OKULA ALIŞMA

397 8 0
                                    

      Ezgi ortaokulu geride bırakmıştı,artık güzel ve alımlı bir genç kızdı.Ailesinin artık onu eskisi gibi çocuk görmesini istemiyordu çünkü o artık bi liseliydi.Herkes Ezgiye " Ezgi,iyice büyüdün genç kız oldun ama lise ortaokula benzemez çok yaramazlardır birde yaşın verdiği hareketlilik vardır sen sakın kötü arkadaşlıklar edinme bu dönem çok önemli yanlış kişiler seçme."diyerek Ezgi'yi uyarıyorlardı.Ezgi çok heyecanlıydı sanki ilkokula başlayacakmış gibi hissediyordu çünkü kimseyi tanımıyordu.Eski okulunda,arkadaşlarından ve öğretmenlerinden ayrıldığı için üzülmüştü doğal olarak.

  Okul günü gelmişti Ezgi ilk günler çok yabancılık çekmişti en arkanın bir önünde tek başına oturuyordu.Sınıfta bir kızın dikkatini çekmişti Ezgi'nin yanına gidip:

  "Neden burada böyle tek başına oturuyosun ? Hadi gel yanımıza"

   Dedi ve Ezgi'yi de aralarına aldılar.Sohbet,muhabbet derken Ezgi sınıfına alıştı kızları çok sevmişti ama içlerinden birine kanı kaynamıştı Miray'ı kendine daha yakın buluyordu ve daha çok onunla sohbet ediyordu aynı zaman da sıra arkadaşıydılar.
Ezgi hergün eve gittiğinde annesine olan bitenleri,arkadaşlarını,muhabbetleri anlatıyordu.

    Okullar açılalı bir ay olmuştu Ezgi tamamiyle alışmıştı hatta okulda çok çevre edinmişti, oysa ki     annesi Ezgi'ye çok fazla arkadaş edinmemesini,derslerini etkilememesini söylemişti.Ezgi arkadaşlarıyla çok samimiydi okullar açıldığından beri hiç derslerini çalışmıyordu ve annesine sürekli arkadaş ortamından bahsediyordu.Annesi birgün Ezgi'yi yanına çağırdı ve onu bu konuda uyardı:

"Kızım sen hiç ders çalışmıyorsun sürekli arkadaşlarınlasın derslerini ihmal etme."

"Anne,ihmal etmiyorum dersler çok kolay zaten sınavlarda başlamadı."

"Kızım,bak kendini çok kaptırma bana anlattığın arkadaşların İnşallah saygılı kötü alışkanlığı olmayan kızlardır."

"Merak etme anne."

    Diyerek geçiştirdi ama Ezgi'nin çoğu arkadaşı sigara içiyordu,annesi duysaydı çok kızar ve üzülürdü.Bu yüzden annesine söyleyemedi annesinden hiçbirşeyini saklamazdı herşeyi söylerdi ama arkadaşlarının sigara kullandıklarını söyleyemedi.Ezgi,derslerini çok önemseyen ve hergün muakak ders çalışıp kitap okuyan bir kızdı e haliylede annesinin dikkatini çekmişti.
  Ertesi gün annesi Ezgilerin okul çıkışına gidiyordu hem orada işi vardı hem de Ezgi'yi alacaktı.Annesi gittiğinde zaten Ezgi çıkmıştı,annesi Ezgi'yi görünce çok şaşırdı çünkü Ezgi 6-7 tane kız arkadaşlarıyla yürüyordu ve bu kızların elinde hep sigara vardı.Annesi birden duraksadı karşıdan Ezgi'nin gelmesini bekliyordu.


     

LİSE ÇAĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin