حسناءفي قبضه ملك الجن
الحلقه السادسه عشر.
........
: القصه النهارده عنوانها العالم السفلى عالم ماتحت الارض هكذا يكون
......
لعالم السفلى كعالمنا هذا هناك الصالح وهناك الفاسد هناك الملك وهناك الخادم هناك الغنى وهناك الفقير لاكن الفرق بيننا وبين العالم الاخر انه يوجد به قوانين لا يقدراحد فيهم يتخطاها قانونهم صارم وعزابهم اشد فيوجد هناك السجن والقتل والنفي لاكن لايوجد في عالمهم اغتصاب فانهم لا يغتصبون بعضهم البعض ولكن يغتصبون البشر ويخطفون البشر فكيف هيا حياتهم حياتهم هتعرفوها....
شيماء تقول دخلنا كهف مظلم بس النور كان فيه ضعيف او شبه منطفي يعنى نور هادى جداا جدااا.
انا اللي مطمنى وجود شمهورش معايا وان الكائنات دى مش هتضرنى.
كائنات غريبه اوى اوى اشكال والوان ناس قصيره جدا
وناس طويله طول السقف في الكهف وناس دماغهم دماغ حيوان وجسمهم انسان وناس عرايا اوى كلهم من غير هدوم انا ببص بزهول عالم غريب كل واحد بيهرول في حاله كل واحد ملوش دعوه بالتانى كانهم ناس تايهين وبيدوروا هيخرجوا ازاى.
في اخر الكهف او اخر عينى مجابت راجل او بمعنى اصح شبح وحش كبير شبه شمهورش بس مش شمهورش. بس جسمه اقوى من شمهورش راجل قاعد على كرسي وواضح انه ملك.
وواقفين جمبه اتنين من الناحيتين.
شمهورش اشار لي بايده قالي ده ابويا قربي منه متخافيش.
انا قربت معاه.
الراجل الكبير او الشبح الكبير ابو شمهورش قال لاابنه ايه دى اللي جايبها معاك بلغتهم طبعا انا فهمت كده من كلامه لان شمهورش شاور عليا وقال دى شيماء.
بعدين شمهورش ترجملى قالي بيسالنى عنك.
الحوار اللي دار بين شمهورش ووالده كالتالى.
شمهورش دى شيماء من عالم الانس.
والده اعرف ولكن لماذا اتيت بها الاهنا الم يكفي انك رفضت الزواج كمان تاتى وبصحبتك انسيه.
شمهورش انت تعلم انى احبها
والده لايوجد في قانونا الحب وانت تدرى ذلك
شمهورش ولكنها متزوجه انسي
والده اجل تزوج غيرها فكل انسيه تحت سيطرتنا
شمهورش ولكنى لااريد ان اتزوج غيرها
والده انا اعلم انها لا تريدك
شمهورش ولكنى احبها اجل لاتريدنى لكن مع الوقت سيتغير كل شى
فجاءه تفتح الباب امراءه كبيره الحجم شكلها انثي لاكن ليس بشكل انسان شكلها غريب شعرها ابيض عيونها بارزه لبره يوجد بها زيل كبير وتوجد بها قرون ابشع من شمهورش وابشع من والده بالرغم ان شمهورش ابشع مايكون هو ووالده فهيا بالنسبه لهم ابشع.
انا اول مشفتها مقدرتش اتحمل بشاعتها وقفت وراء شمهورش وغمضت عينى قلت له اريد ان اخرج من هنا.
شمهورش: ماذا حدث لا تخافي انها امى
انا: لابس انا بعرق الجو حر جدا انا هتخنق هنا مش قادره اخد نفسي.
شمهورش: طبيعى يكون المكان ساخن جدا لاننا كلنا مخلوقين من نار
اجل تعالى معى مكان بالداخل يوجد بعض البشر.
انا: بعض البشر هنا معقول جم ازاى.
والده شمهورش: تشير بايدها توقف
شمهورش: ماذا حدث.
والده شمهورش وواضح جدا انها زى سلطه وانها ذات شخصيه قويه جدا
انت اتى الا هنا ومصطحب انسيه من عالم الانس وتريد ان تخبرها عن تفاصيل حياتنا ماهسمح لك تفعل هذا الشي.
