AKU melabuhkan lelahku diatas sofa empuk. Pistol aku yang tersaruk kemas di poket belakang aku letakkan di sisiku.sekali aku raup muka ku.
"meowww! "pandangan ku terbukak. Senyumanku makin meleret apabila sekujur tubuh haiwan mengesel dikaki ku. Terua aku mengangkatnya meletakkan di atasku.
"i miss you ryald"ujarku ya, kucing yang selalu meneman ku dan jugak wasiat yang ditinggal oleh abang ku.Keluarga aku semua dari golongan yang berada syarikat yang berdiri megah dipelusuk dunia tu salah satunya peninggalan arwah papaku malah abang kembar ku tidak tinggalkan apa kecuali stock senjatanya dan sebuah syarikat yang terkemuka.so,aku sekarang uruskan 2 buah syarikat!letih memang letih tapi apa aku kesah?semua nie tak kan jadi kalau DK....aku mengenggam penumbuk!
"meowww"ryald seakan akan tahu aku tengah mengumpul geram.aku tersedar.
"ohh! Ryald i readly sorry i forgot to buy your food!! "hehe tulah sebok berangan sampai aku lupa nak beli makanan dekat baby comelku ni. Ryald seakan faham apa yang aku cakap lalu dia melompat turun bawah dan membaringkan badannya diatas lantai. Tau lah aku dia tengah merajuk.
"ok! Mama pergi beli sekarang tau?bby duduk elok dekat sini,right?bye"letih tapi apa daya aku lebih sayangkan ryald dari nyawa ku sendiri.aku tersenyum melihat ryald memandang aku pergi.nasib kucing!
Kedai serbaneka yang selalu menjadi pengunjung ramai aku masuk.seawal pukul 2.00 pagi macam pukul 8.00 weyhh.
Aku membetulkan hoodieku yang tersaruk elok dibadanku.aku melurut rambutku bolonde ke sisi lalu kepala hoodie aku memakai diatas kepala ku sambil tangan menyeluk kedua belah poket.
Aku mencari rak makanan kucing yang dikatakan oleh penjual tadi.senyuman ku mula melirik bila kedua anak mata blueblack aku melihat sebelah rak yang dipenuhi makanan kucing.Fuck!ryald nak yang mana?aku sendiri lupa!
"which one? ryald nak yang mana"gumamku seorang!
"yang warna unggu tu sedap!"suara garau seseorang menghentikan langkah ku yang nak pilih maknan kucing. Lalu aku mengalih pandangan kearahnya.sedikit terkejut tapi tak gentar malah senyuman sinis bermain di bibir mungil ku.
"helen erdon criss, how are you? "tanya alex. Ya dihadapan ialah alex. You know right?
"sure Alex que raveltto " Balas ku sambil meneliti tubuhnya yang bersandar di rak makanan kucing sambil menyeluk kedua belah tangannya di dalam kocek jeans.dia merenung tajam segenap wajahku sebelum aku melangkah bayar ke kaunter.
"kau datang nak jumpa angel ke?"gumamku perlahan.
"apa yang cik cakap?"ujar seseorang lelaki dihadapanku sambil menghulurkan makanan kucing tersebut.
"ehh tak tak,thanks"ujar ku kelam kabut sambil menghulurkan wang lalu beredar.malu weyhh!!!tu la cakap lagi sensorang.
Aku merasa ada sesorang yang mengikut ku.senyuman sinis mula terukir lalu aku mengalih kebelakang.
Kosong
Jalan lorong gelap sudah menjadi kebiasaanku lalu. Kalau perempuan lain dh kecut perut tapi aku tak.aku ingin melangkah namun terhenti sambil memandang sekujur tubuh berdiri dihadapanku.
"look so scar" Ujar alex sambil memandang tajam kearahku.Aku hanya mengeluh,kalau ikutkan aku nak ja aku bunuh dia terus after that family dia tapi tula aku nie jenis suka seksa. So lambat la jugak.
"what do you want for me? " tanya ku malas.Mata blues alex merenung tajam kearahku.
"i told you right if i saw you i dont change of mind to killed you"balas alex sambil mengacukan sepucuk pistol kearah helen.helen hanya tersenyum sinis.well pikir aku takut
YOU ARE READING
Trouble Assassin
Random[...slow updating...] if you want read this story makesure you read the first story is HEART KILLER. "Did you remember me?say yes!!!"HELEN ERDON CHRISS Masih ingat tentang Helen pembantu karl.opss!!!no!!!! Ex assistant okeyyy!!!sejak kematian kemba...