PART 7

153 11 2
                                    

   "Sayang...susu arysel mana? "jerit karl sambil cuba menenangkan arysel yang sedang nangis.

     "ada kat atas almari laaa..."

     "tak dek pun sayang"balas karl sambil tangann meraba mencari botol susu arysel.

Evrya yang tengah basuh baju menyumpah seranah lalu berjalan menuju kearah suaminya dan anaknya.

    "ishh nie! Lain kali cari guna mata!"marah evrya sambil menyuakan botol susu kepada karl yang tersenyum kacak.

Ccummm!!! Satu ciuman hinggap didahi.

   "gatal!"balas evrya lalu mengatur langkah kedalam bilik air.gatal ii senyuma jugak.

    "nah sayang mehh papa suapkann.."

  " Aaaaaa ngangga mulutt"acah karl sambil buat kapal terbang.

    Arysel hanya tergelakk!sambil tangan gawang ii nak capai botol itu.

Bangggg!!!!

    "woii,tak mangkitt tidurr lagi ke?"terjah alex dengan babinyaaa menyambar botol susu yang dipengang oleh karl lalu menyuapkan kedalam mulut kecil arysel. Pandangn maut oleh abangnya tidak dihiraukan.

   "fuck!kalau aku tengah beromen dengan bini aq cemna? Suka hati kau je terjah!"

    "aku dapat anak buah sorang lagi!ahahaha"babi alex.

Evrya yang tengah basuh baju di dalam bilik air dah tersenyumm malu.bodoh punya benqap!

     "abang..sayangg sidaii baju kejap stgi tolongg mandikan arysel keyhh"balas evrya.karl hanya mengangguk.

     "ko nak apa?"tanya karl.

     "nothing,"

     "you so different sincee we know about helen"soal karl bukan senang nak duduk bincang elok ii selalunyaa ada ja nk barai.

       "mamun aehh kau nie?"balas alex. Baru ja cakap,kan babi dy datang balik!

       "hy baby gurl comee kita main nakk?"acah alex sambil mendukung arysel yang tersengih.

      "proposer kita dh siap? "tanya helen sambil berjalan dengan pantas bersama anak buahnya.

      "done mrs,"

     "barang? "

      "will done,"

     "good makesure semua siap.esok kita dh nak berangkat!"jawab helen berjalan menuju ke lift sambil meninggal anak buahnya yang terpaksa menggunakan lift khas perkeja.

   Pintu pejabatnya dibukak seluas luas alam.kerusi yang disaluti diamond crystal didudukinya,luas pejabat kalah ruang tamu .decorat crystial rose di hiasi ruang pejabatnya.

    Aku mengeluh sambil meraup hairbrown aku ke belakang.

    "hey sis, what up? "sorang bala muncul sambil dengan lagaknya melabuhkan punggunya di atas MEJA aku.

      "fuck!ketuk la pintu dulu siall!!"

      "heheeh"mikael

      "are u sure want to go jakarta?" tanya kael sambil merenung kedalam anak mataku ingin dapatkan kepastian,

      "yes why not? "

      "tak kau betul ke nak pergi sana?kenapa tak suruh ayden je?"

Aku mengeluh perlahan..

      "kenapa pulak?dah namapun projek aku memang ayden sibuk uruskan company dya"

     "melvien ?"

     "melvien kan balik korea sebab nak uruskan syarikat yang papa dya baru bagi.that why la aku kena turun.nak harapkan kau?huh!lingkup bisnes aq!"

   Mikael hanya mencebik!

     "aku nak mintak tolongkau boleh?"tanya ku kepada kael yang sudah berubah cuak!

    "cehhh!tak payah nak cuak sangat!aku tau la aku jarang mintak tolong kau"bidas helen sambil menjeling.kael hanya tergelak.

     "apadia?"

     "macam aku cakap musuh kita ramai so tak nafikan lah yang diorang dah tahu pasal projek yang dekat jakarta tu....-"

     "jadi?"potong kael,aku mngertap bibir.

     "tolong tengok kan ryald untuk aku?sebab aku tak tahu aku boleh jumpa ryald atau tak"

     "noooo!!!sereslyy you want me take care of it?are u seresly Helen?"tanya kael yang dah buat muka lelebih!kucing je pun ala.. Bukan kambing!

    "please..."

    "shit! He so bad boy!"

    "Noooo...you not know anythingg bout he? He verry good boy,please do it for me?"rayuku lagi sambil merapatkan kedua belah tangan.seresss aku geliiisiakkk!

    "but..."

    "yess, thnkiuuu kael i know you can doit for me"ujarku dengan keterujaan sambil memeluknya.

Sesaaat...

Duasaat.....

    Pelukan dilerai, astagfirullahhhhh...

      "sorry..."ujarku perlahan sambil melabuh semula di atas kerusi.

    "hahah its okay,jarang nampak kau senyum"balas kael.

   Aku mencebik,apa selamanie aku dingin sangat kah?

*******************

           "Kau nak pergi sana dalam berapa hari? "tanya ayden sambil melihat aku mengemas pakaian sambil berdiri di tepi almari solek.

       "maybe for 2 weeks"balasku lincah bergerak kesana kemari,ayden,kael,xavier dan melvien hanya memerhati tingkah laku aq.

      "aku nak mintak maaf sebab kali nie kitorang tak boleh nak temankan kau pergi sana!"balas melvien yang dari tadi diam.

     "tula, nanti kalau ryald nangis cemne? "sampuk kael sambil membuat muka sedih!

Aku, ayden,xavier dan melvien hanya mengeluh!apasal bodoh dya boleh tahap nie?
     

     "tak!apsal korang kat sini?masuk rumah orang sesuka hati?terjah bilik orang?korang tak kerje ke?"soalku sambil anak mata tajam memerhati mereka.

    "tak!"jawab mereka serentak!

     "kitaorang tunggu kat luar"balas ayden sambil melangkah keluar diikuti oleh kael,dan melvien.

    "kau tercengat kat sini buad pa?"soalku sambil melawan renung sepasang anak mata red itu.sekali tgokk macam hantu dsh la berkelubung dengan hoodie hitam,dari atas sampai bawah semua hitam. Nasib muka ja putih.ahahah....

    "le ésta qeudo la genta,almigo no hancãs"ujar xavier sambil melangkah kearah ku lalu menyeluk tangan kedalam poket hoodie blacknya.

     "tére ãlqua âlmigo"balasku lalu mengangkat beg bagasi hendak turun ke bawah!

      "dont worry bout that!i will take care of my self,just care about ryald enough for me!"balas ku lalu mengatur pergi!

  

   Xavier hanya memandang sehingga pandangan aku hilang.lalu jarinya menyeluk ke dalam poket jeans,iphone 8plus di capainya.number di dail...

     "Watched her!"






        Sorry for being lated updated and a lit a bit by chap.




❤TBC ❤
 

Trouble AssassinWhere stories live. Discover now