اجمعوا يلا الفصل العاشر
من حسناء في قبضه ملك الجن
قلم:ام ريماس صلاح
..............
شيماء'بتقول الكل طلع وسابنى في الغرفه وانا نايمه لكن شمهورش موجود.
بعد شويه شمهورش صحانى بس صحانى بفزع قومى انا قمت مفزوعه لقيته في وشى بيقولى اتعدلى احسنلك انا خلاص بقيت ذي ضلك مفيش فايده مفيش قوه في الدنيا هتمشينى انتى قدرى خلاص وانا قدرك ارضى بالامر الواقع.
انا؛: مش برد عليه دموع بتنزل وبس بقول في نفسي يعنى ايه يعنى انا بقيت ملبوسه مثلا.
شمهورش: سبحان الله بيقرا افكارى بيقولى لا مبقيتيش ملبوسه انتى طبييعيه ومفكيش حاجه.
....
بس شمهورش المره دى جاى بشكله البشع حتى صوته عربي تقيل جدا مش مفهوم انا فهماه بالعافيه.
انا بقول في نفسي طيب انا زنبي ايه انى اشوف الشكل البشع ده علطول انا عملت ايه في دنيتى يارب.
يرد: عليا شمهورش معملتيش حاجه كل اللي عملتيه انك خليتينى احبك وانا محبتش قبل كده لا من عالمنا ولا من عالمكم.
انا اخيرا اتهور واتضايق منه واقوله انت بترد عليا ليه انا مش بكلمك انت متتكلمش معايا انت كابوس انت شبح انت عفريت.
شمهورش: يمسك ايدى بشده يمسكنى من دراعى لدرجه ان ضوافره كبيره هتقطع دراعى ويقولى.
انا مش شبح انا مش عفريت انا ملك الجن ابن ملك ملوك الجان متقوليش كلمه شبح دى تانى.
انا بعيط بقوله انا شيفاك كده انا شايفه قدامى عفريت انت مش شايف وشك في المرايه ولا انت معندكمش مرايات.
شمهورش: المرايه المرايه دى اللي انتى ناديتينى منها كتير وانا جيتلك.
انا: انا ناديتلك انا مندتش لحد.
شمهورش: لا ناديتينى من المرايه انتى ايوه انتى كتير انا قلتلك قبل كده انا كنت نفسي اظهرلك من سنتين بس بتراجع. انتى كل يوم بتدخلى الحمام تستحمى وتوقفي قدام المرايه مش لابسه حاجه بتكونى عريانه كنتى بتنادى عليا.
انا: مصدومه انت كنت بتشوفنى.
شمهورش: ايوه كنت بشوفك.
انا: بس انا مكنتش بناديلك انا كنت بشوف نفسى.
شمهورش: كل مره بتكونى قاعده لوحدك انا بكون قاعد معاكى فيها.
انا: مش عايزه اسمعك ارجوك ابعد عنى سيبنى في حالى حرام عليك متاذنيش.
شمهورش: انا عمرى مهاذيكى انا بحبك عارفه يعنى ايه بحبك انا هاذي الدنيا كلها لو زعلتك اطلبي اي طلب نفسك فيه وانا هعمله.
انا: اى طلب اي طلب.
شمهورش: اي طلب تطلبيه.
انا: ابعد عنى اختفي متظهرليش تانى.
شمهورش: بص فيا بغيظ هسيبك دلوقتي وهرجعلك تانى امك هتدخل دلوقتي لو لقيتك بالمنظر ده هيحولوكى مستشفى مجانين وانا مش هخرجك من هناك يتكلم بتحذير ويختفي.
امى تدخل بمجرد اختفاءه.
انا: عايزه امشى من هنا يماما انا اعصابي تعبانه هنا.
امى: حاضر اول متكونى كويسه.
انا: بقيت كويسه خرجونى من هنا.
امى: حاضر هشوف ابوكى ونشوف الدكتور
أنت تقرأ
حسناء في قبضه ملك الجن
Mystery / Thrillerكثير منا يعلم بوجود الجن وعالم الجن ولا كن عندما يختلط الجن بالانسان تحدث اشياء غير متوقعه طيب ولما الجن يعشق الانسان بيحصل ايه هنشوف في القصه هيحصل ايه مع الاحداث