"Taehyung??!! Apa awak buat kat sini?" Terkejut aku. Rupanya mamat ni yang sergah aku.
Taehyung tak mempedulikan soalan aku. Dia terus mensingsingkan lengan bajunya dan membasuh pinggan mangkuk yang berada dalam singki.
"Eh,eh awak buat apa ni?? No.. no tak boleh" Aku menarik pinggan yang sedang dipegangnya.
"Kau buat apa ni?" Soalnya dengan muka garang. Sorry ah takyahlah marah.
"Tak,cik Park tak bagi awak basuh pinggan lagi." Terangku. Tak nak aku tengok muka cik Park marah. Seram.
"Biarlah aku nak buat. Aku dah biasa pon." Aduh,lelaki ni memang complicated lah..
"Tak boleh! Nanti cik Park marahh!! Saya tak sanggup tengok muka bengis dia tau. Serammm..." Mintak jauhlah dari kena marah errr..
"Suka hati akulah nak buat apa pon. Aku chef. Kau pencuci pinggan. So you just have to listen to me." Tegasnya.
Bukan masalah aku tak nak dengar cakap kau. Aku just tak nak kena sumpah seranah dengan cik Park. Pompuan tu kalau mengamuk dahlah dalam bahasa inggeris. Takot au. Aku ni bukannya boleh cakap inggeris but aku bolehlah faham skit2.
"Tapi..-"
Pak!!
Taehyung menghentakkan tangannya diatas singki. Dia meraup wajahnya kasar dan memberi jelingan tajam padaku. Apa salah aku?
"Kau takot sangat ngan cik Park kan? Nah,kau buatlah sorang. Aku nak blah." Taehyung terus mengambil kotnya dan keluar daripada restoran itu. Aduh,dah cik Park tak marah, si Chef ni pulak yang marah. Heh,nasib,nasib.
Jantan pon cepat koyak haih.. pelik betul. Matilah nak.... Banyaknya benda nak basuhh...
Tit... Tit... Tit..
Sapelak call ni?
"Helo?"
"JISOO!!!" Arghh, sakitnya telinga aku.
"Yah,Lalisa! Kau nak aku pekak ke?" Soalku.
"Ye! Memang aku nak kau pekak!!" Balasnya. Eh lisa dah mabuk ke?
"Kau kenapa ni? Period pain ke?" Tekaku.
"Jisoo kau kat mane? Kita dah lambat nak jumpa bakal SUAMI AKU!" Jelasnya.
Omo! Macam mana aku boleh lupa? Alamak! Aku banyak lagi kerja tak siap lagi! Skarang pukul 7.01, ok still sempat!
"Lisa aku sampai kat rumah pukul 8 tepat. Kita siap then gerak,ok? Sorry aku lupa pulak! Mianhae~" pujukku.
"Nevermind, heh nasib aku syg kau. I'll wait for u,ok? Please jangan lambat. Nanti papa aku marah."
"Aye,aye captain, nyeongan!"
"Nyeongan"
Huh, macam mana ni. Aku kena laju macam flash! Yes, i could make it.
7.40...
"Noooo, kenapa banyak sangat pinggan ni? Macam mana nak siap ni? Lisa..." Keluhku. Aduh kalau tak sempat macam mana?
"Lainkali jangan sombong sangat!" Sergah seseorang.
Aku mencari arah datangnya suara itu.
"T.. Taehyung..."
Dia membuka kotnya dan mensinsingkan lengan bajunya. Apron kalis air sudah tersarung pada tubuh sasanya.
"Kalau kau asyik tenung aku macam mana kerja nak siap?" Tegurnya.
Eh, sejak bila aku tenung kau? Ahh whatever nasib dia patah balik.
Sedang kami mencuci pinggan aku mencuri pandang kearahnya. Hmm, basuh pinggan pon serius bebenor.
"Ermm, terima kasih." Kataku memecahkan kesunyian.
"Asal nak terima kasih lak?" Hesyh, saje je!
"Sebab patah balik dan tolong saya. Saya bukannya tak nak awak tolong tapi-"
"Aku faham kau taknak kena marah."
"Hah,pandai pun!" Alamak asal dia jeling aku ni? Aku terlepas cakap ke?
"Apa-apa jelah."
Kami meneruskan akitivi mencuci itu. Tepat jam 8 kerja kami selesai.
"Hah, thanks tau!" Ucapku. Dia hanya memandangku dan terus mengambil kotnya.
Setelah selesai mengunci ketiga-tiga pintu, aku berlari kearahnya dan memberikan tunduk hormat kepadanya.
"Terima ka-"
"Dah,dah muak aku dengar." Larangnya.
"Oh,hehe sorry."
"Masuklah." Ajaknya. Eh, asal aku kena masuk kereta dia?
"Hah?"
"Masuklah cepat. Aku hantar kau balik. Takkan kau nak jalan kaki kot? Dah lewat ni." Wah, abang taehyung gentlelah harini.
"Eh, takpelah saya-"
"Ko tak nak takpe." Pintasnya.
"Eh,eh... Aduhh... Bolehlah!" Haih.. suka potong cakap aku! Aku memberikan jelingan kecil kepadanya.
"Pftt.." Dia menutup mulutnya menggunakan belakang tangannya seperti sedang menahan gelak. Eiii geramnya! Nasib bagi tumpang..
YOU ARE READING
SAD SMILE
FanfictionThis story is about a girl with the prettiest smile and two drop dead gorgeous guys who are chasing after her smile. Kim Jisoo, wanita biasa yang murah dengan senyuman. Sentiasa (mencuba) positif dalam apa jua cabaran yang hidup telah lontarkan kepa...