الفصل السادس من حسناء في قبضه ملك الجن..
...............
امى وخالتى اتفقوا يودونى لشيخ بس من غير مااعرف لانى مش هوافق انا لو عرفت انا.
امى صحتنى من النوم وقالتلى قومى هنروح مشوار.
انا قلتلها مشوار ايه ده.
قالتلى مشوار هنشترى حاجه وانا علشان رجليا وجعانى واختك مش هنا هحتاجك تمشى معايا هتمشى معايا ولا هتسيبى امك لوحدها ومش مشكله لو اغمى عليا في اى حته.انا: لا طبعا هروح معاكى يغمى عليكى ايه بس.
انا قررت امشى مع امى قلتلها بس ادينى نص ساعة اجهز قالتلى اوك.
انا حضرت نفسي وواقفه قدام المرايه بلف طرحتى لقيت في المرايه اللي واقف ورايا شمهورش بيعمل ليا باى او بيشير بايده بصيت ورايا انا فهمت اولا انه مش شخص من كل الحجات اللي حصلت معايه وانه من عالم اخر مانا مش صغيره او مش بفهم انا في كليه ودارسه كل حاجه بس لازم اتعامل معاه بحظر علشان مخسرش كتير.
......
بصيت عليه انت تانى.
قالى قصدك انا عاشر
قلتله كويس انك عارف انت عايز منى ايه بقي.
قالي'متخرجيش مع امك.
قلتله: يسلام انتةمالك ايه ده كمان انت هتتحكم فيا..
قالي: انا بقولك بلاش تروحى المكان ده هتندمى وانا مش عايز اضايقك انا بحبك قلتلك قبل كده.
انا قلتله انت لو بتحبنى سيبنى في حالى بلاش تنطلى كل شويه كده انا عندى خصوصيه وانا عرفت ان انت مش انسان انت جنى صح.
بص فيا بصه خوفتنى وسرح شويه وقالى انتى مش قلتى انك مش بتومنى بوجودنا عرفتى من فين انى جن.
.......
انا قلتله مش بومن بوجودك جمعت نفسك مع الجن يبقي انت منهم وبعدين انا مش طفله كل العمايل ده المفروض كنت اعرف من زمانحسناء في قبضه ملك الجن 22222
شمهورش : بغضب ايوه انا منهم من مملكه الجن الاعظم.
انا قاطعته العظماء لله وحده.
شمهورش: بغيظ امك مش ناويه معايا على خير امك رايحه تخلصك منى متروحيش معاها المشوار ده لو رحتى هتكونى بتتحدينى وهتجيبيه لنفسك متلوميش الا نفسك.
انا قعدت على السرير يالهوى انت اساسا ناوى تكمل معايا كتير انا مش عيزاك تظهرلى كتير ولا اشوفك من اساسا.
شمهورش: انتى متقوليش عايزه ايه او مش عايزه ايه انا اللي اقول وبس انتى بتاعتى انا انتى ملكى انا وبس مفيش حد هيخلصك منى وامك دى انا ليا تصرف وحسابها معايا عسير.
انا: لا ارجوك بلاش امى تاذيها علشان خاطرى انا مش خروح معاها انا هعمل كل اللي هتقوله.
شمهورش: تناديها من بره وتقوليلها انك تعبانه ومش هتروحى معاها المشوار ده وخليكى طبيعيه لان امك فكراكى ملبوسه.
انا: وهو انا كده مش ملبوسه.
شمهورش: وهو انا جيت جمبك.
انا'طيب تمام انت عايز منى ايه بالظبط
شمهورش: بعدين هتعرفي كل حاجه متستعجليش.
يلا نادى امك وقوليلها ولا ااذيها.
انا لا هناديها حاضر طلعت وقلت لاامى ان بطنى وجعانى وتاجل المشوار لبكره عندى مذاكره وكده وقعدت ارسم قدامها انى اتحسنت ومش محتاجه لشيوخ وانى كنت بحلم وده كابوس وعدى لانى خايفه عليها موت.
رجعت ملقتوش في الاوضه قلت احسن غار في داهيه
منكرش ان شكله حلو ويتحب بس ده جن من نار بيظهر وقت ميحب ويختفى وقت مهو عايز يعنى كان وهم بالنسبه ليا
أنت تقرأ
حسناء في قبضه ملك الجن
Mystery / Thrillerكثير منا يعلم بوجود الجن وعالم الجن ولا كن عندما يختلط الجن بالانسان تحدث اشياء غير متوقعه طيب ولما الجن يعشق الانسان بيحصل ايه هنشوف في القصه هيحصل ايه مع الاحداث