Mata aku dah penat menahan kantuk yang menggila. Namun, aku gagahkan juga tangan aku untuk sambung buka hadiah yang aku terima. Banyak gila kot! Untung dapat hadiah yang best, kalau tak memang aku humban masuk dalam lubang toilet kemudian flush. Jimat masa aku. Heh.
"Wah, dapat bajulah! Bagusnya," gumamku sendiri tatkala terpandangkan sehelai baju di dalam kotak hadiah.
"Eh sekejap. Baju apa ni..." Baju berwarna ungu lembut tu aku angkat perlahan-lahan. Terbuntang mata aku dibuatnya. Nak tahu tak kenapa?
Seksi gila kot baju ni! Apabila aku perhati betul-betul, ini bukan baju biasa-biasa beb, ini baju tidur satin yang... argh! Tak mampu aku nak cakap macam mana. Okey, aku terpaksa mengaku. Kalau hadiah macam ni memang paling layak aku humban dalam mangkuk toilet.
Kalut aku masukkan balik baju tu dalam kotak lalu ditolak masuk bawah katil. Mati aku kalau Si Zaydan tu nampak. Mata aku tertancap pada sekeping kad daripada si pengirim hadiah.
Jangan lupa pakai tau!
From: Your lovely husband
Puuuiii! Seriuslah ni suami aku yang bagi? Ini mesti sabotaj ni. Tiba-tiba muka aku terasa panas. Ya Allah, apa aku dah fikir ni? Melalut ke laut dah aku ni. Parah... parah. Aku geleng-geleng kepala, kembali sedar ke dunia nyata. Kad itu pun aku masukkan kembali ke dalam kotak.
Tidak lama kemudian, telinga aku menangkap bunyi pintu dibuka. Apa lagi, sengaja aku sibukkan diri dengan membetulkan cadar katil. Gelabah weh!
"Lah... kau tak tidur lagi ke? Mama kata kau dah masuk bilik, tidur."
"Nak tidurlah ni. Awak tidur bawahlah ek? Saya dah cop katil ni dulu. Plus, awak masuk bilik lambat."
"Apahal pula? Aku suami kau kot. Syurga kau bawah tapak kaki aku ni hah. Layanlah aku baik-baik sedikit."
"Suami? Haha. Hello Zaydan, awak baru lepas minum air ketum ke apa? Lupa ke bro? Kita ni musuh. Saya ulang M-U-S-U-H !"
"Kau je yang anggap aku musuh. Aku anggap kau macam orang luar, tu je."
Semakin berasap pula telinga aku dengar apa dia cakap. Dia ni memang dilahirkan untuk menyakitkan hati aku ke?
"Ah tak ada, tak ada. Awak tidur bawah."
Zaydan merenung aku tajam. Badannya dihampirkan ke arahku. Semakin lama semakin rapat. Sampai aku pun dapat bau haruman dia. Aku dah telan air liur. Apahal mamat ni? Tengah high ke apa? Astaghfirullahaladzim... apa aku merepek ni? Mata aku pejamkan, rapat-rapat. Takutlah!
"Kau dah kenapa? Aku nak ambil bantal belakang kau tu! Sana sedikit!"
Terkulat-kulat aku beranjak ke tepi. Cis, terkena aku! Buat malu kaum wanita je.
"Heh. Fikir aku hadap sangat ke dengan kau?" Zaydan mempamerkan senyuman sinis. Sakit je hati aku dengar. Kalau dengan dia, aku lagi rela pekak kot. Hati pun tak sakit dengan apa yang dia cakap.
YOU ARE READING
CINTA BUKAN UNTUK CRUSH [COMPLETED] ✔︎
RomanceAku dapat kahwin dengan crush sendiri. Terkejut? Ya. Gembira? Tak. Sekejap aje title crush itu melekat dekat dia. Malam perkahwinan kami, semuanya berubah. Rasa cinta bertukar benci. Daripada rasa nak puji kepada rasa nak maki. Tak percaya? "Nak ha...