Encik Flirty -4

17 0 0
                                    

Harini hari ke-3 aku kerja and macam ii dah berlaku selepas kes customer complain tu. And aku tak berani nak bersemuka dengan mr.Xian.

Kejadian lpas customer complain tu affect pada jualan kedai. Bukan tu je, Akak Aisa cakap mr.Xian teruk kena soal kenapa ramai customer complain and jualan merosot dengan director atasan. Yelah pape hal manager kena dulu baru budak bawahan dia. Aku pulak jatuh kesian pada mr.Xian

Sehari selepas kejadian teruk tu sepatutnya hari cuti mr.Xian. tapi aku pelik dia datang jugak kat kedai. Bila ditanya kak Aisa rupanya dia nak bagi gaji. Tapi apahal muka mamat ni ketat semacam?biasa nya riang semacam. Ehh caring pulak aku ni ng dia. Hmmmm

"Yeen, jom rehat sama ii?"

Terkejut aku bila ada suara orang tegur aku. Errick rupanya. Errick ni salah sorang rakan sekerja aku yang sebaya dengan aku. Dia memang friendly bila aku mula kerja kat sini. Tapi friendly nya somehow buat aku rasa yang kitorang bukan 'kawan'.

"Oh okay. Kak Aisa bagi ke?"

"Cuba tanya kak Fynaz. Maybe dia bagi?"

"Okay"

Kitorang pun pergi tanya. And suprisingly, kak Fynaz bagi. But only this time kak Aisa cakap. Kitorang pun laju lah pilih makanan untuk dimakan. Lapaq woii

Tengah aku dengan Errick sibuk makan aku sempat melilau pandang Mr Xian. Risau dia tiba ii marah jugak. Mood dia swing lepas kne marah dengan directors café.

And sangkaan aku tepat. Dia pandang aku dengan muka ketat dia. Ah sudah. Mesti ade complain aku dengan Errick lepasni. Mulut dia pun ade cakap something dengan kak Aisa. Haihh dia ni buat aku nervous lah. Dahlah baru beberapa hari kerja dah buat hal. Matilah akuuuu!

Lepas makan aku cepat ii punchcard and terus buat kerja. Aku taknak dah tengok muka mr Xian. Mesti serammm! Muka pun serius semacam.

Malam kemudian

Petang tadi elok mr Xian balik.Walaupun kelibat dia dah takde aku tetap rasakan something yang tak kena dengan dia. Nak taknk aku kne tanya kak Aisa.

"Kak Aisa, Mr Xian okay?"

"Mood dia swing sikit harini. Yelah kne marah ng boss en. Tapi nanti okay la tu. Kenapa?"

"Takde lah tanya je. Dia ada cakap apa apa pasal yeen? Seram la. Tengah rehat tadi pun dia perhati lain macam."

"Pasal tu kejap lagi akak bagitau. Akak nak
makan jap. lapar"

Aku dah agak dah! Mesti dia ada cakap something pasal aku! Haihh ape lagi lah masalah yang aku dah buat ni!!

Tepat pukul 10:30 kitorang kemas ii kedai and bersihkan bahagian pinggan kotor. Selesai je tu semua akak Aisa mintk aku teman dia pegi tandas kejap so aku pun ikut ajelah.

"Okay akak bagitau ape mr Xian cakap. Dia bagitau akak untuk nasihat kan Yeen supaya jaga batas dengan Errick. Sebab korang still muda and baru belasan tahun. Kitorang risau apa ii hal jadi family korang salahkan kitorang ni. Tu jela Mr.Xian cakap"

Okay at this point aku rasa bersalah and malu sangat. Sepatutnya aku tolak lunch ng Errick tadi. Time kerja macam dating. Errick pun possesive sangat gaya dia dengan aku. Manalah Mr Xian tak ckp yang kitorang macam couple. Haihh

Balik je rumah aku dapat chat dari Errick. Haihh tiap ii malam nak chat. Tak balas kang esok acah merajuk. Menyampah nyaa! Dahlah penat baru balik rumah. Baju kerja pun tak basuh lagi. Mumy ng ayah pulak pergi KL ada urusan kerja. Urghhh time ii ni pulak aku teringat pesanan mr Xian.

