Kasandra se probudila u Arosinoj sobi, na Arosinom krevetu, u odeći od sinoć. Sve joj je bilo mutno i soba je bila neuredna. Bilo je podne, a Arosa je spavala kao izbezumljena. Kasandra ju je probudila i njih dve su polako pokušavale da se sete šta se sinoć dogodilo, ali već su svi dokazi ukazivali na to da su sinoć popile malo više ruma za kolače.... dve-tri flaše više i zaspale. Na podu je bilo i omota od slatkiša, slike Kasandre i Kristofa iscepane i svaka od njih je imala oko trideset propuštenih poziva od različitih osoba.
Njih dve su izašle iz Arosine sobe, gde su ih čekali, Spirit, Belatriks i baka Elajza sa razočaranim, ali i ljutim pogledima na licima.
,,O ne," rekla je Arosa ,,upropastile smo rođendan blizancima?"
,,Rođendan je bio uredu," rekla je Belatriks ,,i bio je pre dva dana."
,,DVA DANA?!" povikale su Kasandra i Arosa u isto vreme.
,,Deco," rekla je baka Elajza ,,pa zašto ste nam napravile tu brigu. Nestale, pa vas je dovela policija... Mislila sam da vam je lepo."Dve tinejžerke nisu imale pojma o čemu odrasli pričaju. A onda im je sve bilo objasnjeno: Noć posle rođendana, nakon što su Kasandra i Kristof raskinuli, Kasandra se nije osećala dobro, pa joj je Arosa ponudila da prave kolače u kuhinji na spratu kako bi se osećale bolje. Koristile su rum, koji su u međuvremenu počele da piju gutljaj po gutljaj. Tada su došle do ideje da se iskradu iz kuće i pobegnu od svih obaveza, vozeći Spiritov auto. Ubrzo su ostali primetili da ih nema i krenuli su za njima. U autu je Arosa primetila da je zaboravila svoju mačku, Širu, kod kuće, i vratila se po nju, dok je Kasandra otišla do kuće Ridijanovih roditelja i pronašla Kristofa u dvorištu. Nakon što je Kristof video da se ona ne oseća dobro, vratio ju je kući, a Arosu su sprečili njeni roditelji da nastavi svoj ,,beg". Kada je Kasandra otišla kući da se odmori, usred noći je pronašla još ruma i popegla, a Arosa je uradila isto to u svojoj kući. Svojim ludiranjem su privukle pažnju policajki, koja ih je odvela u pekaru ,,Jedinstvenu", gde su zaspale i tako su se našle ovde.
Kasandra i baka Elajza su otišle kući. Nije bilo razloga da se više zadrže kod Bonetovih.
,,Mogu li da te pitam nešto?" pitala je baka Elajza.
,,Naravno." rekla je Kasandra.
,,Šta je pošlo po zlu sa tobom i onim mladićem. Razumem da ste mladi i da ste kratko u vezi, ali šta se toliko strašno dogodilo te večeri?"
Kasandra je izbegavala da pogleda svoju baku ,,Nismo se složili oko nečega, pa smo se posvađali i... raskinuli." izbegavala je da kaže razlog.
,,Žao mi je dušo, bio je divan. Ali imam dobru vest - održaće se sahrana prekosutra."
,,Ali to nije dobra vest."
,,Ma ne mislim tako, nego ćemo ponovo sarađivati sa Bonetovima. Ispećićemo slatke kiflice koje ćemo odneti u pekaru prekosutra ujutro. Na takvim banketima se mnogo zaradi. Od zarade nakon rođendana možemo sebi da kupimo nove stvari. Možemo ići u tržni centar kao nekada i zaboraviti na obaveze."
Kasandri je bilo drago kada vidi svoju baku kako se trudi da je oraspoloži. Da su svi odrasli kao baka Elajza, sve bi bilo lakše... ali nisu. Ono što je Kasandru najviše mučilo nije bio njen bol, osećaj krivice i izdaje, već Kristofova tuga i neznanje kakvi su mu roditelji. Nabacila je lažni osmeh na lice, ali se osećala kao da će se raspasti u bilo kom trenutku.***
U kući Bonetovih, Arosa je sišla u prizemlje u pekaru ,,Jedinstvenu", da proveri da li se nešto promenilo za ta izgubljena dva dana.
Kada je sišla dole, videla je nepoznatog mladića koji radi za kasom. Prišla mu je i pogledala ga zbunjenim izrazom lica. On je primetio da ga lepa devojka zagleda i iskoristio je priliku da pokuša da joj se umili ,,Da li dami nešto treba?" upitao je uz zavodljiv osmeh na licu. Ona ga je još jednom začuđeno pogledala ,,Ko si ti?" upitala je.
,,Lajnus Duval," rekao je mladić ,,juče su me ovde zaposlili. A ko ste Vi, mlada damo?"
,,Arosa Bonet."
,,O Vi ste vlasnikova ćerka. Zaista ste lepi kao što govore."
,,A ko to govori?"
,,Pa, na primer, ja ću početi od danas. Biće teško izbaciti te Vaše lepe okice iz glave." rekao je Lajnus uz osmeh i nastavio da radi.Arosa je izašla napolje. Javilo joj se čudno osećanje u njoj nakon što ju je Lajnus pohvalio. Bila je nekako srećna, ne hvale ljudi njene oči često. Hvale njenu riđu kosu, ali oči i ne toliko. Ali nešto joj je bilo čudno u svemu ovome. Zašto ju je taj kompliment toliko zapanjio? To je bio samo mladić kog ni ne poznaje.
Bilo je vreme da se pribere.Nekoliko koraka iz pekare i naišla je na Ridijana. Odmah je pomislila na njegove roditelje i njihove besmislene planove za svoje sinove. Nije bila ljuta na Ridijana, ali on ju je mnogo podsećao na gospođu i gospodina Krin i nije mogla da priča sa njim onako kako je želela. Samo ga je nevoljno pozdravila, što je i on uradio i zaobišli su se kao da se nisu nikada ni upoznali.
Ridijan je svratio u pekaru ,,Jedinstvenu", tražio je Kasandru da joj očita lekciju kako je bila užasna zato što je raskinula sa Kristofom. Niko ko je bio sa strane nije znao pravu verziju priče, osim Arose.
Kada je Ridijan ušao u pekaru, nije pronašao Kasandru, ali mu je trebao odmor, pa je seo za stočić kraj prozora. Prišao mu je Lajnus i primio narudžbinu. Ridijan nije naručio ništa sem soka od borovnice, nije bio gladan, ali mu je trebalo nešto da ga zadrži podalje od kuće. On i Lajnus su se upoznali i Lajnus mu je pričao o poslu i Arosi, kako je divna, lepa, zgodna... Međutim, primetio je da je Ridijan loše raspoložen.
,,Znam taj pogled." rekao je Lajnus ,,Slomljenom srcu treba kafana, a ne pekara."
,,Nije moje srce slomljeno nego srce mog brata." rekao je Ridijan.
,,Da nije ova lepotica nekog odbila?" upitao je Lajnus za Arosu.
,,Ne ona, nego njena i moja drugarica. Došao sam ovde da je nađem da porazgovaramo. Ona sarađuje sa Bonetovima, pravi deserte."
,,Aha. Mora da ima mnogo novca kad radi u prehrambenoj industiji."
,,Ma to nije važno. Znamo se od malih nogu i bili smo kao brat i sestra, ali moj brat se protekla dva dana zaključao u sobu i ne zilazi zbog nje. Neću joj oprostiti to što mu je uradila." Ridijan je popio sok do kraja i besno izašao napolje.Lajnus je uzeo telefon u ruke i pozvao nepoznat broj. ,,Da, da, rešiću ja to sve. Zasad sam im drag, ništa ne brini."
ESTÁS LEYENDO
Pekara ,,Jedinstvena" ✔ (CELA KNJIGA)
Ficción GeneralKo su vlasnici najbolje pekare u gradu? Šta se krije iza njihovog uspeha i da li će pekara ,,Jedinstvena" uvek biti na snazi na tržištu? Priča prati porodicu Bonet i najstariju ćerku, Arosu, koja se uvek nalazi na granici između porodice i porodično...