Witam, witam. Tutaj macie króciutki wywiadzik z MOD-MAJ.Wpadłam na nią w komentarzach w części ze wstępem. Już niedługo skontaktuje się z osobami, które zgłosiła. A tak przy okazji schemacik jest już gotowy w 90%, pomogła mi w tym __julie27__. I jak widzicie nauczyłam się oznaczać ludzi na komputerze! Wcześniej musiałam logować się na telefonie i tam edytować rozdział i oznaczać. Zapraszam!
(Ja, Panna Camembert, z przyszłości: Ach! Cóż to za ekstremalnie krótki wywiad? Tylko cztery pytania? Teraz przeprowadziłabym ten wywiad o wiele lepiej i aż się czerwienię z zażeniowania, jak patrzę na mój wkład... Co nie oznacza, że MOD-MAJ jakkolwiek się do tego przyczyniła, nie, to tylko i wyłącznie mój brak doświadczenia. Zapraszam na jej profil!)
PC: Co Ci się już znudziło? Jakie schematy, wątki, gatunki? Albo zabiegi?
MM: Jak dla mnie okropnie nudne jest sztuczne nakręcanie akcji i celowe urywanie jej aby na koniec napisać "haha jaki ze mnie Polsat". Znudziły mi się heteroseksualne romansidła między bad boyem a szarą myszkę, gdzie wszystko zmierza w wiadomym kierunku.
PC: Czego nie lubisz w książkach/opowiadaniach? Co szczególnie Cię drażni?
MM: Bardzo denerwuje mnie brak realizmu i jakiekolwiek odniesienia do świata rzeczywistego. Szczególnie typowe w książkach dla nastolatków i romansach. Postacie nie muszą się uczyć, chodzić do szkoły, jeść? Często wydarzenia takie jak porwanie zostają niezauważone. Szczególnie irytujący jest dla mnie wątek porwań i gwałtu traktowany jak rzecz zupełnie normalna, a nawet dobra.
PC: To co w takim razie lubisz w książkach? Co sprawia, że nie możesz przestać czytać?
MM: Umiejętne zawiązanie akcji, ciekawe postacie lub dobre odwzorowanie tych z danego fandomu (A jeśli zmieniamy charakter to tak, aby było to możliwe i miało jakiekolwiek nawiązanie do serialu/filmie). A czymś, co wprost uwielbiam, ale jest niestety bardzo rzadkie to zabawna, pomysłowa narracja. Taka, która po prostu nie jest nudna. Sarkastyczne nieco wątki, taki kontakt z czytającym. Postacie, z którymi można się utożsamiać też dodają książce zalet. Lubię dobre wątki miłosne, które nie są takie proste i oczywiste, a postacie długo nie są razem, albo mają problem w związku. Lubię też nieco poetyckie wtrącenia.
PC: Czego twoim zdaniem pisarze powinni się wystrzegać?
MM: Nieprzemyślanych działań takich jak skrzywdzenie danej postaci, a potem kontynuowanie pracy, w ten sposób jakby nic się nie stało. Bez żadnego wglądu w jej psychikę. Surrealizm nie jest zbyt dobry, tak samo pokazywanie jakby urazy psychicznie nie istniały. Jeśli chodzi o ortografię to nie powinno się zwalać "mam dysleksję" albo "piszę na telefonie". Pisanie w notkach na dole rzeczy typu " ten rozdział jest tak beznadziejny i krótki, nie chciało mi się pisać i sprawdzać błędów". Jeśli nie chcesz, nie pisz. Wstawianie krótkich rozdziałów po długiej nieobecności bywa irytujące, ale lepsze to niż znikanie bez słowa. Nagle porzucenie opowieści to istna zbrodnia. Ale jestem hipokrytką :p
PC: Bardzo dziękuję za wywiad!
Pytania do Was:
1.Co według Was mogłabym zrobić lepiej?
2. Co chcielibyście przeczytać w następnym wywiadzie, który przeprowadzę?
3. Z kim chcielibyście, żebym przeprowadziła wywiad?
4. Macie jakieś pytania, na które chcielibyście poznać odpowiedzi?
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań!
CZYTASZ
Wywiady Wattpadowiczów
RandomDla wszystkich początkujących pisarzy oraz znudzonych czytelników! Znajdziecie tutaj odpowiedzi różnych użytkowników na pytania na temat pisania, preferencji czytelniczych oraz kilka rad od pisarzy. Chciałbyś przeczytać wywiad ze swoim ulubionym aut...