شمهورش: لماذا شيماء لن ترجع لعالمهم تانى شيماء هتكون هنا بصحبتنا.
انا قال الكلمه دى من هنا وجانى انهيار من هنا هفضل فين انا مش متحمله العشر دقائق دول وهموت واخرج من المقاره دى.
اول مشمهورش حس ان هتجيلى حاله هيستيريا وهو علطول قالي هرجعك اهدى انا بس بقول لها كده علشان محدش ياذيكى لغايه اما تخرجى.
شيماء: هو ممكن حد هنا ياذينى وانا معاك.
شمهورش: لا لااحد يستطيع هنا ايان كان الا امى او ابي فانهم يستطيعوا فعل هذا الشى
: شيماء: امك وابوك ممكن يعملولى ايه يعنى انا عايزه اخرج من هنا.
شمهورش: بااستطاعتهم فعل الكثير ولن اقدر على ارداعهم انتى التزمى الصمت اصمتى وكفا.
انا: طيب مش هتكلم بس اوعدنى تخرجنى.
شمهورش: سافعل ذالك لكن اصمتى التزمى الصمت.
انا ماشيه معاه وخايفه اتكلم عالم تانى انا جواه كله اضواء خفيفه وناس غريبه بتعدى من جمبي ومش بيكلمونى ولا يبصوا فيا كانهم مش شايفنى متجاهلنى تماما.
شمهورش: وقف فجاءه قالي انظرى.
انا بصيت من هنا وصوت من هنا يالهوى ايه دول الناس دى محبوسين هنا ليه.
شمهورش: انهم اسيروا المرايه.
شيماء: اسيروا المرايه يعنى ايه.
شمهورش: دى اناس محبوسه هنا بعضهم سنين وبعضهم ايام وبعضهم شهور لا ادري.
شيماء: يعنى مين حبسهم.
شمهورش: احنا.
شيماء: واهلهم يعرفوا انهم هنا معاكم.
شمهورش: لا لااحد يعلم بوجودهم غيرنا نحن عالم الجن نحن نفعل بهم مانريد.
شيماء: يعنى انتوا بتعزبوهم.
شمهورش: اجل
شيماء: ليه عملوا ايه.
شمهورش: تطاولوا على قوانيننا عدوا حدود المفروض.
شيماء: انا اعرف ان ناس بتتلبس وبيخرجوا منها لكن بيتحبسوا دى اول مره اعرفها.
شمهورش: انتى لا تعلمى شي عن عالمنا من الاساس انطلقي كفا.
شيماء: يعنى ايه
شمهورش: يعنى انطلقي تقدمى الا الامام.
شيماء: طب والناس دى هتطلع امتى دول حالتهم صعبه واول ماشفونى بيستنجدوا بيا.
شمهورش: مالكى علاقه قلت لك انصرفي تقدمى للامام شخط فيا خفت سكت ومشيت.
شفت مكان مفتوح كاننا هنطلع من الكهف ده على نور نهار اول مطلعت من الكهف شفت منظر ماشالله مكان واسع جداا يشبه الصحراء وفيه بحر ايوه بحيره ماء كبيره ماءها رايق وبرضه في الخارج من الكهف ناس منهم كتير على البحيره وناس منهم بس طايرين في السماء خدت نفسى كانى طلعت من قبر
اول كلمه قلتها مينفعش اروح من هنا علطول مرجعش ادخل الكهف تانى
شمهورش:لا لايجوز لازم ندخل ونخرج كما دخلنا انها بوابتنا الرئيسيه للخروج هناك ولايخرج احد الامن هناك منا وهذا قوانين لا اقدر على اختراقها
......
يتبع
أنت تقرأ
حسناء في قبضه ملك الجن
Mystery / Thrillerكثير منا يعلم بوجود الجن وعالم الجن ولا كن عندما يختلط الجن بالانسان تحدث اشياء غير متوقعه طيب ولما الجن يعشق الانسان بيحصل ايه هنشوف في القصه هيحصل ايه مع الاحداث