روايه حكاية ح9

6K 104 1
                                    

صلوا ع النبي.
روايه/حكايه...
الحلقه التاسعه...
----
يعقوب بصدمه-نزلت البيبي!
د/ -ايوه بالظبط وياريت تتفضل تيجي عشان محدش معاها وهيا لسه تعبانه .
يعقوب الصدمه متغلبه عليه رمي الفون من ايده كانت الدنيا بتلف من حواليه ...مقدرش يتملك عضبه ضرب ايده في ازاز المرايه اللي قصاده بكل غل ووجع مقدرش يتحكم فنفسه فضل يضرب في ايده وهو مش حاسس...دمه بقي يجري بس يعقوب مهتمش لاقي نفسه بيلبس وبعد دقايق نزل يجري...
ركب عربيته وبعد فتره وهو سايق وصل لمستشفي دار الخلود...طلع يجري علي فوق.
يعقوب وهو بينهج-سهر ابو زفت في انهي اوضه؟
الممرضه بخوف-سهر مين يا استاذ تقصد ايه ده ايدك بتنزف.
يعقوب-ردي عليا سهر ابو حطب اللي نزلت اللي فبطنها في انهي اوضه.
الممرضه-102 بس اتفضل معايا اشوف ايدك دي عشان النزيف.
يعقوب طنش كلامها وطلع يجري علي اوضتها فضل يدور شمال ويمين لحد ما لمح باب الاوضه...
فتح الاوضه ودخل عليهااا كانت سهر نايمه تعبانه اول ما سمعت باب الاوضه فتحت عنيها بخوف.
سهر بتعب-يعقوب.
يعقوب بوجع-شششش مش عايز اسمع منك اي كلمه دلوقتي انا اللي هتكلم وانتي هتخرسي.
سهر بخوف-يعقوب اسمعني انت اللي قولتلي...
يعقوب بغصب-قولت اخرسي مش عايز اسمع كلمه.
دخل الدكتور -يعقوب بيه اهدا دي لسه تعبانه
يعقوب بغضب-بره يا كلب بدل ما اقوم انايمك جمبهااا واهدلك الزفته دي علي نفوخك.
الدكتور خرج بخوف.
سهر بصتلو بخوف لفه ايدها علي رقبتها خايفه يعمل فيها حاجه.
يعقوب -هه خايفه اموتك انا مش هموتك ولا همد ايدي وواوسخها علي انسانه رخيصه زيك موتي روح ؟ بلاش ابنك ده روح موتيه؟ انا بكرهك ياسهر فاهمه بكرهك .
سهر-ولما بتكرهني جاي ليه دلوقتي.
يعقوب بعصبيه-انتي لسه ليك عين تتكلمي مخلنيش اطلع روحك في ايدي واضيع حياتي في انسانه حقيره زيك انتي مفكره اني جاي اتخانق معاكي اساسا؟ وحتي متستهليش اعصب نفسي عليكي دانتي وفرتي مكان فحياتي شايلك فيه زي الهم.
سهر بتعب-هه ؟ زي الهم طب ماشي انا نزلت الطفل وانا علي اقتناع لاني مش عايزه عيال منك يايعقوب ياسوليم لاني بكل بساطه مش بحبك فاهم مش بحبك.
يعقوب انفجر من الضحك-يااا وصلت بيكي كنتي بتنامي مع واحد مش بتحبيه عشان ايه عشان فلوسي طب حملتي مني ليه؟ ما في حاجه اسمها موانع الحمل صحيح انتي ايش عرفك بي الحاجات دي انا لميت واحده رخيصه وجاهله من الشوارع ...
سهر بلعت ريقها من تاعبها...
سهر بغل-انت فاكرني خايفه منك ايوه يايعقوب انا مش بحبك عشان كده اتخلصت منوا انت فاكر اني هموت ابني عشان مشكله تافهه زي االلي حصلت معانا انا موته عشان مش عايزه عيال منك انا مش بحبك مفيش حاجه اسمها حب اسااسا وخصوصا معاك مش انت لميت واحده جاهله ورخيصه اهي الجاهله والرخيصه علمت عليك وبي القوي ...وزي ما قولت مين ترفض صاحب شركات‘
يعقوب قام وقف ولاقي نفسه بيرفع ايده بكل غل وراح ضربها بالقلم-اخرسي خالص مش هقعد اكتر من كده اسمع كلام من انسانه رخيصه زيك بس خدي نصحيتي ليكي متظهريش في اي مكان انا فيه لاني اناا مش هسيبك هتشوفي مني اللي عمرك ماشوفتيه يا بنت ابو حطب.
سهر مسكت وشها بتعب-يعني ايه؟
يعقوب-انتي طالق ياسهر طالق .
سابها يعقوب ومشي وايده لسه بتنزف .
سهر ضحكت وقالت بينها وبين نفسها -طب ما ده اللي انا عايزاه ...اخيراً خلصت منك بس هو مش هيسبني فحالي اكيد كريم معايا كريم بيحبني ومش هيخليه يأذيني وهردلك القلم ده غالي اوي يا يعقوب اصبر عليا...
.
يعقوب كان نزل ركب عربيته وحط دماغه علي الدركسيون...
يعقوب لنفسه بوجع وايده كان الدم زاد فيهاا -عملت ايه انا عشان يحصل فيا كل ده اناا كنت لما اتجوزتها كنت بعملها احسن معامله ليه عملت فيا كده ...
معقول انا اتعلم عليا زي ما هيا قالت انا ازاي محستش انها مش بتحبني الوقت ده محستش ازاي وهيا فحضني معقول انا لي الدرجه دي كانت شهوتي عاميني فعلا زي ما هيا قالت مفيش حاجه اسم (حب) 💔

حكايةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن