part37

350 11 3
                                    

Hana melangkah masuk kedalam sebuah rumah yang sungguh indah dan mempunyai pelbagi hiasan yang simple dan agak modern " ni rumah siapa ?" kata Hana yang mendukung Tahqif " ni rumah kita sayang .. rumah yang kita akan tinggal bersama selepas kerja abang semua selesai " kata Afryan " oh ..not bad lah tapi macam mana kau tahu aku nak rumah dekat kawasan perdalaman ni ? " kata Hana yang mengikut Afryan daripada belakang " sayang selalu cakap yang sayang nak duduk dekat tempat yang macam ni .. so abang minta lah kawan abang carikan so terus bina rumah ni " kata Afryan " siapa siapa kawan kau itu ? " kata Hana " tak apa nanti abang tunjuk siapa kawan abang tu  ye .. sayang rehat dulu lah.. Tahqif dengan Aqil biar abang bawak pergi bilik diorang ye " kata Afryan " tak apa biar diaorang tidor sini .. " kata Hana dan membaringkan Tahqif di katil " mana Aqif dengan Qilah ? " soal Hana " diorang akan sampai malam nanti dengan mama dan papa " kata Afryan dan berlalu pergi " kau nak ke mana ? " soal Hana " abang nak masuk kerja .. abang tak balik maybe .. 2 minggu sekali abang akan balik tengok sayang dengan anak-anak ye " kata Afryan dan menghulurkan tangannya . Hana menyahut tangan Afryan dengan keadaan mengigil . Afryan mencium ubun-ubun Hana dan berlalu pergi .

Afryan melangkah masuk ke dalam pejabat dan merehatkan tubuhnya dikerusinya " huhhh penat nya " kata Afryan yang melonggarkan tali tienya dan teruse menutup mata nya  .

Tok... tok... tok..

" masuk " kata Afryan dan membuka matanya " apa benda ni Yan .. kau ni selalu buat masalah lah .. kau tak serik lagi ke? Kau tak fikir pasal Hana ke? Kalau macam ni lah perangai kau dia takkan tenang lah dekat sana  " kata Farhan dan melemparkan beberapa keping gambar .. " apa benda ni? Aku buat salah apa kali ni ? " kata Afryan yang bingung dan mengambil beberapa gambar yamg dilemparkan .

" Yan berubah lah .." kata Farhan " nanti aku akan terang kan .. korang kumpul dekat sini " kata Afryan dan menulis alamat di kertas dan diberikan pada Farhan " apa pulak kali ni? " kata Farhan " nanti kau akan tahu .. ambik dulu alamat ni .. " kata Afryan " okey ..jumpa dekat sana " kata Farhan dan terus keluar daripada bilik Afryan .

Skip

Afryan keluar daripada kereta dan terus ke arah kawan-kawannya " kenapa ni Yan ? " soal Izzat " Hana masih hidup " kata Afryan " kau biar betul ? Bukan dia dah tak ada ke " soal Adam " dia masih hidup cuma dia hilang separuh ingatan dia dan dia ingat yang aku ni cuma sepupu dia dan bukanya suami dia " kata Afryan dan terduduk di kerusi yang disediakan " sabar lah Yan " kata Adam dan mengusap badan belakang Afryan

" so plan kau macam mane ? aku dengar wedding kau dengan Farah dah nak dekat. Hana macam mana? Takkan kau nak sorokan dia je. Sampai bila pun tak selesai benda ni " kata Izzat " aku pun dah tak boleh nak fikir dah sekarang .. aku nak balik lah . Kalau korang nak ikut pun boleh " kata Afryan dan mengeluarkan handphone Samsungnya dan memberi Location pada mereka " apa benda ni ? " Soal Ain " korang hanya boleh jumpa Hana dekat situ dan jangan pergi serentak. Korang kena ikut giliran dan selang 30 minit yang lain akan ikut. Paan dengan Sarah akan gerak dulu lepas aku gerak .. lepastu Ain dengan Adam , Izzat dengan Hani and last sekali Daniel dengan Putri boleh .. aku gerak dulu ..nanti sebelum sampai simpang ni call aku .. aku akan bawak korang ke sana " kata Afryan dan berlalu pergi .

" korang pergi lah mana-mana dulu nanti kalau dah gerak bagitahu ..tak ada lah tergerak serentak kan .. aku dengan Hani pergi IOI city mall dulu nanti jumpa dekat sana okey .. jom Bie " kata Izzat dan berlalu pergi " sejak bila dorang couple ni ? " soal Daniel " lama dah .. sejak aku lepas kahwin lagi " kata Ain " habis si Amir tu apa cerita ? "  soal Daniel " dia playboy .. 2 minggu lepas dorang kahwin Hani ajak aku pergi cari barang untuk masak sebab kawan abah kiteorang nak datang .. so tengah cari barang tu nampak Amir dengan seorang perempuan mengandung ni .. kau macam tak kenal Hani macam mana .. terus diserang .. rupanya sebelum dorang kawan si Amir ni dah kahwin dan isteri dia mengandung anak sulung dorang .. Hani terpaksa mengalah .. and the same time Izzat datang and tenang kan Hani .. time tu pulak aku ada hal so terpaksa tinggalkan dorang berdua . So sejak tu dorang bercinta and insya-Allah hari aku nikah , Hani bertunang sekali .. " cerita Farhan " oh yeke okey lah tu sama pandan sama cantik .. so wedding korang dua ni bila ?" Kata Daniel

My Husband Ketua DormWhere stories live. Discover now