Mereka berkumpul diruang santai diatas rumah sambil makan bersama " Abang long tolong ambik kan daging tu aku nak bakar " kata Amirul " box merah ke biru ?" Soal Amsyar yang bersama dengan Zikry " box merah bang long " kata Amirul yang membakar udang " baba nak ayam. " Kata Zikry " kejap ye sayang. Baba nak masak daging ni dulu pergi main dengan Aqif dengan Aqilah .. teman mak ngah sekali ye " kata Amsyar lalu menurunkan Zikry . Tiba je dihadapan Hana Zikry terus baring diribanya " kenapa ni ?" Soal Hana sambil mengusap kepala nya " mak ngah Zikry nak ayam ni boleh " soal Zikry yang menunjuk ayam dipingan Hana " boleh sayang .. kita kongsi dengan Aqif dan Aqilah ye " kata Hana " okey mak ngah " kata Zikry .
" Assalamualaikum. Mika nah udang pergi basuh " kata Aida bersama seorang lelaki dibelakangnya " ibu kak Aida bawak calon menantu !!" Jerit Amirul . Manakala Aida mengambil handbag nya lalu memukul perut Amirul " itu makannya " kata Aida yang geram dengan sikap adiknya " mana calon adik ipar aku .. tengok sikit " kata Afryan yang ikut menyakat " abang ngah ni pun sama .. report angah baru tau " kata Aida " eleh macam berani nak marah abang ngah. Kau patut ambik berkat dengan aku. " Kata Afryan " apa dia bang sayang tak berapa dengar lah " kata Hana yang sedikit tegasnya " tak ada apa yang .. awak makan je lah .. anak dah lapar tu " kata Afryan yang membuat muka cuak .Manakala Aida dan Amsyar yang berada disitu tergelak melihat muka gelabah Afryan " abang ngah tak baik riak tau .. kan dah kena dengan isteri. Isteri awak tu dah lah mak singa " kata Aida " oh kau kutuk aku nombor satu kan .. Lah ni kenapa tetamunya berdiri je .. duduk lah sana Tokwan dengan ibu Walid dekat sana tu " kata Hana ramah " haah lah .. sorry wak .. lupa pulak " kata Aida terus membawak kawannya berjumpa dengan encik Sufian dan Puan Husna " angah bila bersalin?" Soal Amsyar
" lagi 2 bulan .. abang long terus pindah Malaysia ke nanti balik UK balik ?" Soal Hana " balik sini lah .. lagipun Along pun dah dapat kelulusan pindah sini .. biar lah dia bersalin sini sekali .. " kata Amsyar " Along dah berapa bulan ?" Soal Afryan " nak masuk 5 bulan " kata Amsyar " ada kawan lah Zikry tu bang long .. long bukak cawangan dekat sini ke memang nak buka syarikat sendiri ?" Soal Mikail " Walid kata ID syarikat tengah ada problems so Walid minta abang long yang take over nanti ." Kata Hana " kenapa dengan ID kita ?" Soal Mikail " kerja semua tak jalan , kerja main-main , lepastu buat kita rugi kau tau ." Kata Hana " yeke ? Asal aku tak tau ngah .." kata Mikail yang hairan .
" Aku dah buang Dorang semua .. kerja langsung tak jalan Mika. Paling aku geram . Dorang masuk kerja ikut suka hati je .. masuk pukul 10 lah kadang lepas lunch baru masuk " kata Hana " so id semua tak ada lah ?" Soal Afryan " ada lah tapi separuh sayang dah buang dan kesemuanya dah dapat surat amaran yang ke 4 tau. Bukan sayang tak bagi. Sayang bagi tapi dorang ambik sambil lewa je dengan amaran sayang . So rasakan lah" kata Hana " husshh dahsyat bini aku ni .. ni kalau firman guaman abang memang bankrap aku " kata Afryan " sebab tu jangan main-main dengan sayang " kata Hana.
" Mama Qilah jatuh " kata Aqif yang menarik tangan Hana " mana ?" Soal Hana cemas lalu terus ke arah Puan Husna memapah Aqilah " kenapa ni bu ?" Soal Hana " ni hah tadi jatuh dekat tepi tu .. nasib ada Nabil tolong rawat kan " kata Puan Husna yang berada di sisi Aqilah " akak jangan risau lah .. cuma luka je ni ..dalam beberapa hari okey lah ni ... Saya dah bagi ubat " kata Nabil yang menampal pelekat pada tangan Aqilah " terima kasih lah Nabil .. buat susah kamu je " kata Hana" tak apa kak saya dah biasa berkhidmat untuk orang .. lagipun memang tugas doktor kan " kata Nabil yang tersenyum lebar . " Untung lah kak Aida ada boyfriend doktor .. sakit boleh jumpa dia kan " kata Amirul " mana ada kau ni .. " kata Aida " dah malam ni .. tu bakarnya dah settle ke belum tu " kata Puan Sahida " kejap tokwan tengah bakar daging dengan sotong " kata Amirul " tadi mak ngah kata apa ? Dah janji dengan mak ngah apa ? Kalau sorang jatuh semua tak boleh main dah kan .. sekarang ni pergi paip tu wash your hands and face. lepastu datang sini balik makan boleh .. mak ngah bagi masa dekat awak 5 minutes je ye " kata Hana lembut . " Baik mama " kata Aqif dan mengajak sepupunya untuk membasuh tangan " mama i am sorry " kata Aqilah " sokey but ni pengajaran untuk Aqilah . So lepas ni nak main jangan dekat tempat yang ada barang-barang tajam okey " kata Hana mengusap lembut kepala Aqilah " mama i'm done " kata Aqif lalu duduk makan.
YOU ARE READING
My Husband Ketua Dorm
Romancedisebabkan permintaan terakhir Tengku Muhammad Afryan Naufal dan Nur Hana Humaira terpaksa bernikah dalam usia yg sgt muda " kenapa lah aqu kena kahwin dgn ko " - afryan - " x hingin aqu nak kahwin dgn ko.. ko ingat aqu x de tests ke.. baik aqu kah...