Hari isnin.
Hari yang aku paling berdebar sebab aku balik dengan Mr Manager. Kitorang dtg kedai je tak bertegur sebab tarik muka.
Tengah sibuk ii aku kerja tiba ii akak Fynaz tarik aku
"Tadi mr Xian panggil akak. Dia tanya 'yeen balik naik ape? Ada transport tak?"
"Takde la. Kan Yeen dah cakap yeen takde
transport minggu ni?""Akak dah cakap dah dengan mr Xian takde spe amik. Mr Xian cakap nnti dia hantar balik malam ni"
Ah sudahh
Aku dah agak dah!
Dia mesti hantar aku balik malam ni. Sebab memang takde sapa lagi dah yang bole hantar aku balikMuka aku dah cuak.
Alahh nak takut ape nyaa. Hantar balik je
Hantar balik umah sape tu? HewhewwPetang tu tiba ii je mr Xian bergurau dengan aku. Macam biasa lah, perangai ulat bulu dia yg gatal tu tak tinggal. Ada je nk sakat aku sampai aku merah muka. Dia yang menggatal aku yang malu. Ish ish ish
And tepat pukul 6 petang kak Fynaz nak balik. Aku dah merayu rayu jngn balik sebab nanti tinggal aku,Fiqul dengan Mr Xian je. Huwaa
"Akak..jangan la balik tinggalkan Yeen~~"
"Tak bole sayang. Family akak dah kat luar tunggu akak. Xian, you jaga Yeen leklok tau"
"I memang jaga dia baikbaik ma. Jangan risau"
Aku rolled eyes je.
Tapi dalam hati suka hewhewLepas kak Fynaz balik aku sorang jelah yang disakat dengan mr Xian.
Yes, si ulat bulu tu gedik sangat ng aku.
Makin malam makin gedik dia jadi.
Gedik ii pun comel hihiksPukul 9 malam tengah sibuk aku kerja aku dengar mr Xian cakap dengan Fiqul.
"Fiqul, you take care of the shop for a while, i need to go out and i'll be right back 10:30 for closing cashier. Understand?"
"Okay boss"
Aku pandang dia. Dia pulak pandang aku siap senyum gatal.
"Okay sayang? Abang keluar kejap. Nanti abang balik ye?"
Sayang-abang pulak dahhh
Aku pun angguk jelaa malas nak layan flirty dia. Nanti tak siap kerja aku.
Aku perhati je dia sampai la kelibat dia dengan kereta dia hilang dari pandangan aku.Nasib baik customer dah tak banyak. Cepat la jugak aku closing kedai ni sebelum si ulat bulu tu balik semula.
Time skip [ 10:30 ]
Aku duduk dekat salah satu table customer. Penat betul closing kedai ni. Dari kemas pinggan kotor sampai la lap sudu ii customer lepas cuci.
And sekarang ni baru la kaki aku rasa nikmat rehat lepas seharian bergerak kesana sini buat kerja.Ulat bulu tu?
Ada je depan cashier tengah kira sale and buat closing sebelum kitorang semua balik.
Aku keluar kan phone and belek ii instagram sementara tunggu masa nak balik. Aku angkat kepala la jugak perhati mr Xian.And thats it.
Dia tengah tenung aku yg sibuk belek ii phone.
Apa yang dia tenung pun aku tak tau la.
Kerja ii semua aku dh siapkan. Apa yang dia nak kata lagi?
Bila dia dah kantoi tenung aku, cepat ii dia cover angkat ii kening kat aku. Taktik flirty dia dengan aku macam biasa. -_-
YOU ARE READING
• LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓
Romance"So...bila saya bole start kerja sini?" - Yeen "Saya nak awak mula esok. kita jumpa nanti." - Mr. Xian "sayang..tak tahu tanya tau. jangan diam je" - Mr. Xian susah untuk Yeen jatuh hati dengan lelaki sebab dah pernah dikecewakan. Tapi hadirnya si...