Fun Memory- 11

16 0 0
                                    

Next Day

Bole tahan barai la jugak mata aku. Jangan tanya sebab apa.
satu je jawapan nya. Mr Xian.
Lol

Aku masuk pukul 12 tengahari and nampak dia and Fiqul. Nasib baik customer tak ramai sangat. Takdelah aku sakit kepala sangat layan customer dengan tak cukup tido ni.

Baru aku nk termenung tiba ii mr Xian datang kat aku nk borak ii. Bosan lew tu takde orang lain nak kacau.

Mr Xian
"Lapar la. Nak makan apa eh?"

Aku perhati je mamat ni. Lapar je kerja dia. Tiba ii dia pandang aku and angkat ii kening. Trademark dia dengan aku lah macam biasa.
Sehari kalau tak buat dengan aku tak sah.
Dia terus panggil Onir, chef kat dapur.

Onir
"Yess boss?"

Mr Xian
" I lapar la. Mau makan apa? I dah muak dah asyik makan makanan sini tiap hari"

Dia belek ii menu yang ada. Aku tak muak pun? Lol maybe sebab aku still baru and still suka makan makanan kat sini. Berbeza dengan dia yang dah lama kerja sini.
Siapa je tak muak makan makanan kat kedai yang sama tiap ii hari.

Mr Xian
"Nak makan apa? Suggest sikit"

Dia tanya aku. Siapa yang nak makan ni? Lol
Aku angkat bahu tanda tak tahu. Jujur aku pun tak tahu nak makan apa. Semua makanan sedap ii.

Mr Xian
"Makan you bole? Yeen goreng? Sedap tuuu"
Mata aku membulat pandang dia. Yeen goreng? Meh aku goreng dia dulu.
Eh tak, aku nak kukus, grill, panggang dia. Muahahaha
Dia gelak kecil tengok reaksi aku.

Mr Xian
"Onir, you take Yeen go to kitchen, i want fried Yeen"

Banyak la fried Yeen dia. Ada yang tukar Fried Xian japlagi. Cehh berani ke tu Yeen??~~

Pekerja lain semua gelak je tengok mr Xian sakat aku. Diorg semua tahu aku dengan mr Xian suka sakat ii and kadang ii gaduh macam anjing dengan kucing.
Sampai Uffa kata aku dengan mr Xian macam boyfriend girlfriend sebab tak nampak gaduh mcm manager dengan pekerja.
Mr Xian dah lama tahu pasal Uffa cakap aku dengn dia mcm boyfriend girlfriend. Tapi dia takkesah pun. Lagi melayan ada lah. Sebab memasing pun tahu itu cuma gurauan.

Lepas aku melayan dia dengan Onir nak makan apa, aku terus pergi cashier untuk key in order customer. Lepastu aku cuba menyorok tepi cashier acah ii ikat kasut tapi aku still perhati mr Xian yang tengah berborak ng Fiqul.
Tak sampai 30 saat aku menyorok aku dengar mr Xian cakap pada Fiqul

Mr Xian
"Yeen mana eh? Yeen? Yeen?~~"

Tengok tu. Tk sampai 30 saat aku hilang dia dah cari. Bosan betul tu. Kehkeh
Cepat ii aku bangun semula lepastu pandang dia macam tak tahu pape.

Mr Xian
"You pegi mana?"

Yeen
"Saya kat sini je? Ikat tali kasut"

Dia diam je. Elehh rindu ke? Hewhew
Perasan nya aku!
Tak lama lepastu mula ramai customer datang. Biasanya lunch time macam ni memang ramai customer datang. Café ni pun memang dekat dengan kawasan ii kilang perindustrian so ramai staff pejabat datang makan kat sini. Kadang ii ada yang reserved table sebab nak buat lunchtime with boss and staff.

Sampai ada satu customer datang nak order and bayar

Yeen
"Im sorry miss, miss duduk table mana ye?"

Customer
"Ouh tepi situ"

Table 33.
Tapi lepas aku nampak mr Xian lalu entah apa yang aku fikir sampai aku key in table lain.

 • LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓Where stories live. Discover now