Afryan dan Farhan dirooftop hospital sambil melihat pemandangan dari atas " Farhan dengar ape yang aku nak sampaikan ni ..jangan bantah selagi aku tak habis cakap lagi " kata Afryan " kenapa ni? " soal Farhan " esok aku balik Malaysia dan aku nak kau jadi COO company kita .. Tapi aku akan upah bodygroud dan benda paling penting aku nak kau terang kan dekat parents kita pasal ni ..jangan sampai kantoi dekat Farah .. Minta mama dengan ibu masuk meminang Farah 3 minggu dari sekarang .. Aku nak kau dengan Mirul ikut kemana aku pergi faham tak " kata Afryan yang memandang ke langit yang cerah itu " kau dah fikir masak-masak ke abang ngah ..benda ni bukan boleh dibuat main tau .. Kalau ikut kan ni adalah perkahwinan kau ke tiga bang ngah .. Tolong fikir masak-masak " kata Farhan yang meminta kepastian" dah cukup masak aku fikir sampai hangus tau .. Kita ikut permainan dia " kata Afryan yang memandang Farhan " betul kamu dah fikir masak-masak .. Hana macam mane ..budak-budak lagi .. Kamu dah fikir semua itu ke " soal Encik Isris " dah papa ..kita ikut rentak dia baru kita ikut rentak asal kita .. Kita kena rancangan yang kratif untuk hapus kan dia ." kata Afryan " Walid akan minta Skuad khas jadi pengawal keselamatan kamu " kata Encik Sufian " tak ape Walid ..semua tu abang ngah dah settle kan ..kejap lagi wad Hana akan dikawal rapi ..hanya kita je yang boleh masuk .." kata Afryan " kamu serius ni ..kalau macam itu .biar Walid sekeluarga dekat sini " kata Encik Sufian " Ibu dengan Walid duduk sini dengan along budak-budak Aida dah settle kan ..dorang akan sekolah dekat sini .. Lagi satu Walid ade syarikat dekat sini kan .. Please bagi dekat Aida ..biar Aida duduk sini dengan Walid .. Amirul akan ikut abang ngah balik Malaysia. Mikail biar dia gantikan tempat Hana dekat Malaysia sementara . Walid setuju ke " kata Afryan yang serius " baik lah ..kita ikut plan yang kamu rancang ..Walid dengan Papa akan bantu kamu dari belakang .. Ada ape-apa just call me okey ..jom tengok Angah " kata Encik Sufian " baik walid .. Selepas ni Farhan yang akan uruskan ape yang patut .. Afryan nak Farah nampak yang abang ngah ni tergila-gila kan dia itu je yang kita nak dia nampak ..yang lain nanti abang ngah kan infom kan dekat Farhan and Farhan bagi tau Walid dan papa" kata Afryan " dah jom kita tengok Hana " kata Encik Idris ..
2 minggu Afryan bersendirian dirumah mereka " hushh bosan nya lah . nak ajak lepak masing-masing sibuk " rungut Afryan .. Handphone nya dibiarkan berdering di meja makan di ruang tengah .... Dengan langkah malas Afryan terpaksa mengangkat panggilan tersebut ..
Afryan : hello * suara malas *
?? : hello sayang .. Kenapa I call you tak angkat ... You dekat mane ..teman I jom.
Afryan : I dekat rumah tengah rehat.. Teman pergi mana ..
Farah : shopping .. Jom lah .. Hari ni je I free .
Afryan : okey.. You bagi I 30 minit .. I ambil you dekat rumah ... Tunggu okey ..bye sayangAfryan meletakkan kembali meletakkan handphone ke meja dan terus ke bilik untuk menyiapkan diri ..
Afryan dan Farah melangkah masuk ke sebuah butik pengantin " you I nak majlis kahwin kita nanti dekat dewan ala-ala taman ..mesti cantikkan " kata Farah yang memeluk Afryan " please jangan sentuh I .. Nak cakap pakai mulut okey ye sayang .. Lagi pun I ade air wudhuk " kata Afryan dan terus mencari baju nikahnya " you ni .. Selama ni boleh je . kenapa sekarang tak boleh " rungut Farah ..
" itu dulu sayang .. Sekarang tak .. Sayang abang rindu sayang " kata Afryan yang masih memilih baju " assalamualaikum Abang Afryan .. Lama tak jumpa .. Abang sihat " kata seseorang wanita berpurdah " waalaikumsalam .. Auliya .. Abang sihat je ..datang sini dengan siapa " kata Afryan " datang dengan tunang .. Ni abang buat apa dekat sini " jawab Auliya " Oh abang cari baju je .. Lagi pun ade even tak lama lagi " bohong Afryan " akak Hana mane " soal Auliya " dia dah tak ade .. Anak-anak pun abang tak tahu dekat mane .. Sebab ibu dengan Walid dah ambil and tak tahu diorang bawak ke mana " kata Afryan " oh ye ke .. Liya minta maaf .. Tapi kenapa kami tak tahu pulak . Umi pun tak kata apa-apa pun " kata Auliya " kami tak nak heboh sangat .. Maaf lah tak dapat nak call or Whatsapp korang .. Auliya kerja ape sekarang " kata Afryan " Liya doktor dekat UK balik ni pun nak fitting baju je .. Bulan depan majlis nya .. Ni ade kad .. Nanti datang lah dengan yang lain " kata Auliya "sayang siapa ni " soal Seseorang lelaki " oh you ni lah abang sepupu I yang CEO ID HOLDING " kata Auliya " oh okey .. Shamsul Akmal . panggil Akmal " kata Akmal " Afryan Naufal . panggil Afryan jelah " kata Afryan dan mereka bersalaman .. " Liya masih simpan nombor abang kan " soal Afryan " ada kenapa .. " jawab Auliya " nanti abang whatsapp Liya ye .. Abang pergi dulu bye Assalamualaikum " kata Afryan dan keluar daripada butik .
YOU ARE READING
My Husband Ketua Dorm
Romancedisebabkan permintaan terakhir Tengku Muhammad Afryan Naufal dan Nur Hana Humaira terpaksa bernikah dalam usia yg sgt muda " kenapa lah aqu kena kahwin dgn ko " - afryan - " x hingin aqu nak kahwin dgn ko.. ko ingat aqu x de tests ke.. baik aqu kah...