SADSMILE|4

136 8 0
                                    

"Nama aku Kim Taehyung. Headchef in Lux Restaurant." jawabnya. Membulat mata aku bila dia kata HEADCHEF. Jadi betullah sangkaan aku.

"Chef!" Aku tunduk sebagai tanda hormat. Aku rasa dalam drama headchef ni orang terhormat.

Dan di saat aku angkat kepala..

Dush!

"Arghhhh!"

"Chef!" aku tertanduk hidung chef! Apa aku nak buat ni? Aku tak nak kena pecat first day. Hidung dia berdarah! Mampus..

Aku membantunya duduk di atas sebuah kerusi. Aku mengambil tisu di dalam beg tangan aku. Aku melutut di depannya.

"Err.. Chef tunduk sikit boleh?" soalku. Yelah ,aku mana sampai. Tinggi mamat ni dah ah lain macam.

"Panggil aku Taehyung je." balasnya seraya menundukkan sedikit badannya ke hadapan.

Aku mengelap hidungnya dengan berhati-hati. Risaunya aku! Nampaknya kena cari kerja lainlah jawabnya.

"Muka tu takyah kerut sangat. Aku tak kisah lah setakat kena tanduk sikit je." terangnya. Nampak sangat ke aku kerut? Haih..

"Saya minta maaf sangat chef..-" belum sempat aku habiskan kata2 aku dia memotong.

"Panggil aku Taehyung je... Jangan suruh aku ulang lagi!" tegahnya. Ok,ok.. Relax lah!

"S... Sorry. Sorry sebab tanduk hidung awak.." kataku. Dia hanya membisu. Aku pon teruslah sambung lap hidung dia. Sumpah banyak darah yang keluar. Mamat ni minum darah ke? Banyak gile darah dia.

Penuh satu tong sampah tu dengan darah dia je. Aku mengambil plastik sampah itu dan buangnya keluar.

Aku masuk semula ke dalam dapur. Taehyung sedang sambung mencuci pinggan.

"Ch... Eh, Taehyung." Dia menolehkan kepalanya ke arahku.

"Apa kata awak balik? Lagipun awak punya hidung tu sakit..." Tolonglah dengar cakap aku! Kang kau pengsan aku jugak yang susah.

"Lepasni kau kena kunci pintu,en?" soalnya.

"Haah." jawabku.

"Kau kena kunci tiga pintu. Kau tau tak nak guna kunci mana?"

Aku mengeluarkan gugusan kunci dari kocek seluar ku. Mak ai. Tiga pintu tapi kunci macam nak kunci semua rumah kat Korea ni!

"Err.. Mana satu,ek?"

"Heh,nanti aku tolong kuncikan." balasnya. Aku merenung wajahnya. Kenapa tiba2 baik ni?

Mungkin dia perasan aku tenung dia.

"Kau jangan ingat aku nak ngorat kau pulak. Aku just tolong kau untuk kalini jer sebab kau tu first time. Kau jangan fikir lain pulak." katanya.

"Saya tak cakap apa2 pon." jawabku. Tak kuasa nak pikir camtu. Kau je banyak masa nak perasan.

Selepas 1 jam menghabiskan segala saki baki mangkuk dan periuk,aku mengikut Taehyung ke 3 buah pintu yang harus aku kunci selepas ini.

Taehyung menerangkan segala benda tentang 3 buah pintu itu. Dia macam dah biasa kunci pintu2 tu.

"So, pintu ketiga ni baik2 sikit. Dia tersekat- sekat sikit." terangnya.

"Terima kasih untuk semuanya Taehyung."

"Sama2."

SAD SMILEWhere stories live. Discover now