See You Later! -2

18 0 0
                                    

Newtown Café, tempat pencarian rezeki aku lepas SPM. Gementar macam nak pergi terjun gaung weh. Takut jugak kalau aku kena reject kat café ni. Ada kerja yang tak terima budak bawah umur macam aku ni. Huhuhu

"Yes Miss? Can i help you?"
Aku perhati je lelaki kat cashier tu bercakap dengan mumy. Yelah takut jugak nak dekat ii. Nanti tak dpat job bole aku lari dulu masuk dalam kereta melalak puas ii. Cehh drama lebih!

"Tumpang tanya, sini ada jawatan kosong tak?"
Aku yang nak cari kerja mumy pulak yang tanyakan. Tepuk dahi satu kali.

Aku perhati dalam ii wajah lelaki tu. Dia macam ragu ii jugak. But..

"Ada. Kejap ye. Miss duduk dulu saya ambil borang."
Terbeliak mata aku. Ada?! Biar betul?!
Aku duduk dengan gementar, takut, macam macam lah.

dia terus bagi borang kat aku untuk isi. Mumy pulak tiba ii ada call urgent. Tinggalkan aku sorang pulak tu. Sedeyhh!

15 minit kemudian

Settle! Okay mana lelaki tadi?
Baru tanya dalam hati dia dah datang. Mati lah gue.

"Dah? Kejap ya saya tengok kejap"
Haihh lagi lah buat aku gementar!! Dia belek borang tu haihh. Entah ii aku tak dapat sebab under age lagi. Huwaaa

Tak lama lepastu dia datang.

"Okay Yeen, right?"

"Yess..?"

"Saya Mr.Xian,saya ada soalan sikit.Awak nak kerja kat sini for full time atau part time?"

"Full time."

"Okay.. saya bagitau dulu lah ape yang you patut tahu di café ni."

"Okay.."

"Kat sini kita ada 9 jam waktu bekerja and 3 shift. Morning, Evening and Closing. 9 jam waktu bekerja termasuk rehat. So 1 jam peruntukkan untuk rehat.........."

Banyak benda dia bebel kat aku pasal kerja kat sini. Pening kepala tapi demi kerja aku tadah lah jugak telinga. Tapi aku mengaku lah jugak muka Mr.Xian ni memang sedap dilihat. Putih, kacak, kemas..
Eh apa masalah aku ni?
Nak cari kerja ke cari jodoh?
Kalau dua ii sekalipun ape salah nya iyee dok? Kehkeh

"So bila saya boleh start kerja?"

"Saya nak you mula esok. Kita jumpa nanti"

Dengan kata ii tu je aku officially jadi pekerja café ni. Dan bermula lah sesi aku bekerja esok. I can do it!!
--------------------------------------------------------------------

 • LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓Where stories live. Discover now