JOSH
Hiába fordította Josh a reggelinél Gena ellen a haragot, elég volt egy-két óra, és újra nem állt szóba vele senki. Nem bánta különösebben – legalább volt ideje újragondolni az elmúlt nap történéseit, és kitalálni, mihez is akar kezdeni a tolvajjal.
Az lett volna az észszerű, ha felölti a legszebb mosolyát és bocsánatot kér, de egyszerűen nem tudta rávenni magát. Próbálta megérteni, miért ilyen dühös a férfira. Vajon a fűzős fiaskó miatt? Vagy azért, mert nem állt mellé a reggelinél? Esetleg a vitájukhoz van köze?
Még mindig nem tudta kiverni a fejéből a tolvaj szavait: „Vagy túl gyáva vagy?" Ott visszhangzott a fülében, és a szíve erőszakosan dobolt fel, a szeme elé pedig vörös köd ereszkedett. Ha gyáva lenne, próbálkozna egyáltalán? Keresné még a szabadulás módját? Egy idegen semmit nem lát ebből a városból, nem ismeri a magas falakat, a csukott ajtókat és az elutasító hátakat. Hát aztán, ha nem megy egyedül?! Talán olyan nagy gyávaság, ha segítséget kér?!
Azonban, ahogy a segítség gondolata beférkőzött az agyába, egy gonosz kis hang kántálni kezdett: „Miféle bátorság az, aminek mások fizetik meg az árát."
Josh megrázta a fejét, mielőtt a gondolatai barátságtalan helyekre kalandoztak volna. Nincs értelme a múlton rágódni. Ami történt, megtörtént.
Már csak annyit tehetett, hogy tartja magát az egyezséghez, és reméli, hogy a tolvaj is így tesz.
Ebédnél éppen ezért egy másik székre ült le.
– Az az én helyem – méltatlankodott Simona, amikor meglátta. Ez volt az első a mai nap során, hogy hozzá szóltak.
– Most már nem. Üljél máshova – felelte Josh egykedvűen, és közben a kanala hátulján ellenőrizte a tükörképét. Torz volt és elmaszatolódott – pont, ahogy érezte magát.
A lány duzzogva húzódott odébb.
Az asztal hamar megtelt, de az ő két oldalára senki nem akart ülni, mintha leprás lenne.
Végül Gena telepedett le mellé. A szobában pedig megfagyott a levegő.
– Mi van már megint? – sóhajtott a fiú.
– Neked nem jár ebéd – felelte a lány szárazon, de gonosz fény égett a szemében.
– Mióta?
– Mióta én azt mondom.
Josh felvonta a szemöldökét.
– Nem tudok róla, hogy a Mama nyugdíjba vonult volna.
– A Mama is pontosan tudja, hogy egy alattomos kígyó vagy. Hagyja, hogy megkapd a magadét – biccentett Gena az asszonyság üresen álló helye felé.
– Vagy úgy – felelte Josh, de most először valami keserű szúrt a bordái közé, mintha tüske ment volna a szívébe.
– Remélem, éhen döglesz – eresztett meg egy negédes mosolyt a lány.
– Drágám – húzta el a száját Josh –, nem szeretném elrontani az örömöd, de az ember több hetet is kibír étel nélkül. Legfeljebb egy kicsit korogni fog a gyomrom.
Vetett egy gyors pillantást az ebéd és Reginald felé. Megtehette volna, hogy harcol, megtehette volna, hogy Gena ellen fordítja a szavait, de túl fáradt volt hozzá, hogy pár falatért leereszkedjen a szintjére, így inkább kitolta a széket, és felegyenesedett.
KAMU SEDANG MEMBACA
Leláncolva [Befejezett]
RomansaDawen eget karcoló palánkfala, labirintusszerűen kanyargó utcái és zárt spalettái nem kedveznek a tolvajoknak. Erre Gus is csak akkor ébred rá, amikor egy félresikerült akció után egyetlen nyitott ablakot talál az egész nyomorult városban, és az is...