Esoknya

Aku betul ii berhenti depan café. Lemah lutut bila nampak mr Xian tengah berdiri depan café membelakangkan aku. Tangkap gambar signboard café. Haihh nak tegur ke taknk? Tak tegur kang kata biadap. Tegur kang mana tau dia maki aku balik sebab kes semalam. Ishhh sakit otak aku lah!

Ahh masuk jelah. Malas nak pikir panjang aku terus keluar kan phone and buat ii tengah chat someone sambil lalu depan dia. Padahal aku tknk tengok muka dia. Harini aku buat azam taknak tegur and taknak tengok muka mr Xian. Dia tegur baru aku tengok muka dia. Itu pun kalau penting lah

Aku terus masuk dalam and punchcard. Aku letak beg and terus buat kerja. Bole tahan banyak order yang aku kena hantar. And then kutip pinggan kotor. Walaupun kaki aku melecet lagi tapi aku tetap buat kerja biar takde hadap mr Xian. Lebih kurang 15 minit aku settle buat semua kerja and aku berdiri depan hot bar tunggu order baru.

Satu perkara yang pelik nya aku nampak mood mr Xian elok je. Siap bergelak gelak ng staff kat hot bar. Aikkk? Semalam kemain swing mood dia?

"Yeen~ yeen~ yeen~"

Ah sudahh. Dia panggil aku pulak dah!Salah makan ubat ke mamat ni? Hmmmm
Aku pandang dia and senyum pelik. Dia dah smirk kat aku.Sah dia ni salah makan ubat!

Tapi entah kenapa senang hati aku tengok dia happy. Ehh kenapa dengan aku ni? Time ni pulak aku teringat Errick. Ye aku mengaku yang aku ade simpan sikit perasaan kat Errick.

Sebab perangai dia macam caring dengan aku. But at the same time aku rasa sesuatu dengan mr Xian and aku taktau apa diaa.

Sementara mood dia baik ni aku layan kan ajelah. Lagipun aku dah chat Errick untuk jauhkan diri semasa kerja so takdelah nampak main ii and nampak macam nak couple je.

Petang tu café lengkap dengan semua pekerja. And tiba tiba mr Xian tnya aku soalan ii yang aku tak expect.

"You dah ada boyfriend?"

Aku geleng kepala. Memang betul aku tak ada boyfriend dari sebelum SPM. Aku dah pernah kecewa dengan lelaki yang jadi boyfriend aku selama 2 tahun. And one day kami buat keputusan untuk putus sebab dah takde persefahaman. But kami putus cara baik. Dia pun cakap dia nk tunggu aku terima dia balik but dia ended up dengan perempuan lain.

Aku kecewa tapi aku tak salahkan dia jugak. Since dia bukan boyfriend aku lagi. Tapi entah kenapa dengan Mr Xian buat aku rasa nak sejujur jujurnya. Walaupun hati aku lebih kepada Errick tapi dengan mr Xian aku rasa lain.

Petang tu café langsung tak busy so aku duduk sekejap tngok melecet pada kaki aku. Tengah sibuk aku tngok kaki aku tiba ii ada tangan pegang kaki aku siap bawak kotak first aid kit lagi. Terkejut aku!

"Sakit lagi?"
Mr Xian tanya. Aku angguk. Dia terus bukak kotak first aid kit and sapu cream pada kaki aku. Lepastu dia letak plaster .

"Dah siap. Sorry pasal haritu. Saya tak de niat nak cakap awak ponteng kerja. Aisa dah explain ape awak buat"

And that time..hati aku rasa sesuatu..

Something unique. And i dont know what is it.
-------------------------------------------------------------------------

 • LOVE, MR. MANAGER • || COMPLETE ✓Where stories live. Discover now