Disebabkan semalam kes aku melayan flirty dia, harini dia tak habis ii ajak balik rumah. Haihh gatal betul!
Tengah sibuk aku kerja aku teringat pulak pesan ayah aku.
"Minggu depan seminggu ayah kena pegi JB. Bincang dengan manager pasal transport bole?"
Haihh tiba ii seram pulak nak cakap dengan mr Xian. Even dia gatal ii dengan aku pun dia tetap manager and aku tetap pekerja. Aku kena hormat dia.
Aku pegi amik beg aku sebab nak amik chewing gum. And masa yang sama jugak aku rasa mcm diperhati kan. Bila aku pusing pandang cashier memang ade orang perhati.
Mr Xian.
Yes, si ulat bulu tu.Awal ii dah senyum flirty kat aku.
"Mau ikut balik harini? Jom ikut I balik"
Haihh la mr manager seko ni. Tak habis ii.
"Umm mr Xian, busy tak?"
"Tak. Kenapa?"
"Nak cakap sikit bole?"
"Cakap? Cakap jela. Saya duk sini"
"Taknak. Bnyk benda nk cakap ni. Sini la"
Heh tak penah ii orang arah manager sendiri ikut cakap dia.
Laju mr Xian bangun dari tempat duduk cashier and datang dekat dengan aku.
"Nak cakap ape? Mau bagi duit ke?"
"Ishh mana ada! Duduk la dulu kot ye pun"
Terus mr Xian duduk sebelah aku. Rapat pulak tu. Adehh kalau boss tiba ii datang nampak kitorang mcm ni haihh matilahh nakk
"Takkan nak duduk macam ni?"
"Haa okay you duduk depan saya"
Aku pun ikut jela cakap dia. Baru ada gaya bincang masalah antara manager ng pekerja. Kalau duduk sebelah ii mcm tadi dah mcm couple dah.
"Cakap la you nak apa"
"Macam ni..start minggu depan ayah saya nak pergi JB seminggu. So saya nak mintak tolong susun jadual saya sama dengan orang yang bole hantar saya balik, kak Aisa. Bolee?"
Mata aku dah terkebil kebil. Kak Aisa je yang bole tolong aku untuk hantarkan balik umah. Mr Xian ni macam lah nak hantar aku. Aku pun malas nak berharap yang dia bole hantar aku balik mcm aritu.
"Jap i tengok jadual dulu"
Dia terus belek ii jadual. Susah jugak nak susun. Sebab dia cakap minggu depan kak Aisa nak shift pagi je seminggu sebab ada urusan lpas balik kerja. Mr Xian pun kena masuk shift pagi sebab café bakal kena audit. Takkan lah pepagi dah masuk ramai ii? Petang nnti siapa nak masuk sampai closing kedai? Haihh serabut!
"Takpe i cuba susun shift you sama dengan Aisa dulu"
"Okayy thank you mr Xian"
YOU ARE READING
• LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓
Roman d'amour"So...bila saya bole start kerja sini?" - Yeen "Saya nak awak mula esok. kita jumpa nanti." - Mr. Xian "sayang..tak tahu tanya tau. jangan diam je" - Mr. Xian susah untuk Yeen jatuh hati dengan lelaki sebab dah pernah dikecewakan. Tapi hadirnya si...