Si Ulat Bulu! -5

25 0 0
                                    

Esoknya aku semangat nak datang kerja. But at the same time aku malu sebab teringat pasal soalan Mr Xian semalam.

"You dah kawin? 17 bole kawin dah kan?"
"Malay bole kawin Chinese?"
"You takde boyfriend? dengan Errick?"

Entah kenapa aku tak rasa teruja bila dia mention pasal aku dengan Errick. Sebab aku teringat dia marah pasal aku dengan Errick tempoh hari kot.

But now aku dah cuba sedaya upaya untuk jauhkan diri from Errick supaya Mr Xian tak fikir bukan bukan pasal kitorang lagi.

Dalam keadaan aku jauhkan diri dari Errick, aku makin rapat dengan mr Xian. Dan aku taktau kenapa aku suka bila dia senyum dekat aku, kenyit ii mata dengan aku, caring pasal aku. Haihh fikiran aku penuh dengan Encik Manager je.

Malam tu lepas semua dah settle aku sempat bergurau dengan Errick. Mr Xian dah lama balik. Tapi aku hilang semangat lpas mr Xian balik. Taktau kenapa. Haihh

Tengah ii bergurau aku perasan banyak kali Errick tunjuk middle finger dekat aku. Aku bengang betul. Rasa macam lagi 0.1 saat aku lempang muka dia. Adab tu penting jugak. Dia lelaki and aku perempuan. At least tunjuk adab. Sikit ii tunjuk middle finger.

And sekarang aku tak rasa menyesal pun kalau berjauhan dengan Errick. Adab takde langsung. At the same time aku rasa

Minat aku pada dia dah hilang...

Esoknyaa
M

umy dengan ayah tiba ii nak sarapan kat café sekali. Alang ii dah hantar aku so sarapan lah sini sekali. Teringin nak makan roti bakar katanya.

"So mumy ng ayah nak order ape?"

"Coffee dengan roti bakar kaya butter ni la"

"

Oraitt boss! Jap eh nak pi bayar"

Aku bawak kertas order pergi cashier and aku perasan mr Xian dari tadi tengok aku layan family aku.

"Parents ke?"

"Haah"

"Siapa belanja ni? You ke parents punya duit?"

"Parents la. Saya takde duit lagi. Hehehe"

"Apalah you ni. Belanja la parents skali skala."

Eh mamat ni. Gigit kang baru tau. Aku plan k belanja mumy ng ayah bila aku dah dapat gaji pertama aku nanti. Buat masa ni takbole la. Poket kering huhuhu.

"Bagi resit ni and pulangkan rm10 ni. Tkyh bayar roti bakar. I belanja"

Aku ternganga. Dah kenapa tiba ii nak belanja?

"Namiul, buat roti bakar ni nice ii okay? Roti bakar ni untuk parents Yeen."

Elehh siap suruh buat nice ii lagi. Dah macam nak jumpa parents in law pulak mr Xian ni. Kalau ye pun apa salahnya ye dakk. Eh eh?

"Nah rm10. Manager Yeen cakap roti bakar dia belanja"

Ayah diam tengok aku. Terkejut jugak la tu. Segan pun ada. Taknak la makan free je.

Lepas 30 minit duduk kat café, mumy ng ayah buat keputusan untuk balik. Mr Xian awal ii dah diri depan hot bar tunggu bila ayah balik. Ayah pun sempat jumpa mr Xian nak salam and ucap thanks sebab belanja roti bakar.

 • LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓Where stories live. Discover now