Tercungap - cungap aku bila masuk café semula. Nasib baik takde customer. Kak Aisa sendiri pelik tengok aku. Macam kena kejar hantu.
Flashback
Mr Xian
"Takbole camni."Dia bercakap sorang diri sebaik je awek dia pergi dari situ. Nampak kusut jugak keadaan dia. And aku tak faham kenapa dia mention aku dengan kak Fynaz dalam masalah dia?
Ke diorang gaduh sebab nampak aku dengan mr Xian lain macam kat café selama ni?!
Matilahhh aku. Awek dia mesti datang sebab nak jumpa aku !
HuwaaaaaBila awek dia nak balik cepat ii aku menyorok dekat belakang pintu tandas. Nasib baik dia tak perasan. Fuhh!!
Bila aku nampak mr Xian pusing cepat ii aku lari balik café. Bole kantoi kalau aku terus lama kat sini!
Terus aku lupa nak basuh baju ni.End of Flashback
Kak Aisa
"Woi woi. Engko dah kenapa? Macam kena kejar anjing je?"Yeen
"Takdelah. Sje berlari. Exercise sikit hehehe"Kak Aisa
"Banyak la kau punya exercise. Haa pegi la rehat. Dari tadi kau tak rehat kan"Haah la. Baru terasa perut aku lapar. Aku masuk bahagian cashier and order staff meal.
Nasi lemak Fried Chicken
Chocolate ice
Perfect!Aku sambung buat kerja sementara tunggu makanan aku siap. Dalam kepala aku still ligat fikir pasal masalah mr Xian dengan awek dia.
Hati aku tak tenteram selagi aku taktahu masalah antara dia dengan awek dia tu.5 minit lepastu aku baru selesai hantar air pada customer kak Aisa cakap staff meal aku dah ready. Cantik lah! Bole rehat !!!!
Aku tanggal apron and punchcard rehat. Terus aku duduk tempat biasa, sebelah tempat kerja mr Xian. Aku tengok jugak bahagian kerja dia. Teringat pulak dia. Dari tadi aku tak nampak kelibat dia. Stress ke apa sampai tak balik dari tandas?
Ah lantak lah! Perut pun dah lapar better aku makan dulu.Taklama lpastu, aku tengah sibuk layan Instagram sambil makan, aku rasa ada mata memerhati aku. Bila aku angkat kepala aku nampak dia, mr Xian.
Perhati aku makan and datang dekat aku. Cuak pulak tiba ii bila dia tengok aku macam tu. Macam nak telan aku je. Gulp!Dia datang dekat dengan aku lepastu duduk sebelah aku, bukak laptop and sambung kerja dia. Moody betul. Aku syak masalah dia tadi serious lah. Barai terus mood dia. Aku ingatkan jumpa awek happy la terus. Rupanya tak. Haihhh kesian ii
Better aku jelah jadi awek dia. Eh eh?Aku sambung jelaa belek ii Instagram. Sampai kak Aisa tiba ii panggil aku
Kak Aisa
"Yeen, kau balik nk tumpang akak?"Yeen
"Bole ke?"Kak Aisa
"Kalau kau nak bole je."Yeen
"Haa bole lahh. Thank youu"Aku dengan kak Aisa memang rapat sampai dia bagi aku tumpang. Lagipun jalan rumah aku dengan rumah dia sehala. Senang lah dia bagi aku tumpang.
Sebabtu kalau aku takde transport aku mintak mr Xian buatkan jadual aku dengan kak Aisa sama shift.
YOU ARE READING
• LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓
Roman d'amour"So...bila saya bole start kerja sini?" - Yeen "Saya nak awak mula esok. kita jumpa nanti." - Mr. Xian "sayang..tak tahu tanya tau. jangan diam je" - Mr. Xian susah untuk Yeen jatuh hati dengan lelaki sebab dah pernah dikecewakan. Tapi hadirnya si...