13

3.3K 117 11
                                    

Taza POV

"ya Allah, letihnya" aku baring sambil depa kan tangan.

sekarang dah ada dekat bilik. teringat drama yang aku buat depan hotel tadi

aaa malu hahah

aku bangun dari baringan. pandang sekeliling dan..

coklat Arina! hahah kenapa dia tak ambil. takpela nanti nak pergi bilik dia, aku bawa la.

satu plastik tu, penuh dengan coklat fav dia. aku pelik betul. tak muak ke hahaha.

drtt.. drttt..

"eh siapa pulak call ni" kataku sorang sorang dan menyeluk poket seluar ku.

"lah sufie. nak apa lah. tak sabar sangat ke nak esok" kataku dan mengangkat panggilan nya.

"salam sejahtera, saya sufie PA paling terbaik dekat dunia ingin bertanyakan pada hari esok hahahahah"

"apooo hahahah PA terbaik lah konon. sepak kang" tersengih aku dengan seketul manusia yang bernama sufie karmila. btw dia perempuan tau.

"gahahahaah tak rindu aku ke. btw esok kau kene ingat, ada meeting dengan semua pekerja pekerja kau. termasuk aku"

"hahahah ofc ler rindu sufieee cumill hahaha. yeee tahuuu. kau ambil aku weh esok, dekat hotel ni. nanti aku send location"

"amboi kau. bak la duit minyak hahahaha"

"yela, nanti aku bagi. btw esok pagi aku pindah hotel sama dengan kau tau"

"heheh macamni la boss kesayangan. kenapa pindah hotel? oh lupa dah dua hari. tu la kau, kejap sangat kalau ye pun. manfaatkan lah ye malam ni. jangan buat apa apa kat kawan baik aku pulak. kalau terjadi apa apa, kau dulu yang aku cari."

"kau ni buat aku makin sedih la. ye, tak buat apa apa la. aku rasa aku nak nyanyi satu lagu dekat dia, nasib aku bawa gitar mini aku hahahah"

"ha yela. aku nak makan ni. bye jumpa esok. aku pukul 8pagi dah terpacak depan hotel kau, jangan lambat pulak. kalau tak aku tinggal je hahahah"

"apooo minah ni. ha yela bye weh! ingat. jaga rahsia. hanya kita berdua okey? kau kene tolong aku. aku taknak dia tahu.."

"yeee aku janji la tak bagitahu dia. okey beb, byee"

"byee" aku menekan end call .

apa yang aku dengan sufie rahsia kan? okey meh aku cerita.

first, sufie ni sebenarnya bekas roommate Arina dulu dekat universiti!! ahaa gempuck tak.

sufie ni jugak sekarang berhousemate dengan Arina. sebab diorang memang bff dari sekolah menengah.

apply universiti sama sama dan sampai la sekarang.

second, kalau duduk satu rumah, mesti la Arina nak tahu apa pekerjaan sufie kan. so aku suruh la sufie cover sikit.

sufie bagitau Arina yang dia jadi PA tapi dekat company lain. bukan company aku sebab nanti kantoi.

selama ni, Sufie yang selalu bagitahu pasal Arina dan terutamanya pasal Arina minat gile dengan koleksi aku.

wah so teruja.

masa mula mula sufie kerja situ, sufie terkejut jugak la sebab dia kerja satu company dengan aku.

Sebab, aku lah TZN K Designer tu.

tbc.

btw this is last chapter i'll update for this month cuz i taknak fikir apa apa pasal cerita ni sebab nak prepare hati untuk tahun depan ha ha ha.

and i'll continue tahun depan. thank you dan sementara tu, i akan try hard fikir plot twist hahah.

Dua Hari✔Where stories live. Discover now