"Jisoo? Jisoo,..."
"Hah? Oh,sorry." Macam manalah aku boleh teringat sejarah hitam tu.
"No,is everything alright? Sorry kalau soalan saya tadi buat awak tak selesa." Jelas Encik Jin.
"Eh,taklah. Saya ok je." Aku menghadiahkan segaris senyuman kepadanya.
"Well good to hear that ur fine."
Di luar restoran,,
Jungkook mencapai tangan lisa.
"Lisa,please dengar dulu apa saya nak cakap." Kata Jungkook.
"What? You ask me to listen to you? Its almost 7 years since awak buat janji palsu awak tu. You said ' i promise that i will never leave u' then u disappeared just like that? Whats the point awak tabur janji2 palsu tu? I felt betrayed u know?! Dalam tempoh 7 tahun tu awak langsung tak kisah nak explain apa2 kat saya and now baru awak nak suruh saya dengar alasan awak? BULLSHITS!" Jerit Lisa.
"Lisa,please saya tau awak marah but please jangan hukum saya. Dengar penjelasan saya sebelum awak buat apa2 keputusan." Kata Jungkook cuba untuk menenangkan Lalisa.
Lisa merentap tangannya dari terus berada di dalam pegangan Jungkook. Lisa merenung muka Jungkook sebelum mengeluh berat. Yah, LALISA kenapa kau still ada perasaan kat mangkuk nii?!! Lisa memandang kedalam mata Jungkook.
Jungkook lega Lisa sudah kembali tenang. Dia mencapai kedua dua belah tangan Lisa dan mengucupnya lembut. Lisa yang terkejut itu cuba untuk merentap tangannya namun gagal apabila Jungkook mengemaskan pegangannya.
"Lisa 7 tahun lepas adalah tahun yang paling ngeri bagi saya. Saya takut saya dah tak dapat jumpa awak. Saya takut sangat kalau awak dah lupakan saya. Saya takut awak dah takde dalam dakapan saya lagi. Saya tak boleh hidup tanpa awak, Lisa... Isk..isk..." Luah Jungkook.
Lisa membulatkan matanya,terkejut! Jungkook menangis? Mata Lisa mula berkaca.
"J- Jungkook,..."
"7 tahun lepas, saya terpaksa korbankan cinta kita demi kerjaya saya. Saya cuma nak jadi yang terbaik untuk awak. Saya buat keputusan untuk mengambil alih syarikat ayah saya di luar negara tanpa bagitau awak. Saya cuma tak nak terus menahan awak untuk setia bersama saya. Sebab tu sebelum saya pergi saya janji dengan awak yang saya takkan tinggalkan awak. Walaupun saya tau mungkin awak takkan kembali semula pada saya tapi saya tetap nekad untuk terus setia dengan awak. Dan nasib menyebelahi saya. Awak ada di depan mata saya sekarang." Terang Jungkook. Lisa hanya mampu menangis mendengar luahan Jungkook.
Begitu tulus cinta yang lelaki ini berikan kepadanya. Tipulah kalau dia kata dia benci laki yang berada di depannya ini. Dalam diam Lisa gembira kerana dia juga memilih untuk menunggu Jungkook walaupun ayahnya sudah berkali-kali menemukan dia dengan berbagai jenis lelaki.
Lisa mengesat air mata Jungkook. Jungkook menarik Lisa kedalam dakapannya. Lisa membalas pelukan Jungkook.
"Saya pon terseksa tanpa awak Jungkook. Tolong jangan tinggalkan saya lagi...." Kata Lisa.
"Okey, saya jan-" Pak! Satu tamparan hinggap di bahu Jungkook.
"Takyah nak janji2 bagai buat sakit hati je!" Kata Lisa. Lisa terus berjalan masuk ke dalam restoran itu.
"Lisa,w-wait!" Jungkook berlari lalu mendapatkan Lisa. Jungkook memperkemaskan dakapannya pada pinggang Lisa.
"A-Apa awak buat ni?!" Muka Lisa dah semerah tomato. Lisa cuba meloloskan diri namun Jungkook mengeratkan lagi pelukannya.
"Hah.... Dah elok pon dua orang ni." Kata Encik Jin. Ewahhh masa datang tadi bukan main macam kucing dengan anjing sekarang dah melekat macam belangkas.
"Ehh,ni Jungkook kot. Semua boleh settle." Kata Jungkook. Lisa mencubit tangan Jungkook.
"Ouch!"
"Takyah over sangat ok?" Lisa menjelirkan lidahnya sambil Jungkook mencuit lembut pipinya.
"Ehem,kalau dah semua ok, aku balik dululah ye... Kewujudan aku macam tak diperlukan je." Aku mengenyitkan mata kearah Lisa. Hahahahha baru sedar ke ko kat dunia? Baru dapat boyfren dah melayang ke kayangan.
"Apa kau cakap ni? Ish, yelah jom balik." Balas Lisa. Aku berdiri dari tempat duduk aku lalu Lisa menggenggam kemas tanganku.
"So, we have a marriage coming soon or.... Not?" Soal Encik Jin.
"Of course we are having a marriage! Tengah bahagia ni!!" Kata Jungkook. Tergelak aku. Mamat ni boleh tahan confident dia. Macam Encik Jin jugak. Adik beradikkan...
"So oklah nanti kita bincang lain dengan family plak,ok?" Soal Lisa.
"Ok!" Kata Jungkook sambil mencuit hidung Lisa. Heyshh muntah hijau aku kalau lama lagi kat sini.
"Ok,Bai!" Aku menarik lengan Lisa sepantas kilat kami sudah berada di luar restoran itu.
"Lain kali kau ajaklah orang lain bila kau nak jumpa Jungkook ni. Aku takleh sweet2 sangat. Aku sayang kaki aku lagi." Bebelku. Aku ni romance out sikit tapi aku pon manusia biasa boleh jatuh cinta ecehhh...hehe...
Lisa hanya ketawa malu2 kucing gitu.
"Jisoo kau ni dah2lah usik aku. Malulah!" Kata Lisa. Uwekk nak muntah tengok orang bahagia nii.... Eh,sis tak dengki ok sis just tak tahan. Tak pelah.. Asalkan kau bahagia....."Eh,dah2. Jom balik,esok aku kerja."
"Haahlah nanti esok kau penat pulak sebab tido lambat. Jom2 balik! Sian Jichu aku ni. Meh naik belakang aku." Lisa dah offer, apalagi? Hiyaak!
Aku melompat diatas Lisa nasib budak tu tak tertonggeng.
"Seronoklah kawan aku ni kawin dengan orang kaya.... Aku ni still kena kerja...~~" Aku mereka lagu untuk Lisa.
"Alah kau ni jangan lah cakap macam tu. Eh aku tengok tadi kau macam nak try je abang Jungkook tu." Usik Lisa.
"Eh gila ke aku nak try abang dia? Abang dia tu boss aku tau!" Jawabku. Eh taknak aku kawin ngan boss sendiri. Tak ke drama tu?
"Wah boss kau ke? Tak cakap pon." Kata Lisa. Lisa menggoyangkan sedikit tubuhnya tanda tak puas hati.
"Ehhh ehh, jangan digoyanglahh!!!"
"Hahahahaha."
YOU ARE READING
SAD SMILE
FanficThis story is about a girl with the prettiest smile and two drop dead gorgeous guys who are chasing after her smile. Kim Jisoo, wanita biasa yang murah dengan senyuman. Sentiasa (mencuba) positif dalam apa jua cabaran yang hidup telah lontarkan kepa...