9:15pm
beberapa minit kemudian....
"wuhu wuhuuu im backkk" kata Taza lalu duduk kembali
"haaaa okey sambung. apa kerja you ha? asyik mengelakkk je kerja" kata ku lebih serius.
Taza ni kekadang macam bebudak. kekadang mature haih tah la nakk tapi omey hihih.
"ohh kerja ke? kerja I ada banyak sebenarnya" Taza hanya tersengih sambil bermain dengan gitarnya.
"ha kerja apa?"
"serius ke nak tahu?"
"yelaaaaa eeee"
"okey kerja I ada banyak"
"yela kerja apa sayang oii?"
"hahh?! you panggil sayang? wawww"
"eyy apaniii orang tengah serius ni kan. apa main main ni. taknak kawan baru tahu"
"aloo sikit sikit majuk hm nasib sayang" kata Taza perlahan.
"hah apa?! tak dengar. cakap la kuat sikit"
"ehh takde apa. okey la let me tell you my jobs okie"
"okey then tell la" kataku memandang ke arah mukanya...
"okey kerja i ni sebenarnya just mengurat you, make you blushing, make you smile, make you laugh, make yo-"
"EEEE APANIIIII"
"elelelee yeyy da blushing babydoll I hihih bestnya. waw amazing view" kata Taza menongkat dagunya sambil memandang aku.
okey! kalini aku serius! berani eh dia main main dengan akuuuuuuuuu eeeee nak kene.
"aik napa pandang I macamtu..." tanya Taza
"dah you tak srs. I tengah srs ni"
hahahhaaha muka Taza. takpe omey.
"okey fine baby. I kerja as engineering je alah you ni pown. nak kene babap ni"
"Laaaaa hahaha srs ah? wawwww omg. aaa Taza I tak percayaaa"
wehh tak percayaa tapi sekarang memang ramai perempuan ambil course engineering.
"lah kenapa pulak tak percaya.. trust me la hahahah"
"hmm yela. I percaya je you. You tipu I siap la"
"eh mana ada tipu hahahha"
"ye tahu la"
kami berdua just pandang bintang. aku pun taktahu nak borak apa dengan dia.
aku kalau boleh always excited bila ada sebelah dia. rasa nak cakappp je macam macam but...
taktahu nak cakap apa hahahah.
"eh esok you dah nak balik kan" tanya Taza tiba tiba.
"hmm haah" aku memandang nya.
"you tak sedih ke?" tanya aku.
"entahla. kalau kita ada jodoh, ada lah. I redha je. you know what? cinta kita terlarang and i dunno" kata Taza.
aku terdiam.
taktahu nak cakap apa. sentap bodow😭
"but before I pergi esok, boleh I buat satu permintaan?" kata ku.
"hmm permintaan apa?"
"emm malu la nak bagitau"
"lahhh malu apa. bagi jela tahu. mana tahu I boleh tunaikan ke?"
"emm okey.. I just want you to sleep with me tonight?" kata ku malu malu
"hahahahahah ala baby ni. tu je ke, ofc bolehhhh yeyyy tidur sekatil wuhu macam best je" kata Taza kelihatan teruja.
"eyyy you ni. tapi..."
"tapi apa" tanya Taza
aaaa aku taktahan. aku nak bagitahu dia what I feel.
"I ajak you tidur dengan I sebab.. I nak luangkan masa lebih dengan you.. I nak attention dari you. kalau boleh sebelum I pergi, I nak tengok muka you masa mula mula I buka mata dari tidur" kataku sambil bermain jari.
tapi Taza memegang kedua tangan aku.
dan aku?
pandang dia la heheh terkejod gitew.
"hey kenapa ni. chill la. sepatutnya I yang sedih hahah tapi you pulak yang sedih"
"yela sebab I rasa I cintakan you..."
"hmm jangan terburu buru. mungkin sebab hairi takde dekat sini. tak boleh bagi attention. tu yang rasa cinta you dekat I kuat. you kena pastikan lagi yang you cintakan sapa. jangan terburu buru okie? just do it slowly"
"hmm yeke but..."
"iyeee. I dekat sini sebab tuhan je bagi peluang dapat jumpa you. I bukan nak rampas you dari hairi. I takde niat. so you fikir baik baik"
"hmm okey.. tapi sebelum saya balik esok. saya harap bila saya buka mata, awak masih ada depan saya" kataku memandang nya.
Taza tersenyum lagi tai sedikit tawar huh...
"as you wish ... I hope too" kata Taza dan tersenyum ikhlas.
"ehh da la, jom tidur" kataku sengaja.
"eeee awalnya nak tidur hahahah"
"apa apa. jangan nak pikir pape eh. gatal la you ni"
"whutzzz??! I tak cakap apa apa pon. you yang lebih eeee tengok la tu, sapa lagi gatal"
"ala you la" kataku menutup malu
oh shit. dasar arina pervert.
"elehhh muka merah merah nak sorok malu pulak"
"eeeeee diani suka betul la. nak kene ni" kataku berdiri nak memukulnya.
"apaniii saya tak buat salahhh" kata Taza dan mula berlari masuk ke bilik hahah
cute la. gefen sapa ni. gefen aque la. korunk ada? ha takde. bersendu jela tiap malam
but..
aku harap esok aku dapat tengok dia sebelum balik. lepas rindu la kononnya haih.
haih arina arina, kau ni suka siapa sebenarnya huh...
tbc.
btw i memohon maaf sekiranya korang dah kehilangan feel ketika membaca.
so untuk next chapter ni dah ending.. i hope you guys terima jela apa yang i merepek nanti hahahaha
so, for the ending i'll post malam ni okie? hewhew
YOU ARE READING
Dua Hari✔
Short StoryTaza, perempuan yang menyukai seorang perempuan dari universitinya sehingga dia berjaya mencapai kejayaannya tanpa meluahkan sedikit pun perasaanya kepada Arina, perempuan yang disukainya. tetapi, pertemuan mereka di sebuah lapangan terbang telah me...