Došao je i taj dan, baka Elajza je trčala po kući ,,Gde je moja unuka? Moja lepotica?" ušla je u sobu gde se Kasandra oblačila.
Obukla je prelepu venčanicu sa rukavima od čipke, dugim veom ukrašenim cvećem i suknjom koja je bila raskošna, u više slojeva materijala koji su se presijavali na dnevnom svetlu. Nosila je zelenu senku za oči i crveni karmin, a kosu je blago uvila na krajevima i pokupila je prednje vlasi i vezala ih pozadi. Jednom rečju - prelepo.
,,Kako izgledam, bako?" pitala je Elajzu, koja je samo stajala kraj vrata sa otvorenim ustima od oduševljenja. Nije mogla da suzdrži suze. ,,Prelepa si, dušo!" potrčala joj je u zagrljaj.
Baki je bilo teško da poveruje da je došao dan kada će konačno pustiti svoju unuku da ode od nje i započne novi život. Kao da je juče bila malo dete! Kao da je juče izašla iz porodilišta i kao da je juče bila napuštena od strane svojih roditelja. Elajza se divila Kasandrinoj snazi i hrabrosti da nastavi dalje nakon svega kroz šta je prošla. Čak joj se i odužila banjom i raznim poklonima nakon što je dobila novi posao. A znala je baka da će Kristof biti taj za koga će se njena unuka udati. Uvek je to znala i verovala mu je. Poštovala ga je i znala je da je on dobar momak. A znala je i da su se njegovi roditelji malo promenili otkako je Kasandra zadobila puno poverenje Sintije i ljudi iz višeg statusa. Kurseve su položili i sada je sve završeno. Samo, baka nije volela to što je njena unuka počela da zaboravlja. Počela je da se menja. Počela je da radi mnoge stvari koje je smatrala da priliče samo nadmenim ljudima.
Ali, u danšnjem surovom i teškom svetu moraju se ljudi i menjati kako bi nešto postigli.
,,Igledaš poput anđela" konačno se osvestila iz dubokih misli i počela da govori.
Kasandra se ogledala u ogledalo i popravljala venčanicu ,,Stvarno tako misliš? Ja ne bih baš rekla da tako izgledam."
Baka je stala iza nje i naslonila glavu na njeno rame. Gledale su se u ogledalo i Kasandra je rekla ,,Da li ti želiš da me predaš?"
Baka je bila presrećna tim pitanjem ,,Pa naravno! (Ide do stočića sa šminkom da popravi svoju šminku) Oh, samo sam se nadala da nećeš pitati nekoga drugog!"
Kasandra joj je prišla ,,Koga drugog ja imam osim tebe?"
Baka je zastala nakon tog 'retoričkog' pitanja. Bilo joj je žao kada je shvatila da neće uvek imati jedna drugu. Pogledala je u nju i rekla ,,Sada ćeš imati."
Nasmejale su se, kad je neko pokucao na vrata. Vrata su se otvorila i iza njih se pojavio Ridijan. Odmah se oduševio Kasandrinim izgledom ,,Daj da vidim moju buduću seku! (Kasandra se okrenula u mestu) Pa ti si prelepa! Još lepša nego inače! Moram priznati, oduvek sam znao da ćeš ti poći za mog brata. (Kasandra se smeje) On je pravi srećnik."
,,Kad smo već kod mog obećanog, kako je on? Da li paniči?" upitala je nevesta.
Ridijan je brzo odgovorio ,,Dobro je on. Bolje nego što sam mislio."
***
U kući Krinovih, Kristof je paničio kao malo dete pred priredbu. ,,Tata, ja ovo ne mogu!" rekao je svom ocu.
,,Ima da možeš!" rekao je gospodin Krin ,,Nije ni meni omiljen tvoj izbor životne saputnice, ali makar ima stalan posao."
Kristof je prestao da se šetka unaokolo i zastao da odvrati svom ocu ,,Hej, ne govori tako o nj- agh!" Odjednom mu je nešto upalo u usta i zakašljao se. Odmah je znao da je to bio puder koji mu je njegova mama nanosila u trku. ,,Mama, ostavi taj puder!"
Gospođa Krin je trčala za njim sa kuticom sa puderom i četkicom u rukama ,,Ne mogu da te našminkam dok se toliko šetkaš!"
Kristof je rekao ,,Šta će mi šminka?"
,,Pa da se utoniraš uz odelo. (ostavlja šminku i uzima češalj u ruke) A sada da ti popravim tu frizuru. (pokušava da češlja Kristofa dok se on opire) Jao, ako ti deca naslede tvoju nemirnu kosu, Kasandra će da poludi od češljanja svojih novorođenčadi!"
Kristof se malo umirio dok ga je mama češljala jer nije bilo razloga da se opire ,,Moja nevesta voli moje kovrdže."
Gospođa Krin ga je konačno malo uredila po svom stilu ,,To je zato što te nije ona češljala kada si bio mali. (Spušta češalj na stočić pored ogledala) Evo ga, spreman si!"
Gospodinu Krin je dosadilo da čeka ,,Dobro, da li ćemo više krenuti u crkvu?"
Kada su pogledali na sat, krenuli su napolje i sreli Ridijana. Ridijan je trčao do njih da im kaže da su nevesta i njena baka spremne.
***
U crkvi su čekali brojni gosti, među kojima su bili i Bonetovi. Arosa je bila nervozna kao i sami mladenci ,,Zašto sam i ja morala da dođem? Kasandra me ne želi ovde!"
Oli je gledao u hrpu gostiju dok je govorio ,,Za to si sama kriva. Ali, mama je u pravu (okreće glavu prema Arosi) - bilo bi još gore da se danas ne pojaviš."
Spirit je dodao ,,Uostalom, Kristof je želeo da dođeš, a tvoj dečko je kum na venčanju, tako da moraš da budeš ovde."
Arosa je cupkala ,,Znam ja to sve, tata. Ali, da je htela da ja zaista budem ovde, dala bi mi čast da joj budem kuma, a ne da sedim ovde pored gostiju."
Kada su u crkvu došli Krinovi, gospođa Krin je odmah mahnula Belatriks, koja ju je takođe pozdravila. Tiho je šapnula Spiritu ,,Ona se ne odvaja od mene. Prilepila se od njene rođendanske žurke i sada mi ne dopušta da dišem."
Svi su seli na svoja mesta i bili su pripremljeni da ceremonija u crkvi počne.
Jedino se Kristof meškoljio pre dolaska pred oltar ,,Mislim da ću dobiti infarkt!"
Ridijan je smejao ,,Nećeš dobiti infarkt, nego ti paničiš bez razloga! (Dolazi do Kristofa i hvata ga za ramena da ga urazumi) Pobedio si čoveče! Naši dosadni roditelji ti konačno ne govore kako treba da živiš, imaš savršen posao, a tamo, pred oltarom te čeka prelepa devojka koja je voljna da ostari sa tobom. Ja bih bio najsrećniji! (Dolazi do vrata) Sada hajde tamo i uradi to." Ridijan je pogurao svog brata da stane pred sveštenika, a on je, kao kum, stao u stranu i proveravao da li su burme kod njega. Pogledao je među popunjena mesta gde su sedeli gosti i video Arosu kako sedi pored svoje porodice i gleda u njega. Mahala mu je, a on joj je mahnuo tako da ga jedva primete i smešio joj se.
~nastaviće se~
YOU ARE READING
Pekara ,,Jedinstvena" ✔ (CELA KNJIGA)
פרוזהKo su vlasnici najbolje pekare u gradu? Šta se krije iza njihovog uspeha i da li će pekara ,,Jedinstvena" uvek biti na snazi na tržištu? Priča prati porodicu Bonet i najstariju ćerku, Arosu, koja se uvek nalazi na granici između porodice i porodično...