9:45pm
"em Arina" panggil Taza.
"ye?"
"you dah nak balik hotel ke lepasni?"
"kenapa tanya? ada tempat yang menarik ke malam ni?"
"yes! I nak ajak you pergi lepak dekat nightlife pantai cenang. kan belakang hotel je"
"wahhhh macam best je. lagipun i tak pergi pantai lagi so i terima ajakkan lepak you tu gahahah"
"okey. I boleh janji dengan you yang bila you dekat situ, you akan happy dan lupa masalah yang terjadi dekat you" Taza tersenyum.
"hahah thanks Taza. you memang memahami"
Taza masih lagi tersenyum.
Haih dia ni suka senyum. lawa pulak tu. aku pulak yang insecure. rambut da la wangi emm hahah.
***
"you memang selalu datang sini ke?" tanya ku lalu meneguk air tin coke.
"haah. bila I ada kerja dekat sini atau bika I rasa dah give up dengan life I" jawab nya yang masih melihat ke arah orang yang main api tu hahah whatever.
"oh you.. pernah ditinggalkan ke? maaf I bertanya"
"tak. bukan.. I ada suka someone dan someone tu orang yang tak boleh I miliki dan dicintai" aku memandang Taza lekat.
Dia berdehem.
"er maaf ayat cliche but itu lah reality" katanya dan meneguk air coke.
"kalau you tak kisah.. siapa someone tu?"
"she" jawabnya tenang.
aku terdiam.
"kenapa diam? takut?" tanya nya.
"bukan.. I just.. woo seriusly? you lesbian ke?" tanyaku pura pura taktahu.
" nope. until one day, I saw her, her style, her personality, the way her talks and her smile telah membuatkan hati I tersenyum"
"I don't know why her. why my heart choose her. this is weird but I like her" jelas Taza panjang lebar yang tersenyum.
aku still lagi pandang arah Taza. aku rasa dia nak bercerita lagi.
"and you know" Taza menyambung
"one day, masa tu I tengah rushing nak pergi class, tiba tiba I terlanggar dia. telefon dia jatuh, buku I yang dekat tangan pun jatuh. Dia.. tolong kemas kemas buku I lepastu dia minta maaf. then baru dia cari telefon dia" Taza tersenyum lagi.
"Sejak dari tu.. dia buat I rasa yang I ni special bagi dia. walaupun memang itu cara dia layan orang lain but I still rasa special. I tak pernah dilayan macamtu. dulu kan I selekeh, nerd dan bodoh so siapa je nak berkawan dengan I? hahah"
aku tergamam lagi.. tu aku.. masatu aku otw nak balik bilik dan tengah chat roommate.
tiba tiba aku terlanggar someone sampai dia jatuh.. aku serba salah. aku kutip buku dia dulu..
"sampai you pun dah tak kenal I gahah. cinta ni memang gila" Taza memejam matanya.
" perempuan tu.. I ke?" tanyaku berani.
mata Taza terbuka.
dia memandang ke arah aku.
"you ingat? I fikir you tak ingat heh" jawab Taza sinis.
aku masih diam.
"you masih dengan hairi?"
"haa? mana you tahu?"
"hey, kita satu universiti. lupa la tu"
"oh haah. masih"
"kenapa tak datang sini dengan dia?"
"haih.. dia busy.. I taktahu la I patut buat pilihan apa"
"you rasa dia yang terbaik?"
"I taktahu.."
"okey then.."
Taza duduk menghadap aku. aku memandangnya.
"let me love you start from now dan sampai esok"
aku masih memandang Taza.. i got shock, jadi aku layan aku jadi syok, syok macam mimpi jadi aku terus lock. rockin' with my clique now you know we dont stop, oke merepek.
"I dah lama perati you. I dah lama suka you cuma I tak berani nak luah. 3tahun I tak buka pintu hati I semata mata tunggu you dan harini, I dah dapat peluang" Taza tersenyum
"kalau you tak kisah, please jadi girlfriend I untuk hari ni dan esok? give me a chance. I janji, I takkan sia sia kan peluang ni. biar I buktikan cinta I kepada you yang dah terpendam 3tahun"
"lepas dah 2 hari, kita dah boleh buat hal masing masing. I.. sanggup" kata Taza lagi..
"You.. pasti ke apa yang you cakap ni? tak menyesal?"
"takpe. dua hari tu cukup untuk I. I pun dah prepare plan untuk kita dating esok" kata Taza teruja.
"hmm mengurat I dulu" hahah gedik pulak aku. saja test.
"emm.. you"
"ye?" sahut aku gedik hoho.
"i suka you punya gelak"
"hahahahah kenapa pulak?"
"sebab comel macam sekarang hihih"
tersipu sipu adoi malu hahah.
"I love your smile too. tapi saya lagi suka kalau awak tersenyum sebab saya" Taza tersenyum ikhlas.
"ikhlas ke ayat tu? ayat tu dah cuba dekat berapa orang dah?"
"no, you are one and the only one" Taza bangun lalu memeluk ku.
aku shock. perlahan lahan tangan aku membalas pelukkan Taza.
"thanks" bisik Taza
Taza melepas pelukkan.
"jom, kita jalan tepi pantai?" Taza menghulurkan tangannya.
aku tersenyum gembira.
"jom" aku menyambut huluran nya dan pergi ke arah pantai...
YOU ARE READING
Dua Hari✔
Short StoryTaza, perempuan yang menyukai seorang perempuan dari universitinya sehingga dia berjaya mencapai kejayaannya tanpa meluahkan sedikit pun perasaanya kepada Arina, perempuan yang disukainya. tetapi, pertemuan mereka di sebuah lapangan terbang telah me...