10

3.2K 123 9
                                    

3:34pm

okey, sekarang serius aku sesat. eee mana Taza ni. ni yang nak nangis ni.

aku dah la takde nombor telefon Taza ni huaaa ibuu tolonggg.

tengah jalan punya jalan then terjumpa bangku. okey nak duduk.

you're sayin' those words like you hate me now, our house is burning when you're raisin' hell~

omg. ada orang yang tak dikenali call. hurmm patut ke aku angkat, takod pulak aku.

angkat je la. mana tahu penting ke kan.

"hello?"

"hello?" sahutnya

"siapa ni?"

"sampai hati babydoll I tak kenal suara I.."

"TAZA?!! hey you dekat manaaaa. I sesat niii" kataku sambil melilau mencari keberadaan Taza.

"I dekat tandas ni hahah. siapa suruh you pergi tak tunggu I. you tunggu la situ sorang sorang. kejap lagi I datang byee"

"youu!! jangan off lag-"

tutt tutt

"aduuhai dia ni la. aku tak sempat nak cakap ni haih. nasib sayang" kataku melihat telefon kembali.

sementara tunggu Taza, aku buka gallery. tengok gambar gambar yang kitorang ambil tadi.

dalam banyak banyak gambar Taza, ada satu gambar ni memang nampak yang dia betul betul gembira keluar dengan aku.

gambar candid.

aku tangkap masa makan tadi. sebelum nak makan aku buat lawak dengan dia hahah.

dia punya rambut, tangan, muka, hidung, mata, bibir, kening fuh semua seksiii aaaa.

but.

her smile la paling menawan. nampak ikhlas dan menunjukkan bahawa dia betul betul bahagia.

aku baru tahu cinta sejati ni wujud. baru tahu yang sebenarnya setia tu wujud hahah ayat cliche jap.

eh tapi kejap, aku baru terfikir.

daripada mana Taza dapat nombor telefon aku???!!! omg. aku tak pernah pulak bagi..

"kau gadis ku yang manis, cuba lihat aku disini.. disini ada aku yang sayang padamu.." nyanyi Taza leret dari belakang aku.

aku?

pukul bahu dia! terkejut la gile hahaha.

"adoi, orang nyanyi je alah dia ni" Taza menggosok gosok bahunya.

"alaa sorry. I terkejut. btw kenapa suara you sedap? nyanyi lagiii" aku tarik tangan dia sebelah supaya duduk sebelah aku.

"mana lah saya tahu, saya kan cuma ikan hahahahahhaah" Taza ketawa.

"hahahhaha apa you ni. pukul lagi kang, baru tahu. tak pasal pasal masuk ICU terus"

"aloo orang gurau je. garang naw. malam nanti I nyanyikan lagu untuk you okey? so.. you dah tak merajuk kan yeyy hahahah"

"hmm" aku still pura pura merajuk lagi! ala gedik. takpe dengan girlfriend sendiri je.

"merajuk lagi ke.. btw" percakapan Taza terhenti. nampaknya macam ada something dia nak bagi aku.

"taraaa. nah coklat fav you" Taza pun bagi aku coklat tu.

akuuu.. akuu. erghh Taza tahu kelemahan aku.. aku pantang dapat coklat fav. lupa masalah dunia.

"okey fine I dah tak merajuk. so, boleh I ambil coklat ni?" tanyaku teruja.

"hahah i tahu kelemahan you. tapi you kan dah ambil coklat tu daripada tangan I, kenapa nak minta izin hahahah"

Taza ni suka betul la sakat aku.

"ish apa you ni. tapi kiranya I dah boleh makan lah kan? yeyyyy. thank you Taza. iloveyou" dekat perkataan iloveyou tu aku perlahan kan suara aku dan tersenyum hahah malu!

first time cakap secara live dekat Taza.

"haa apa diaa? tak dengar la perkataan last tu. cuba kuatkan sikit" Taza tersengih.

ee malu la ergh. sejak aku kenal Taza ni, makin pemalu pula aku.

"hm iloveyou" kataku.

"haa? tak dengar"

"ee mengada la dia ni" aku bukak plastik coklat dan makan hahah.

"ye, I dengar. iloveyou too jugak hahah. dah jom, show dah nak mula dah ni. nanti terlambat pulak" Taza bangun dan menarik tangan ku supaya bangun juga.

aku dengan Taza pun mula melangkah ke arah parkir.

oh tapi sebelum tuu kene la bayar tiket parking hewhew

Dua Hari✔Where stories live. Discover now