"Korang tak cakap pun nak datang sini?"ujar ku sambil melabuhkan punggung di bangku resort itu.angin sepoi meniup anak rambut ku dibiarkan sekali sekala anak mata menatap tampaian lembut pantai yang menyenangkan.
"tak semua perlu bagi tahu hellen,"balas ayden mendatar.melabuhkan punggunya dihadapan ku diikuti oleh 3 jejaka tersebut.
"korang still tak percaya yang aku boleh handle projek nie?"duga ku sambil tersenyum sinis.kaca mata hitam diturunkan sedikit di puncak hidung mancungku,dikenakan baju kemeja kuning cair seluar jeans levins cukup membuatkan mata kaum adam terhenti.
"are you sure you come here just handle project or...-"ayat melvien saja digantungkan.aku hanya menjelingnya.
"kalau korang datang sini hbistu ryald duduk dekat sapa?"pertanyaan melvien digantung sepi.aku sengaja menukar topik tapi betulkan!kucing kesayangan aku dekat sapa kalau dah lima ekor beruk terdampai disini.
"kitaorang hantar ke pusat asuhan haiwan! "sampuk xavier dengan selamba.habis tercetus ketawa mereka.aku dah terlopong luas.
"tak lawak babi!"
"Ada ja kau jangan risaulah baby kau selamat punya"yakin melvien sambil menyedut hasap rokok lalu dihembuskan terbang ke udara....
"kau tahu tak yang syarikat kita ada syer dengan si ravelto tu?"soal ayden manakala xavier,mikael dan melvien hanya mengangguk.
"tahu"jawabku spontan mengejutkan mereka. Aku hanya tergelak kecil sambil menyumbatkan earphone kedalam telinga lalu bangkit menghayun kedua kaki ke persisiran pantai.
"jeongmal?"soal melvien ingin mendapat kepastian. Langkah ku dihentikan lalu memusing menghadap mereka.angin sepoi sepoi menampar lembut di bayu mendamaikan aku.andainya boleh tarik selimut ka bantai ka mesti best ann. HAHAHAAHAH.
"yela aku tau kalau tak tak kanlah aku nak datang sini semata mata nak handle kan projek nie better aku serahkan dekat korang ann! "ujarku panjang lebar tanpa menunggu masa aku beredar meninggalkn mereka.angin pantai yang kuat hampir melayang tubuh kecil ku namun aku kuatkan untuk berjalan seperti orang lain.
"aku tak paham dengan perempuan nie kata benci tapi still nak jumpa apa rancangan dia sebenarnya nie?"akhirnya terluah jugak ayden sambil memandang susuk tubuh hellen hilang dipandangan mereka termasuk dengan yang lain.
______________________
Jet persendirian milik alex selamat mendarat di kawasan rooftop kosong itu. Bunyi enjin privated jet itu langsung tidak menganggunya. Dah biasa ann dengan bunyi bising setakat enjin jet apalah sangat. Jet pakai enjin ke ntah biarkan..
Baju shirt putih berserta jaket kulit hitam di padankan dengan seluar jeans menambahkan kemachoan si para lelaki.alex melangkah keluar dari perut jet itu berapa iringin orang kanannya.kaca mata hitam ditanggalkan lalu diselit di leher baju.kedua belah tanganya diselukkan ke dalam kocek seluar.
"ar you done check up my resort?"soal alex kepada salah seorang orang kanannya menarik beg bagasinya.entah benda apa lah yang disubatnya si alex nie berat semacam je..
"yes sir!"balas lelaki itu tak berani nak bertentang sepasang milik jejaka blues eyes itu.
dalam diam senyumannya terukir diwajah kacaknya.we meet again naughtygirl.
selepas selesai mesyuarat petang tadi aku mengambil langkah untuk melawat tapak bangunan manakala jejaka jejaka yang tampan lagikam bodoh tu tengah sibuk bincang dengan pengurus tapak yess orang kanan ravelto holding's.
Aku berjalan disetiap sengenap bangunan yang separuh siap itu.tengah leka menikmati ciptaan indah tuhan...
