1

7K 166 6
                                    

5 Disember 2018

3:43 pm

"Apa ni hairi? awak cakap awak nak pergi bercuti dengan saya and now why you cancel dengan mudahnya?!" marah seorang perempuan yang berada di airport menunggu kehadiran kekasihnya iaitu

Hairi Danish.

"bukan saya yang nak tunda tapi harini tiba tiba dato' Faizal buat meeting terbesar, semua syarikat ada. please faham saya Arina. im begging you.." kedengaran suara sayu Hairi di hujung talian.

"ni bukan pertama kali tau awak buat macam ni. habistu awak nak biar saya sorang sorang ke dekat Langkawi? apa yang kita plan tu semua musnah macam tu je?"

"im sorry sayang, serius masa kita plan ni, saya takde rancangan apa apa. tup tup semalam dato' Faizal call"

"kenapa lepas dia call awak tak terus bagitahu saya?"

"sebab saya tak sampai hati.."

"KALAU AWAK BAGITAHU SAYA SEMALAM, SAYA BOLEH CANCEL TIKET NI AND NOW SEMUA NI SALAH AWAK SEBAB TAK BAGITAHU SAYA AWAL AWAL ERGGHH!"

Arina menekan punat end call dengan kasar. Cermin mata hitamnya menutupi air mata yang sedang mengalir.

Arina yang sedang duduk meraup kasar rambut nya lalu menunduk.

"err I boleh confirm yang you perlukan ni?" tanya seorang perempuan yang datang entah dari mana menghulurkan sehelai tisu.

Arina mengangkat kepalanya dan memandang ke arah suara itu.

"even I pakai spek pun you boleh nampak? terima kasih" kata Arina menyambut huluran tisu itu lalu mengelap air matanya di balik cermin mata hitam.

perempuan itu tersenyum apabila hulurannya diterima dengan baik.

"I terdengar you marah marah masa tengah oncall dan I ada firasat yang mengatakan bahawa you tengah sedih so, I cuba je nasib I bawa tisu ni hahah tak sangka you memang betul betul menangis"

"dan I pun da kurangkan satu beban untuk you" kata perempuan itu lagi.

"beban apa?" tanya Arina sambil mengelap hingusnya...

"I dah kurangkan beban you untuk cari tisu dalam beg tangan you yang besar tu hahah" gurau perempuan itu.

"hhahahahah amboi you ni, perli nampak" Arina tertawa lalu menanggalkan cermin mata hitamnya.

perempuan itu tersenyum.

"em okay la, I dah nak kene gerak sekarang. I boleh agak juga yang you nak pergi holiday kan? ada jodoh kita jumpa. Jaga diri, jangan sedih. You kan nak holiday, kene la happy. Kalau bersedih sebab kan seseorang, biarlah dia. You happy kan diri you dulu and then baru happy kan orang lain okie? hahah bye"

perempuan itu terus melangkah tanpa menoleh ke arah Arina.

Arina seolah terpaku dengan kata kata perempuan itu.

"siapa perempuan tu? dah lah bagi aku tisu, lepastu macam tahu tahu je situasi aku sekarang hm nevermind"

Arina juga turut berdiri dan melangkah untuk check in tiketnya..

*btw i buat cerita ni just for fun and so.. if ada masa terluang, baru i update thank you.

Dua Hari✔Where stories live. Discover now