حسناء في قبضه ملك الجن

1.6K 42 7
                                    

الفصل 23من حسناء في قبضه ملك الجن

بقلم #ام ريماس صلاح
.........
في الصباح الباكر شيماء خلصت شغل بيتها وابنها بيصرخ شالته ووقفت تطبطب عليه جسمه مولع نار شيماء خافت على ابنها ولسه هتمسك فونها تكلم جوزها يسيب الشغل ويرجع سمعت صوت الباب بيخبط جامد فتح الباب اتفاجات انه جوزها شيماء انت جيت انا ليه كنت هكلمك.
جوزها ليه.
شيماء: تعاله شوف الولد جسم سخن اوى.
شيماءبتقول.
جوزى بص للولد ومسكه بايده وحط ايده على دماغه بس وقالى مفهوش حاجه.
انا مسكت الولد بعده لقيت جسمه تلج الولد كان من دقيقتين
درجه حرارته 40ازاى نزلت كده فجاءه ونام.
قلتله ايدك فيها خير اول ملمست ابنك الحراره نزلت.
رد قالي ابنى اه ابنى.
قلتله صح انت رجعت بدرى ليه.
قالي وحشتينى.
قلتله وحشتك انت مش كنت معايا من شويه والصبح زعقتلى وقولتلى بلاقرف وعملت نفسي زعلانه.
قالى انا اسف ومسك دماغى وباسها.
انا قلتله غريبه انت اللي جسمك سخن مش الولد اول مقربت منى حسيت بحراره طالعه منك.
قالى اه متاخديش في بالك تعالى بس معايا.
دخلنا اوضتنا وقلتله انت هتنام دلوقتي  .
قالي لا انتى وحشتينى واحنا بقالنا فتره بعيد عن بعض قلتله معلش بسبب الولد بيعيط كتير وانا مخنوقه شويه لان هنا لوحدي.
قالي الولد نام مش هيعيط دلوقتي  تعالى يلا انتى وحشتينى.
قفل باب الغرفه وقرب منى حسيت كانه اول مره نكون مع بعض كله لهفه وشوق ليا.
قالي انسي كل اللي عدى بينا هنبدا من النهارده  هكون معاكى النهارده  وهعوضك عن كل حاجه عدت.
لقيته حنين اوى.
قضينا مع بعض اجمل وقت ممكن.
بعد كده قالى نامى انتى امبارح منمتيش
اول مره احس انى بحب جوزى كده اول مره استمتع معاه كده كان النهارده  كانت دخلتنا قالي نامى وباس على راسي.
انا قلتله انا فعلا تعبانه اوى بس انت كنت نايم عرفت ازاى ان انا منمتش امبارح.
قالى ها ارتبك حسيت بيكى.
قلتله طيب لو الولد صحى قالى ملكيش دعوة انتى نامى.
انا فعلا نمت نوم عميق.
هو ابتسم ونام جمبي.
نمت حوالى تلات ساعات.
بس صحيت على ايد جوزى بتصحينى.
قومى قومى كل ده نوم انا وصلت من الشغل من ساعه.
قمت مفزوعه فكرت انى بحلم ايه وصلت من ساعه بخبط دماغي بحاول استوعب.
بصيت فيه لسه بهدوم الشغل اللي طلع بيها.
قالى قومى حضري غداء.
قلتله حسام متهزرش انت مش كنت معايا من شويه ورجعت بدرى لبست الهدوم دى ليه.
قالى لبست الهدوم دى ليه هو انا غيرت اساسا علشان البسها تانى ليه انا لسه داخل البيت.
الولد فين نايم ولا ايه.
انا الولد في اوضته انت مش نيمته معايا في اوضته وكان سخن.
جوزى قالي انتى رجعتى تخرفي تانى على العموم انا حجزت تذكرتين وهنسافر بكره.
انا قلتله انت عايز تجننى علشان تاخد ابنى منى صح انت رجعت بدرى وكنت نايم هنا معايا من شويه وقلتلى نامى.
جوزى طلع عن شعوره وخلاص هيمسك يخنقنى قالى بقولك ايه انا مش ناقصك راجع من  الشغل تعبان قومى اعمليلى غداء انا خلاص فاض بيا منك بص عليا هو وطالع من الاوضه وهو خارج بيتكلم انتى نايمه من غير هدوم ليه.
بصيت على نفسي فعلا انا مش لابسه حاجه  بس انا مكنتش بحلم فعلا كان معايا هو جوزى راح الحمام وانا بقيت الطم بايديا ع خدودى انا سلمت نفسي لشمهورش ايوه هواللى كان معايا هو انا فاضل تكه واموت من الصدمه قلبى وجعنى اوى معقوله اتنكر على هيئة  جوزى ازاى طيب.
انا في نار ياترى هعمل ايه والراجل اللي معايا ده خلاص بيقولى انتى مجنونه اعترف له ولا اسكت ولا ايه

حسناء في قبضه ملك الجن حيث تعيش القصص. اكتشف الآن