9

3.2K 121 8
                                    

btw i ada skip beberapa tempat sebab tak ingat rupa mereka macam mana hahah.

2:46pm

"hmmm youu, I lapar la. jom makan. show buaya tu pukul 4:20. jom la pergi makan" aku merungut sambil memeluk lengan Taza.

selesa tau hihih.

"oh yeke. okey jom, I pun lapar sebenarnya dan penat. hari dah la panas ni" Taza mengerutkan dahinya.

"eh dekat sini ada subway la, kita makan subway laa" kataku mengajaknya.

"boleh kenyang ke? I ikut je tapi I takut you yang tak kenyang"

"takpela, I tiba tiba teringin nak makan. lagipun nanti I beli la 2 hahah"

***

"so.. how about your interview tu? you interview apa?" tanya Taza.

"hahah. I nak jadi model tau. I minat giler dengan TZN K Designer tu. I nak la jadi salah satu model diorang" kataku teruja.

"wawwww, kenapa you minat sangat dengan TZN K Designer tu?"

"sebab TZN K tu dia jarang nak buat fashion show kat Malaysia ni, biasanya dia selalu buat dekat luar negara. kiranya I ada rezeki nak dapat interview ni. you doakan I dapat tau" kataku dan menggigit roti subway aku.

"hahaha okey. semoga Arina Qaisara binti Amirul Fasa lepas interview tu amiin" Taza mengaminkan.

aku pun turut mengaminkan.

but.

"heyyy mana you tahu nama ayah I. I tak pernah bagitahu pun?" kataku pura pura taktahu.

"hahah well, You know me Arina"

"okey fine"

"okey"

"tapi I nak tanya"

"tanya apa?"

"kalau you suka I dari kita belajar dulu, kenapa you tak pernah confess eh?"

"you know, you perempuan dan I pun perempuan. I think about this every single day. cinta kita terlarang. so I tak mampu. I just terpaksa simpan dan I tak yakin. if I confess time tu pun mesti kene reject sebab I think Hairi is better then me" jelas Taza panjang lebar dan menggigit roti subway nya.

"are you sure Hairi is better than you?"

"yeah sure. why? you guys selalu berdua dekat universiti. you mesti bahagia. I ni siapa je yang nak memecah belahkan hubungan korang" jelas Taza dalam keadaan pelik.

mesti dia cakap kat dalam hati dia 'ape kebende soalan ko ni adoi' hahahaha

"heheh" aku hanya tersengih

"btw, apa lagi yang you minat dekat TZN K tu?" tanya Taza tiba tiba.

"I suka dia punya koleksi bajuuu. semua cantik cantik orang tu reka" kataku teruja.

"lagi lagi?"

"I selalu tengok orang TZN K Designer tu bagi penerangan pasal konsep baju baju yang dia reka. orang tu perempuan, umur baru 25tahun waww im so proud of her. muda muda lagi dah jadi designer. I yang 25tahun ni jugak la baru nak dapat interview hahah lepastu kan you, dia selalu pakai spek mata hitam bila orang tanya dia pasal rekaan baju. I tak pernah nampak mata dia or naked face. dia tersangat lah cool" jelasku dengan mengingati videofashion yang selalu aku tengok.

Taza hanya tersenyum leret.

"lagi lagi?"

"ee tu je. you ni kenapa, pelik je nak tahu. you bukan tak minat ke pasal modelling ni"

"saja nak tahu. I nak tahu pasal you lebih mendalam supaya you bosan, kita boleh borak pasal modelling ni heheh" Taza tergelak kecil.

"eee ngade je la. btw you kerja apa?"

"errr sebenarnya.. I.. I dah penat" kata Taza tiba tiba.

"hah? kenapa pulak penat? I tersalah cakap ke?"

"bukann. I penat jatuh cinta dengan you buat yang ke sejuta kali" kata Taza berpura pura memonyokkan mukanya.

"eee gahahahahahhahhaa apa you ni, takde kaitan la" kataku lalu memakan roti subway dengan fokus. adoi malu!!.

"yey yey, I buat babydoll I blushing" Taza ketawa.

"ee mana ada"

"tipu tipu alalala tomeyy hahahahah"

" ee taknak kawan"

"nak kawan jugak. nanti nak naik motor I nak peluk you kuat kuat" Taza mengusikku lagi.

"ee apa you ni. dah la tak malu"

"memang I tak malu pun nak curi hati you"

"eee apa nii"

" hahahah pickupline tak menjadi ke tuww" Taza mengedip kan matanya sebagai mengejekku.

"eee da lah, taknak kawan huh" aku menghabiskan makanan aku cepat cepat.

bangun dan terus keluar dari kedai subway ni.

aku dengar Taza ketawa. ee dia tu suka buat aku malu dan blushing.

aku malu la. mana nak sorok muka ni...

Dua Hari✔Where stories live. Discover now