه والله تجيبهم فيوم وتيجي نتغدا.

حكايةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن