Şehir farketmez ; en azından 1 ay yeni gelin gibi sana her selam verene atlamamaya özen gösterip, kim kimdir, necidir, ölçüp biçmekte fayda var. hayatında ilk kez gördüğü tipleri 1. saatin sonunda kankası sanan bağdan boşanmış uygulamalar insana pek fayda sağlamaz. zaten onların da karakteri 1 aya kadar oturmuş oluyor. daha sağlam zeminde muhabbet edip kafa dengi arkadaş bulma ortamı sağlanıyor.
şehirden şehire değişen bir durum da şöyle ; elinde her tesbih sallayıp dayılık edenden tırsmamak, hatta muhattap olup götlerini kaldırmamaya dikkat etmek gerek.
okul farketmez ; liseden gelen bilgileriniz ya da kişisel meraklarınızdan kaynaklı tecrübelerinizden dolayı ders hakkında hocadan fazla şey bildiğinizi çaktırdığınız anda o dersi bütünlemede kıç zoruyla geçeceğinizin garantisini verebilirim. torpili götüne sokarak yukarı fişeklenen ezik tipler gelir karşınıza hocalık yaparsa hiç garibinize gitmesin. sorunsuz o tiplerin derslerinden geçmek istiyorsanız, dönem boyunca neredeyse hiç sesinizi çıkartmayın. bezen bilseniz bile bilmiyormuş gibi hocaya yorum yapmaktan kaçınarak yalın soru sorun o kadar.
sınav kağıdıma güveniyorum yeniden okutturucam derseniz, yaz okuluna kalmanızı ya da döneminizin uzamasını garantileyeceğinizden emin olabilirsiniz.
yurdumun herhangi bir yöresindeki üniversiteye, eğitimi için kendini adayarak yerleşmiş, benim kardeşim gibi bugünün işini yarına bırakmamış herkese şimdiden güzel bir öğrenim hayatı dilerim.