"i think you wear this short is so sexy that you want seducing me?"suara sumbang seseorang mengejutkan aku.Aku beralih ke empunya suara.senyuman sinis ku dihiasi cantik bersama lesung pipit aku yang comel lagikan pipi ku yang sedikit tembam.Ok puji diri sendiri..
"you think like that why not rnn?"balasku sambil jalan kearahnya.anak mata ku tak lekang menikam kedalam anak mata biru itu.wajah alex jelas sekali tenang setenang air dilautan.ceh...
Aku melangkah setapak lagi dihadapannya betul betul dihadapanya.kepalaku didongakkan sedikit tinggi aku hanya paras bahunya.dia masih berlagak tenang sambil kedua belah tangan dimasukkan kedalam kocek hoodie rare nya.
"that why i want you naughty girl"ujar alex disisi telinga aku.sambil tersenyum dihadapan aku entah tetiba rasa nak gelak...
"that why i want you too babyboy"entah macam mana ayat itu boleh keluar dari mulutku. Aku terpana sendiri,apa yang aku dh cakap tadi? Senyuman alex makin nakal lalu wajah pelik ku ditenung.
"bravoo!!!orang sibuk berbincang korang boleh lagi berasmara."soal melvien yang entah datang dari mana bersama mereka yang lain.
"asmara...ini tlah menyakitkan ku..."terdengarlah suara sumbang itu.siapa lagi kalau bukan si kael tu.
"you masih simpan sayang anjing anjing nie"tanya alex sambil merenung setiap persatu wajah mereka. Aku lagi hensem.
"anjing tu kau! Kitorang buaya"jawab selamba mikael.xavier,malvien dan ayden memandang kael dengan penuh tanda tanya.mana datangnya buaya kalau bukan si melvien nie sorang je.
"ehh betul apa kita buaya.anjing dengan buaya mana kuat?"soal kael agak kebodohan disitu.aku mengertap bibir.
"buaya dalam air anjing di darat so kalau lawan siapa yang lemas"ujar ayden.
"buaya!"sampuk xavier.kael hanya menggeleng.
"takk!anjing yang lemas sebab buaya tarik dia dalam air so dia lemas la anjing kan takut air!"terang mikael. Aku mengertap bibir tanda geram. Apa benda nie babi.
"buaya mana ada tangan macam mana nak tarik anjing"soal xavier.terlopong aku dibuatnya seyess aaa xavier.
"kalau takdak tangan macam mana nak maka-..."
"apa bende nie babi! Dah buaya tu aku sorang je!!"tempiak melvien yang dari tadi hanya diam. Apakah yang benggap sangat diorang nie haihh...
"hah see dia ada tangan"ujar kael sambil mengangkat tangan melvien. Melvien hanya meraup kepala.
"such like a stupid" gumam alex sendiri namun tak didengari oleh ku.
"but the way nahh my bad i have to go so bye"pamit alex tetiba mengejutkan kami semua.
"bye sayang nanti kita jumpa lagi ehh mwuahh"dengan selambanya alex flying kiss sambil melompat turun dari bangunan itu. Gila!
"seress aa weyh dia lompat dari sini?"soal kael dalam kekejutan budaya. Yela dia lompat macan tu ja tapi mayat tak jumpa.
Aku masih terdiam tak berkutik!kenapa aku rasa....
Hy guyss maaf i hilang dalam beberapa bulan so nahh chap fr you.btw thanks sgt yg mna still tunggu i upd but x upd ii hahahahah fakehope ke tu 😂😌btw i rasa i nk siapkan book nie la so kalau korang nk votee silakan kalau tknk takpe orang cakap x nak jgn dipksa ann ehh tiber 😂i akan cuba keep up to date but x janji laaa sebab skrang i delima exzemm. Go to go bye guysss...wish me luck exzem 😙❤
❤TBC ❤
YOU ARE READING
Trouble Assassin
Random[...slow updating...] if you want read this story makesure you read the first story is HEART KILLER. "Did you remember me?say yes!!!"HELEN ERDON CHRISS Masih ingat tentang Helen pembantu karl.opss!!!no!!!! Ex assistant okeyyy!!!sejak kematian kemba...