Hari silih berganti. Tapi aku tetap takbole lupa waktu dia mintak pertolongan aku tu.
Flashback
Yeen
"Thank you hantar saya balik mr Xian. P-pasal apa yang mr Xian cakap tadi, saya cuba fikirkan."Mr Xian
"Alright. Byee byee."Aku senyum and keluar dari kereta dia.
Masuk je bilik aku terus tekup muka aku dengan bantal.
What a happy day today!End of Flashback
Harini hari nya. Aku kena bagi jawapan pada mr Xian. Nervous pulak tiba ii.
Tapi sejak kebelakangan ni aku dengan dia makin rapat pulak.
Aku ingatkan dia nak berjauhan dengan aku lepas kejadian tepi sungai tu and bagi aku ruang. Tapi tak.Kak Fynaz
"Termenung jelahhh keje engko ni. Berangan pasal apa kalini? Jadi awek mr Xian?"Mata aku membulat pandang dia.
Dia tahu ke?!
Mr Xian bagitau ke?
Ke mr Xian mintak tolong dari kak Fynaz pulak?Kak Fynaz
"Yang kau tengok akak macam nampak hantu ni dah kenapa? Salah ke akak cakap? Ke...kau dah jatuh hati ng mr Xian? Atau kau dah jadi awek dia? Haa?"Jatuh hati dah lama dah. Jadi awek dia? Fake punyaa ada lah.
Yeen
"Eh mana ada. Merepek je lah akak ni. Dahlaa ! Y-yeen nak basuh sudu ii ni jap. Byee!"Cepat aku lari masuk bahagian sinki. Kak Fynaz geleng ii je kepala tengok perangai aku yang pelik sejak dua menjak ni. Haishh baik aku focus buat kerja ni dari kepala sibuk duk fikir mr Xian dengan masalah dia.
5 minit aku dekat sinki aku perasan ada mata memerhati. Sangkaan aku tepat bila mata aku dengan mata dia bertaut. Si ulat bulu tu.
Dia terus datang kat aku sambil angkat ii kening.Mr Xian
"Basuh cepat ii. Lambat ii buat kerja tak bagus tahu tak"Aku jeling je. Membebel pun membebel lah. Tapi perlu ke main air paip masa aku tengah sibuk basuh sudu ni? Ada yang aku basuh dia ni kang.
Tapi aku perasan dia dari tadi tengok periuk sebelah aku yang ada telur kena rendam dengan air sejuk. Nak buat apa ni?
Tiba ii mr Xian celup jari dia dalam air rendaman tu and renjis dekat muka aku.
Ya tuhannn macam mana aku nak siap buat kerja kalau dia kacau aku macam ni?Yeen
"Ishh mr Xian !!"And dia tak berhenti renjis air kat muka aku. Dah takbole sabar dah ni.
Aku terus cucuh tangan aku dekat air paip and simbah air kat muka dia.
Haa amik HAHAHAHAAku ingatkan sampai situ je. Tapi tak.
Dia pandang aku semula dengan muka terkejut.
Reaksi dia buat aku dekah gelakkan dia tapi pada yang sama aku pun tak sangka dengan perbuatan aku.
Aku baru je simbah manager aku sendiri.
Dia sendiri terkejut tengok aku berani simbah dia.
And kitorang ended up perang air dekat sinki sambil diperhati kan chef ii kat dapur. Diorg pun tak sangka aku dengan mr Xian rapat sampai macam tu.
YOU ARE READING
• LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓
Romance"So...bila saya bole start kerja sini?" - Yeen "Saya nak awak mula esok. kita jumpa nanti." - Mr. Xian "sayang..tak tahu tanya tau. jangan diam je" - Mr. Xian susah untuk Yeen jatuh hati dengan lelaki sebab dah pernah dikecewakan. Tapi hadirnya si...