Suamiku paling sweet💯Part 2

490 11 0
                                    

Keesokkan harinya, pada jam 8:00malam, qaiyra dan amy sudah pon sampai ditempat yang amy bawa. Qaiyra kluar dari kereta dan memandang banggunan dengan penuh rasa hairan. " kau bawa aku kat mana ni amy.?" Ujar qaiyra sambil menutup pintu kereta myvi milik amy. " nilah tempat yang aku nak bawa kau untuk melupakan segalanya. Aku yakin, pasti kau suka. Dah la jom masuk." Amy menarik tangan qaiyra.
BUNYI muzik rancak bergema dengan kuat di dalam pusat hiburan itu. Lampu mengeluarkan cahaya berwarna-warni menambahkan lagi kemeriahan suasana yang ada. Irama lagu antarabangsa mengkhayalkan lagi pengunjung lantas membuatkan mereka seperti terbuai dengan arus dunia.
Qaiyra dan amy mengambil tempat duduk di hujung. Qaiyra meneguk perlahan air berkarbonat di dalam gelas. Matanya tertumpu kedepan yang dipenuhi dengan pasangan yang berlainan jantina sedang leka menari. Tak kurang jugak yang berpelukan tanpa segan silu melakukan di khalayak ramai. Dia sendiri tidak pasti mereka melakukannya dalam keadaan sedar atau tidak sedar.
" eh, qaiyra, kau tak nak minum air ni ke.? Apalah kau ni minum air coke je." Soal amy sambil menghulurkan gelas miliknya yang berisi air berwarna kuning pekat kepada qaiyra. " taknak lah. Aku tak minum air yang pelik-pelik ni " jawap qaiyra. " qaiyra, kau ni janganlah kolot. Bila dah clubbing, kalau tak minum air ni memang tak seronoklah. Kau tak
Rasa lagi. Coba kau rasa." Cadang amy. Amy sudah pun mabuk. Senang benar tangan lelaki yang duduk di sebelah amy melingkar di pinggangnya sedangkan lelaki itu baru sahaja dikenali semasa mereka tiba di kelab itu tadi.
" qaiyra, kau juga nak lepaskan tansion,kan.? Kau tu baru sahaja break dengan si mike itu. Inilah masanya kau nak buat benda macam ni. Bila kau dah minum, kau akan rasa tenang." Sambung amy. " aku taknak lah balik nanti jalan tak jejak bumi macam kau." Sindir qaiyra dengan geram. " kau ni tak seronok lah. Aku ni nak tolong kau tenangkan fikiran." Jawap amy tidak memutus pujuk qaiyra.
" hai." Sapa suara itu. Qaiyra menoleh. Lelaki itu tersenyum. Terserlah ketampanannya.
" nama saya haikal. Saya dah lama perhatikan awak. Awak orang baru disini kan.?" Tanya haikal kepada qaiyra. " nama i amy. I kawan baik dia." Ucap amy. Dia menghulurkan tangan
Mahu bersalaman. Haikal membalas, namun dia lebih tertarik dengan qaiyra. Haikal berkulit gelap, hitam manis. Hidungnya agak mancung dan senyuman haikal manis.
" haikal, kawan i memang macam ni. Dia sobong sikit." Ucap amy.
" tak apa. Saya lagi suka kalau orang tu sombong. Makin susah saya nak rapat, makin dalam keinginan saya untuk berkawan dengan awak. Nama saya haikal, nama awak." Haikal mahu bersalaman dengan qaiyra. Tetspi malangnya qaiyra tidak sambut salam itu dan dia berlalu pergi. Manakala haikal, menarik semula tangan nya. " maafkan kawan i tu yaa." Ucap amy sembelum kejar qaiyra.
" qaiy, Stop.Qaiyra adriana aku cakap berhenti." Tegas suara amy. Qaiyra berhenti. Dan memaling wajahnya kepada amy.
" kau ni kenapa qaiy.? " tanya amy kepada qaiyra. " kau tu yang kenapa. Kenapa bawa aku tempat macam ni." Jawap qaiyra sambil menjeling. " aku cuma nak kau happy. Aku taknak kau sedih, kau stress. Percaya lah cakap aku, bila kau berseronok, kau akan lupa segala kesakitan yang kau hadapi." Pujuk amy sambil memeluk bahu qaiyra. Qaiyra seperti termakan kata-kata amy. Dan amy membawa qaiyra masuk semula ke kelab.
Tidak lama kemudian, haikal datang dengan membawa segelas air. " boleh saya duduk " sapa haikal. " eh, you duduk ajelah. Memang kosong. Lagipon bosan kalau lepak tak ada kawan. Qaiyra hari ni agak moody sikit." Balas amy. Haikal melabuhkan punggungnya di sebelah qaiyra. " saya tengok awak ni memang tak sama dengan perempuan yang ada dalam kelab ni. Sebab tu saya tertarik dengan awak."
Haikal bersuara. " errr, maaf haikal. Kawan saya ni baru lepas break dengan kekasihnya. "
Amy menyampuk. " jadi, apa salahnya kalau saya mahu mengubati hati dia yang terluka itu." Balas haikal. " lelaki, ayat memang selalu macam tu. Kan.? Balas qaiyra. " terpulang pada awak mahu percaya atau tidak. Tapi senyuman awak macam dah memanah mata saya lalu membuatkan hati saya dah terpaut kat awak." Qaiyra memandang wajah haikal. " stop. Hati saya dah hancur. Dan saya takkan jatuh cinta dekat mana-mana lelaki termasuk awak." Balas qaiyra. " amy, aku nak balik. Makin lama aku kat sini, makin rimas aku dengan lelaki. Nak dapatkan sesuatu bukan main mengayat. Bila dah dapat, layan perempuan macam sampah." Qaiyra terus melangkah keluar dari kelab itu dengan perasaan marah. Dan Meninggalkan amy di belakang.
Tiba-tiba handfon berdering. Kringg.!! Kring.!! Qaiyra terus melihat di screen handfonnya
Tertera nama PAPA. Tanpa buang masa, Qaiyra terus menjawap panggilan itu. " hello " jawap qaiyra. " hello qaiyra, qaiyra apa khabar sihat.? " " sihat pa Alhamdulillah. Papa mama sihat.? " soal qaiyra kembali. " papa mama sihat alhamdulillah. Bila anak papa nak balik malaysia.? Mama rindu sangat kat kamu." " insha allah pa, dalam hujung tahun ni qaiyra balik. Lagipon tahun ni qaiyra habis la. " jawap qaiyra sambil mengangkat tangan supaya amy tunggu sebentar. " yelah. Ni qaiyra ada mana.? Kenapa papa dengar bunyi bising je. " tanya dato' kamal dengan pelik. " eerr.. ni haa pa, amy dia buka radio dalam kereta. Kitaorang baru sudah makan je. Ni nak balik lah ni." Bohong qaiyra. " yelah. Hati-hati bawa kereta tu. Ni haa mama kirim salam rindu kat anak kesayangan dia ni." " waalaikumsalam. Kirim salam qaiyra untuk mama jugak. Qaiyra rindu mama sangat-sangat." Luah qaiyra.

Suamiku paling sweet💯💘Where stories live. Discover now